Protokół Nr XXI/04 obrad XXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

Protokół Nr XXI/04 obrad XXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 maja 2004 roku
Protokół Nr XXI/04

Protokół Nr XXI/04

 

obrad XXI Sesji Rady  Powiatu w Suwałkach

 

 

Obrady   XXI  Sesji Rady Powiatu w   Suwałkach    odbyły   się w dniu 27 maja

2004 roku w Sali Konferencyjnej  w budynku znajdującym się  w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.

 

         Obradom przewodniczył  Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1200.

 

 

Ad. 1

         Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz Radnych Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2).

         Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 Radnych,   co stanowi 100% ustawowego składu rady, w związku z czym istnieje  prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

 

Ad. 2

         Przewodniczący Rady  przypomniał Radnym, że porządek obrad otrzymali. Poinformował, że Starosta Suwalski wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego zmian w budżecie, a odbyło się to po wysłaniu materiałów do Radnych, więc wprowadził  pkt 8 jako punkt w brzmieniu : "Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2004 rok", poinformował, że kolejne punkty ulegają przesunięciu  ,  zapytał czy Radni  wnoszą inne propozycje bądź uwagi. Nie  wniesiono, Zaproponowany porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 3).

 

Ad. 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XIX Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi  odnośnie protokołu. Uwag nie wniesiono,  poddał więc protokół pod głosowanie. Protokół z XIX Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XX Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi  odnośnie   protokołu.    Uwag    nie   wniesiono,    poddał   więc   protokół    pod

głosowanie. Protokół z XIX Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 5

                  Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (od 6 do 13 maja  2004 roku)" Radni otrzymali (Załącznik Nr 4) . Zapytał czy są uwagi lub pytania odnośnie przedłożonego materiału. Nie wniesiono.  Ponadto poinformował,  że miały miejsce jeszcze  posiedzenia Zarządu Powiatu  w okresie międzysesyjnym i poprosił Wicestarostę Suwalskiego o przedłożenie stosownego   sprawozdania.

         Wicestarosta Suwalski  odczytał "Sprawozdanie  z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (od 20 maja do 25 maja 2004 r.)" (Załącznik Nr 5).

         Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub pytania odnośnie przedłożonego materiału.

         Radna Beata H. Ordonowska zapytał o pkt. 7 sprawozdania, o jaką nieruchomość konkretnie chodzi?.

         Starosta Suwalski powiedział, że chodzi tu o trzy działki położone przy drodze z Dowspudy do Kurianek, poprzedni Zarząd już to przygotował do sprzedaży, na jednej z tych działek stoi budynek gospodarczy, dwie działki są niezabudowane o powierzchni około 700 m2 i te nieruchomości chcemy sprzedać.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy odpowiedź Radną satysfakcjonuje.

         Radna odpowiedziała, że tak.

         Przewodniczący Rady poddał przyjęcie tych sprawozdań pod głosowanie. Sprawozdania zostały przyjęte jednogłośnie.

 

Ad. 6

         Przewodniczący Rady powiedział, że wykorzystując obecność  Prezesa Spółdzielni Mleczarskiej "Rospuda" w Filipowie i Przewodniczącego Rady Nadzorczej tej spółdzielni chcę złożyć zapytanie na temat  sytuacji i funkcjonowania tej spółdzielni na terenie powiatu suwalskiego, gdyż jest to jeden z większych zakładów dających pracę na terenie naszego powiatu.

         Radny Stanisław Szwengier zwrócił się z zapytaniem do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, czy jest już cokolwiek wiadomo w sprawie  zapytania odnośnie polepszenia zjazdów  z dróg wojewódzkich.

         Radna Beata H. Ordonowska zapytał Starostę Suwalskiego o podwyżki dla pracowników Starstwa Powiatowego, gdyż kiedy uchwalana była zmiana Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego, Starosta uzasadniał to tym, iż powstałe w wyniku zwolnień oszczędności zostaną przekazane na podwyżki wynagrodzeń dla pracowników.

         Starosta Suwalski zwrócił się do Prezesa Spółdzielni Mleczarskiej "Sudowia" Pani Bożeny Dobrzyń, informując jednocześnie wszystkich o tym, iż owa spółdzielnia otrzymała  odznaczenie z fundacji "Zielone Płuca Polski" za ekologiczne produkty, byłem zaproszony na tę uroczystość, ale nie mogłem uczestniczyć ze względu na wyjazd myślę, że będę wyrazicielem  wszystkich Radnych i złożę Pani z tego tytułu serdeczne gratulacje. Jednocześnie  wiem,  że "Sudowia" przymierza się do wypuszczenia na rynek nowego produktu, który ma być bardzo  atrakcyjne także dla rynków europejskich, bardzo bym prosił o przybliżenie nam  tego produktu.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne zapytania lub interpelacje.

         Wójt Gminy Rutka Tartak Jan Racis  powiedział, że chodzi mu szczególnie o skup złomu, o tych domokrążcach  którzy krążą po terenie, czy istnieje możliwość  sprawdzenia przez odpowiednie gremia,  jest obecna na sali policja, żeby sprawdzić, co oni wożą i czy mają odpowiednie pozwolenia, ponieważ istnieją różne podejrzenia, że jeżdżą tylko i obserwują kto co ma, ostatnio nasiliły się włamania kradzieże,  wczoraj okradziono domki na terenie Becejł, u nas w szkole były kradzieże i jak dodał istnieje takie podejrzenie, nie mogę powiedzieć, że jest to pewne, ponieważ nikt  tego nie kontroluje na terenie powiatu, bo skup złomu szczególnie złomu kolorowego musi być na podstawie uprawnień, z tego co mam  rozpoznanie to jest skup na wagę, nikt tego nie kontroluje, podstawiony  jest wagon, na wierzch wrzucone jest to co jest wstawione do sprzedania, a na spód wrzucają to co jest kradzione i to należy sprawdzić. Nie wiem, kto wydaje pozwolenia, czy Urząd Miasta czy Wojewoda to należy przyjąć pod  obserwację. Tak jak w przypadku kradzieży linii wysokiego napięcia, mówiono o tym na wcześniejszej sesji, bo Proszę Państwa!, ktoś musi gdzieś to sprzedać.

 

Ad. 7

         Pan Grzędziński - Prezes Spółdzielni Mleczarskiej Rospuda w Filipowie, poinformował, że  zajmują się produkcją sera żółtego twardego około 110 ton, mleka ekstra około 16 ton, serwatkowe przeciętnie 3-4 ton. Spółdzielnia zatrudnia około 80 osób na pełnych etatach, mamy własną bazę surowcową, własny transport, własne wyroby sprzedajemy w całej Polsce, dokumentacja odnośnie HCCP została już złożona, na przygotowanie zakładu mamy czas  do 2006 e. na to mamy zgodę  Ministra Rolnictwa, pozwolenia Powiatowego Lekarza Weterynarii za zgodą Głównego Lekarza Weterynarii.  Zwrócił się z prośbą do władz samorządowych o pomoc w promocji tych produktów. Sprzedaż w naszym województwie to około 5% rocznej sprzedaży, chcemy tę sprzedaż zwiększyć, przy wydatnej pomocy reklamowej, chcielibyśmy sprzedawać więcej tych produktów na rynku lokalnym. Poinformował, że  ubiegły rok został zamknięty zyskiem sięgającym kilkaset tysięcy złotych i jeżeli uzyskalibyśmy pomoc w reklamie moglibyśmy partycypować w kosztach. Powiedział, że prosi o ewentualne pytania.

         Przewodniczący Rady powiedział, że może Naczelnik Wydziału Programowania uwzględni prośbę Pana Prezesa, gdyż jest jedyny zakład w powiecie dający pracę mieszkańcom powiatu i zapytał Prezesa, czy w spółdzielni pracują tylko mieszkańcy z terenu powiatu.

         Prezes Grzędziński odpowiedział, że nie  tylko, pracują mieszkańcy Suwałk, Filipowa i Przerośli.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne pytania. Nie wniesiono, podziękował więc Prezesowi za informacje.

         Przewodniczący Rady poprosił Dyrektora Muszyńskiego o odpowiedź na zapytanie Radnego Szwengra.

         Dyrektor Muszyński powiedział, że  wystąpiliśmy do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie i otrzymaliśmy odpowiedź negatywną, natomiast Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku na razie milczy, ale z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że chyba będzie to zrobione.

         Starosta Oładakowski w odpowiedzi na zapytanie  Radnej Ordonowskiej powiedział, że  pamiętamy, że Starostwa Powiatowego odeszło 6 osób, w tym jedna na emeryturę, a pozostała część na świadczenia przedemerytalne, powiedział, że na razie oszczędności są niewielkie, ale trzeba uregulować  płace dla osób najniżej zarabiających i posiadających wyższe wykształcenie i przewidziana jest od czerwca w granicach około 300 złotych.

         Przewodniczący Rady poprosił Panią Bożenę Dobrzyń Prezesa Spółdzielni Mleczarskiej "Sudowia" o zabranie głosu.

         Pani  Bożena Dobrzyń podziękowała za gratulacje i poinformowała, że uzyskali znak "Zielone Płuca Polski" na wszystkie nasze produkty, wprawdzie  poinformowała, że znak ten otrzymali już pod koniec ubiegłego raku, ale uroczyste wręczenie nastąpiło dopiero teraz. Poinformowała, że systematycznie pracujemy nad jakością naszych produktów, by zdobywać znaki jakościowe tych produktów  i uważam że jest to najlepsza forma promocji produktów  i nie musimy już zapewniać, że dany produkt jest dobry, konsumenci sami to wyselekcjonują. Gro naszych produktów wysyłane jest na Śląsk  i tam ten znak ma duże znaczenie i wydźwięk. Produkujemy u siebie od niedawna sery niskotłuszczowe o zawartości 30% tłuszczu i tutaj mamy już dwa poważne kontrakty na unię, już to realizujemy, mieliśmy już pierwszą wysyłkę, odnawiamy kontrakt do USA, w tej chwili kończymy już prace nad zupełnie nowym serem jest to ser z dodatkiem pieprzu zielonego i  już tylko formalności musimy zakończyć. Natomiast jeśli chodzi o mleko UHT  zawierające wielonasyceniowe  tłuszcze Omega 3, na tłuszczach ryb morskich jesteśmy w ostatnich etapach, ostatnio  dużo o tym w prasie i kiedy gościłam na sesji to też przedstawiałam ten produkt, który będzie miał właściwości prozdrowotne i to jest nipodważalne. Ten produkt będziemy reklamować. W tym temacie oczekujemy jeszcze na kartony ze Szwecji. Jeśli chodzi o przyszłość najbliższą, obserwujemy  przez cały maj, odkąd staliśmy się członkami Unii odczuliśmy to  ekonomicznie bardzo pozytywnie, plusem jest to, że jesteśmy Spółdzielnią dostosowaną do wymogów unijnych,  mamy zbyt, pozyskujemy obecnie milion litrów mleka z zewnątrz, ponieważ możliwości produkcyjne mamy niewykorzystane.  Dodała, że osobiście analizował i szacowała w miesiącach  do kwietnia włącznie, jak się potoczą nasze  losy ekonomiczne, kiedy wejdziemy do unii. Muszę powiedzieć, że w miesiącu maju nastąpił wzrost  cen ponad złotówkę, w przypadku masła 2 zł na kilogramie, a przymierzałam się do niższych wzrostów cen, a jest tak, że każdego dnia kontrakt ma wyższe ceny o parę groszy. Dla dostawców mleka  jest to dobra wiadomość, gdyż nie zachodzi potrzeba stosowania cen letnich, jak było w ubiegłym roku. Oczywiście, że  dopłata 7 gr. do litra została zlikwidowana, ale jeśli  damy radę utrzymać się na  tym poziomie, nie mówię już o wzrostach to wtedy będzie  możliwy wzrost cen za mleko kupowane od dostawców jeszcze w sezonie letnim i myślę, że jest to dobra wiadomość. Przygotowujemy się do bardzo poważnej inwestycji na serowni, w tej chwili są to tylko negocjacje  z kapitałem zagranicznym i myślę, że możliwe jest rozpoczęcie wielomilionowej inwestycji jeszcze w tym roku i to też mówi o kondycji naszej firmy.

         Przewodniczący Rady podziękował Prezes Dobrzyń i jeszcze raz pogratulował w imieniu własnym i Radnych rady Powiatu w Suwałkach i poprosił Pana Andrzeja Hajdenrajcha  o  udzielenie  odpowiedzi dzisiaj lub jeśli woli to na piśmie.

         Zastępca Komendanta Policji w Suwałkach odpowiedział, że postara się odpowiedzieć dzisiaj. Powiedział, że rzeczywiście pojawił się problem  złomu obwoźnego, to zjawisko jest nowe w skali naszego województwa i naszego kraju, powstał ruch na złomie, pojawiła się doskonała wręcz koniunktura w hutach na stal i na żelazo, stąd też jest szalone zapotrzebowanie i szalony wzrost cen na złomach. Jeśli chodzi o problem zabezpieczenia punktów , jest to określona procedura  jeśli chodzi o złom metali nieżelaznych, właściciele skupów złomu mają  te kwestie rejestrować, odbiór złomu  na podstawie  dowodów osobistych istnieje, ale dotyczy to li tylko  metali  nieżelaznych, natomiast nie ma procedury  na skup żelaza czy stali. W ubiegłym roku  były cztery przypadki kradzieży linii  energetycznych niskiego napięcia  w gminach Suwałki i Filipów, a inne przypadki to w gminie Suwałki skradziono niezabezpieczone maszyny rolnicze, a drogi przypadek  to kradzież szyn kolejowych, ale to nieporozumienie  jedna z firm sprzedał grunt z  bocznica kolejową,  nowy właściciel myślał, że to jego więc zaczął to rozbierać, a o tą bocznicę upomniały się koleje. Jeśli chodzi o  obwoźne skupy, zostały zlecone  zadania dla służb patrolowych, prowadzimy kontrole pojazdów nietypowych, ale do tej pory było tylko 6 zgłoszeń, ale apeluję do Wójtów o przestrzeganie ludności. Dodał, że powinno być jednak normalnym, że maszyny rolnicze powinny być zabezpieczono, wtedy możliwość kradzieży jest mniejsza. Zapytał,  czy  odpowiedź jest satysfakcjonująca.

         Przewodniczący Rady zapytał o pozwolenia, kto wydaje te pozwolenia i kto sprawdza.

         Pan Hajdenrajch powiedział, że oczywiście sprawdzamy to, każdorazowo jest to weryfikowane, ale to nie są zezwolenia, a prowadzenie działalności gospodarczej.

         Wójt Jan Racis dodał, że chodzi tu przede wszystkim o problem skupów, by  weryfikowały co skupują.

 

Ad. 8

         Przewodniczący Rady przypomniał radnym, że projekt uchwały otrzymali z materiałami (Załącznik Nr  6) podczas posiedzeń komisji, ponadto poinformował, że  projekt tej uchwały był opiniowany  przez Komisję Budżetowo - Gospodarczą. Poprosił Skarbnika Powiatu o krótkie uzasadnienie tych zmian.

Skarbnik Powiatu poinformowała,  że zmiany w budżecie powiatu na 2004 rok zawarte w § 1 i § 2 Uchwały wynikają ze:

- zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 600 rozdz. 60014 - "Drogi publiczne powiatowe" o kwotę 200.000 zł w związku z podpisanymi Porozumieniami z Gminami Bakałarzewo i Filipów na częściowe sfinansowanie modernizacji drogi Nr 1109B Bakałarzewo - Filipów.

- zwiększenia planu dochodów w dz. 700 rozdz. 70005 - "Gospodarska gruntami i nieruchomościami" o kwotę 114 zł z tytułu opłat za trwały zarząd zabudowanej nieruchomości położonej w obrębie Lipniak uiszczonej przez Ośrodek Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku.

- zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 750 rozdz. 75020 - "Starostwa powiatowe" o kwotę 12.000 zł w związku z dofinansowaniem wynagrodzeń ze środków PFRON osób posiadających orzeczony stopień niepełnosprawności. Powyższe środki przeznacza się na zwiększenie wydatków bieżących Starostwa.

- zwiększenia planu dochodów w dz. 756 rozdz. 75622 - "Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa" o kwotę 136 zł z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych z przeznaczeniem na zwiększenie wydatków w Starostwie Powiatowym.

- zwiększenia planu dochodów w dz. 756 rozdz. 75622 - "Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa" o kwotę 20.000 zł z tytułu należnych wpłat z udziałów powiatów w podatku dochodowym od osób prawnych. Powyższą kwotę przeznacza się na zwiększenie rezerwy ogólnej.

- zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 852 rozdz. 85201 - "Placówki opiekuńczo - wychowawcze" o kwotę 50 zł z tytułu należności dla płatnika z przeznaczeniem na wydatki bieżące placówki.

 Poinformowałaponadto, że  zmiany w budżecie powiatu na 2004 rok zawarte w § 3 i § 4 Uchwały wynikają z konieczności dostosowania planu wydatków do faktycznych wydatków w Starostwie Powiatowym i podległych jednostkach.

Ponadto:

Kwotę 45.000 zł z rezerwy ogólnej przeznacza się na zwiększenie planu wydatków w rozdz. 75020 - "Starostwa powiatowe" na termomodernizację budynku na potrzeby siedziby Starostwa Powiatowego.

 Zapytał, czy Radni mają uwagi lub pytania do tego projektu. Nie wniesiono. Poprosił więc o opinie komisji.

         Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr 23/58/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 25 maja 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2004 rok (Załącznik Nr 7).

         Przewodniczący Rady, po stwierdzeniu, że nie ma pytań poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Uchwała Nr XXI/108/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2004 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 8).

 

Ad. 9

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy otrzymali, dodał, że  było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej i poprosił o kilka słów  na temat tego sprawozdania Kierownika PUP w Suwałkach.

         Pani Teresa Dzienuć  poinformowała, że działania urzędu można podzielić na aktywne i pasywne. Działania aktywne to  inicjowanie i aktywizacja rynku pracy, gdzie wydatkowano łącznie kwotę 5.134.150 zł na aktywizację zawodową,  2.070 osób  zaktywizowano, 663 w ramach prac interwencyjnych, 98 w ramach robót publicznych, w ramach umów absolwenckich 178 osób, staże absolwenckie to 714 osób , przeszkolono 383 osoby bezrobotne i udzielono pożyczek na  rozpoczęcie działalności gospodarczej 32 osobom. Natomiast  działaniami pasywnymi jest wypłata zasiłków, rejestracja bezrobotnych, ochrona zdrowia poprzez płacenie składek ZUS i windykacja należności. Podała kilka przykładów, otóż  zarejestrowano w roku 2003 8.128 osób bezrobotnych, z terenu miasta 6.037, z terenu gmin 2.091 osób, wypłacono 1.818 osobom zasiłki dla bezrobotnych, 501 osobom zasiłki przedemerytalne, 333 osobom świadczenia przedemerytalne, wydatkowano kwotę 1.014.000 zł na opłaty składek zdrowotnych. Zwróciła uwagę, że wydatki na aktywne formy  to tylko 18% w funduszu pracy, ponad 51% stanowią wydatki na zasiłki dla bezrobotnych, świadczenia i zasiłki przedemerytalne  to ponad  28% całości środków funduszu pracy. Poinformowała, że program  doradztwa zawodowego ALTERNATYWA ma na celu podnoszenie  kwalifikacji zawodowych, środki pochodzą z unii, w programie tym wzięło około 100 osób  i trwa jeszcze, ponadto Prezydent Miasta Suwałk podjął inne działania aktywizacji rynku pracy i przekazał kwotę 600.000 zł na realizację pilotażowego programu aktywizacji suwalskiego rynku pracy. Stopa bezrobocia w powiecie wynosi 17,8 %, w mieście 23,7 %, w województwie,17,6%, a w kraju 20,5%. Poinformowała, że od 1 czerwca  jest zmiana ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,  gdzie sprawy osłonowe socjalne schodzą na dalszy plan, większy nacisk będzie nakładany na promocję zatrudnienia, ustawa jest już podpisana, ma być do tego 38 rozporządzeń, na dzień dzisiejszy są tylko 3 projektu tych rozporządzeń i czeka nas bardzo trudna praca, reorganizacja urzędu, należy inaczej spojrzeć na problem bezrobocia, ustawa pokazuje wyraźnie  partnerów rynku pracy, publiczne służby zatrudnienia i bardzo duża rola samorządów, Wójtów.

         Przewodniczący Rady  udzielił głosu   Wiceprezydentowi Miasta Suwałk Panu Marczewskiemu.

         Pan Marczewski podziękował za zaproszenie i  poinformował, że  pełni funkcję Przewodniczącego Powiatowej Rady Zatrudnienia, która liczy sobie 20 członków, Rada obraduje raz w miesiącu i służy pomocą Powiatowemu Urzędowi Pracy. Powiedział, że nie będzie mówić o problemie bezrobocia, bo jest on znany, niejako ten problem dotyka w większym stopniu społeczność miejską, statystyka przedstawiona przez Kierownik Dzienuć o tym świadczy. Dodał, że społeczność wiejska jest aktywniejsza, bardziej garnie się do pracy. Poinformował, że  Powiatowa Rada Zatrudnienia dostrzega cały szereg działań  pasywnych i aktywnych, Powiatowy Urząd Pracy jest to jeden z nielicznych urzędów wydający taką ilość decyzji administracyjnych, pracujący na najwyższych obrotach i Rada zatrudnienia wspiera aktywnie pracę urzędu. Nastąpiło zahamowanie procesu bezrobocia, czy  uda się je zmniejszyć to pokażą najbliższe lata. Jeśli chodzi o nowa ustawę to rzeczywiście ma ona za zadanie przede wszystkim promocję zatrudnienia. Poinformował, że jednak nie wszyscy bezrobotni są zainteresowani pracą. Na zakończenie dodał, że  jego zdaniem sprawozdanie w pełni odzwierciedla pracę urzędu.

         Przewodniczący Rady podziękował za zabranie głosu i poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię Komisji.

         Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej Witold Kowalewski powiedział, że Komisja pozytywnie zaopiniowała i przyjęła sprawozdanie.

         Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

"Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy za  2003  r." zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 9).

 

Ad. 10

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że "Sprawozdanie z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2003 r." Radni otrzymali z materiałami, poinformował, że  opiniowane było przez Komisję Budżetowo - Gospodarczą. Poprosił Dyrektora Zarządu Dróg o krótkie streszczenie materiału.

         Dyrektor Jan Muszyński  przypomniał, że w ramach zadań zlecony wykonano 16,8 km modernizacji na kwotę 2.097.502,69 zł,  budowa dróg o nawierzchni żwirowej 13,528 km na kwotę 180.908,16 zł, remont mostu w Małej Hucie na wartość 44.835,14 zł, natomiast zimowe utrzymanie dróg kosztowało 145.766,66 zł, wynajem sprzętu  na wartość 95.459,24 zł oraz wykonano dokumentację  geodezyjną  do wywłaszczenia dróg na kwotę 30.481,89 zł. Roboty drogowe wykonane  siłami własnymi to remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na kwotę 348.223 zł, wycinka krzaków na wartość  20.547 zł, a bieżące utrzymanie dróg i mostów na wartość 113.624 zł. Dodał, ze dochody Stacji Kontroli Pojazdów to 82.903,56 zł.

         Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania, nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię.

         Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej Zygmunt Filipowicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie.

         Przewodniczący Rady po stwierdzeniu, że pytań niema poddał przyjęcie sprawozdania pod głosowanie.

"Sprawozdanie  z działalności Zarządu Dróg Powiatowych  w Suwałkach za 2003 rok" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 10).

         Przewodniczący Rady zarządził 10 minutową przerwę, która trwała od godz. 1320 - 1330.

 

Ad. 11

Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie  za 2003 rok" otrzymali, dodał, że  było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej i poprosił o kilka słów  na temat tego sprawozdania Dyrektora Szkoły.

Dyrektor szkoły poinformował, że na rok szkolny 2003 /2004 dokonano naboru  do technikum kształcącego w zawodach : technik rolnik, technik hodowca koni, technik ekonomista i do liceum profilowanego o profilu usługowo - gospodarczym, a wprowadzenie nowego kierunku technik hodowca koni stanowi dużą szansę na  zwiększenie naboru na ten kierunek kształcenia. Ponadto poinformował, że  w ubiegłym roku uzyskano  z Ministerstwa  Edukacji Narodowej i Sportu nową pracownię komputerową na 15 stanowisk i na 4 stanowiska z dostępem do internetu. Ponadto sprzęt komputerowy zakupiono ze środków ARiMR.

Przewodniczący Rady zapytał jak wygląda nabór na ten rok szkolny.

Dyrektor ZS w Dowspudzie poinformował, że  nabór na kierunek technik rolnik limit miejsc 37, podań wpłynęło 27, na hodowcę koni jest 16 kandydatów, do tej pory była to klasa wielozawodowa, na technika ekonomistę jest 30 miejsc a 36 podań, do liceum profilowanego  jest 20 podań na 30 miejsc. Ponadto poinformował, że zwiększyło się zapotrzebowanie na  wykształcenie rolnicze, w związku z wejściem do unii europejskiej i wymaganym wykształceniem przy prowadzeniu gospodarstwa rolniczego, dokumenty można składać do 25 sierpnia, postanowiliśmy powołać komisję eksternistyczną, by można było  szybciej uzyskać dyplom - świadectwo.

Przewodniczący Rady po stwierdzeniu, że pytań nie ma poprosił Przewodniczącego właściwej  Komisji o opinię.

Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół w Dowspudzie zaopiniowano pozytywnie.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

"Sprawozdanie  z działalności Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie za 2003 rok" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 11).

 

Ad. 12

         Przewodniczący Rady  przypomniał, że Informację z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie  za  2003 rok otrzymali wraz z wykazem potrzeb  na rok 2005, poinformował, że informacja ta była opiniowana przez Komisję Problematyki Społecznej. Poprosił Panią Bożenę Szchniewicz, która w zastępstwie Dyrektora uczestniczy w dzisiejszych obradach  o kilka słów na temat działalności PCPR w Suwałkach w 2003 roku.

         Pani Bożena Szachniewicz  poinformowała, że  PCPR  realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej, udzielana jest pomoc niepełnosprawnym ze środków PFRON, udzielana jest pomoc osobom znajdującym się w sytuacji kryzysowej, zajmuje się  sprawami rodzin zastępczych, nadzoruje działalność placówek : Domu Dziecka w Pawłówce oraz ośrodka Wsparcia w Lipniaku.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego właściwej komisji o opinię

         Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że Informacja z działalności PCPR w Suwałkach zastała przyjęta pozytywnie.

         Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie informacji.

"Informacja z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie  w Suwałkach w roku 2003" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 12).

 

Ad. 13

Przewodniczący Rady przypomniał, że Sprawozdanie z pracy Domu Dziecka w Pawłówce Radni otrzymali z  materiałami, opiniowane było przez Komisję Problematyki Społecznej. Poprosił Dyrektora Pstrzocha o krótkie streszczenie.

Pan Waldemar Pstrzoch  powiedział, że  głównym zadaniem Domu dziecka jest opieka  nad dziećmi pozbawiony opieki rodzicielskiej całkowicie lub częściowo. W placówce tej jest 30 miejsc przebywa zaś średnio 31 - 32 wychowanków, w całości spełniamy standardy wymogów ustawy o pomocy społecznej. Ponadto współpracujemy z Dyrektorem PCPR opracowują plan pomocy dziecka i jego potrzeb, przygotowujemy dzieci, które opuszczają Dom dziecka, kładziemy duży nacisk na  usamodzielnienie, współpracujemy pod tym kątem z Urzędem Pracy, kładziemy duży nacisk, żeby dzieci wróciły "na zewnątrz". 

            Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego właściwej komisji o opinię

         Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że Sprawozdanie  z działalności Domu Dziecka w Pawłówce zastało przyjęte pozytywnie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

"Sprawozdanie  za 2003 rok z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 13).

 

 

Ad. 14

Przewodniczący Rady przypomniał, że Sprawozdanie z działalności ośrodka Wsparcia w Lipniaku Radni otrzymali z  materiałami, opiniowane było przez Komisję Problematyki Społecznej. Poprosił Dyrektora  o krótkie streszczenie.

Pan Wojciech Wasilewski przypomniał, że  ośrodek wsparcia ma służyć pomocą osobom  chorym psychicznie, funkcjonuje ośrodek od listopada 2003 roku, przebywa obecnie 25 pensjonariuszy, a zatrudnionych jest 9 osób. Ponadto prowadzone są inwestycje, budowa i wyposażenie Warsztatów Terapii Zajęciowej - pracownia rękodzieła.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego właściwej komisji o opinię

Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że Sprawozdanie   z działalności ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku zostało zaopiniowane pozytywnie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

"Sprawozdanie  z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku w 2003 roku" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 14).

 

Ad. 15

         Przewodniczący Rady przypomniał, że informację Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Radni otrzymali z materiałami, opiniowana była przez Komisję Budżetowo - Gospodarczą. Poprosił Panią Irenę Kaczanowską o krótkie streszczenie.

         Pani Irena Kaczanowska poinformowała, że w 2003 roku przeprowadzonych zostało 29 kontroli budów, 146 wizji lokalnych w terenie, wszczęto 238 postępowań administracyjnych, zostało wydanych 100 decyzji, w tym 43 nakazy rozbiórek oraz 28 postanowień. Ponadto poinformował, że wraz ze zmianą przepisów Prawa budowlanego od lipca 2003 r. przyjęto 112 zgłoszeń rozpoczęcia budów, 98 zgłoszeń  zakończenia budów oraz 7 pozwoleń na użytkowanie w drodze decyzji.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono, poddał pod  głosowanie  przyjęcie informacji.

"Informacja za 2003 r. z działalności Powiatowego Inspektora nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki" została przyjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 15).

 

Ad. 16

         Przewodniczący Rady przypomniał, że  Radni informację otrzymali,  zapytał czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię.

         Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że  informacja została zaopiniowana pozytywnie.

         Przewodniczący Rady  stwierdził, że Rada Powiatu zapoznała się z "Informacją o stanie bezpieczeństwa sanitarno - weterynaryjnego na obszarze powiatu suwalskiego" (Załącznik Nr 16).

 

Ad. 17

         Przewodniczący Rady przypomniał, że  Radni informację otrzymali, opiniowana była przez właściwą komisję, poprosił  Powiatowego Inspektora sanitarnego o krótkie streszczenie   tej informacji.

         Pan Ryszard Masłowski powiedział, że Inspekcja nadzoruje wiele aspektów związanych z otoczeniem człowieka - środowiskiem. Otrzymaliście Państwo informację, w naszej ocenie rok 2003  zapisał się jako rok beż żadnych nadzwyczajnych zdarzeń, sytuacja epidemiologiczna jest stabilna, żywności i jakość wody są poprawne, obserwacje są prowadzone od wielu lat i dotyczą tych samych aspektów.

         Przewodniczący rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię.

         Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że komisja zapoznała się z informacją i zaopiniowała pozytywnie.

         Przewodniczący Rady  stwierdził, że Rada Powiatu zapoznała się z "Informacją o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego" (Załącznik Nr 17)

 

Ad. 18

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że Sprawozdanie z działalności Inspekcji Ochrony Roślin i nasiennictwa  otrzymali, poinformował, że opiniowane było przez Komisję Budżetowo - Gospodarczą i poprosił Pana Jana Pryczkowskiego o krótkie streszczenie materiału.

         Pan Jan Pryczkowski poinformował, że głównym zagrożeniem dla ziemniaka  była  bakterioza i to przede wszystkim, kontrolowała inspekcja punkty ochrony roślin, wycofano ze sprzedaży około 300 kg pestycydów, które nie odpowiadały normom.  Profilaktyka jeśli chodzi o ochronę roślin, otóż kontrola spryskiwaczy, a ilość osób chętnych do  przeszkolenia zwiększa się.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego Komisji o opinię.

         Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej poinformował, że komisja sprawozdanie zaopiniowała pozytywnie.

         Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

"Sprawozdanie z działalności Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa na terenie  powiatu suwalskiego" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 18).

 

Ad. 19

            Przewodniczący rady przypomniał, że informację  o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego otrzymali, ponadto opiniowane było przez Komisję Problematyki Społecznej. Poprosił  Zastępcę Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach  o przedłożenie krótkiej informacji.

Treść wystąpienia Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach stanowi załącznik Nr  19 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię.

         Przewodniczący  Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że informacja została zaopiniowana pozytywnie, ponadto poinformował, że został złożył na komisji wniosek o zwiększenie obsady kadrowej na posterunkach policji w Filipowie i Bakałarzewie, który został  przez komisję przegłosowany.

         Przewodniczący Rady poprosił o przegłosowanie tego wniosku przez Wysoką Radę.

         Radna Ordonowska zapytała, czym podyktowany jest ów wniosek.

         Przewodniczący Rady poinformował, że analizą przestępstw i merytorycznych przeciwwskazań nie ma i poddał pod głosowanie wniosek.

         "Za" wnioskiem  głosowało 10 Radnych, 5 z nich "wstrzymało się "od głosu. Wniosek został przyjęty.

         Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

"Sprawozdanie z działalności  Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach" zostało przyjęte jednogłośnie oraz Rada Powiatu zapoznała się  z "Informacją o stanie bezpieczeństwa  i porządku publicznego w 2003 roku" (Załącznik Nr  20).

 

Ad. 20

         Przewodniczący Rady przypomniał, że Informację  Komendanta Miejskiego PSP otrzymali, z ta informacją zapoznała się również Komisja Problematyki Społecznej.

         Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej  Krzysztof Hawrus  na wstępie przeprosił za spóźnienie, przypomniał również, że  materiały otrzymaliście, więc jak powiedział skupi się na wnioskach zawartych na końcy tej informacji. jak powiedział  nastąpił spadek zdarzeń na terenie powiatu suwalskiego w latach 2002 - 2003, a już w roku bieżącym  obserwujemy  wzrost  pożarów, najczęściej na wskutek podpaleń, szczególnie podczas wypalania traw i pozostałości po jesieni, co spędza nam sen z powiek, w tym roku wydaliśmy więc ulotkę  propagandową "dawno temu w trawie..." skierowaną do dzieci i młodzieży na terenie miasta i powiatu. W związku z tą ulotką były pogadanki na ten temat i chociaż na  przeniesienie się ogniska pożaru ma wpływ aura pogodowa to przestrzegano przed takim działaniami. zwrócił uwagę również na to, iż  jednostka w Suwałkach posiada od dwóch lat największą interwencyjność w województwie, u nas przypada średnio 19    interwencji na jednego strażaka, podczas gdy w województwie średnio 11. Dodał, że liczba etatów jest zaniżona. Poinformował, że głównym sprzymierzeńcem  PSP są jednostki OSP, które  w powiecie przy pożarach są zawsze pierwsze i można powiedzieć, że to my ich wspieramy i w tym roku przekazaliśmy dwa samochody do OSP. Wspomniał również o istnieniu Centrum Zarządzania Kryzysowego,   w kosztach którego partycypuje powiat, dodał, że Komenda Wojewódzka  przygotowuje się do opracowania programu  zarządzania kryzysowego w gminach, ale nie jest to do końca umocowane prawnie, ale trzeba być na to przygotowanym.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego Komisji o opinię.

         Przewodniczący Rady  Przewodniczący Rady  stwierdził, że Rada Powiatu zapoznała się z "Informacją Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa  ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych na terenie powiatu suwalskiego" (Załącznik Nr 21).

 

Ad. 21

         Przewodniczący Rady jeszcze raz przywitał na obradach sesji Prezesa i Wiceprezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i poprosił i informację na temat zasad udzielania pomocy finansowej z funduszu.

         Prezes Grzegorz Stelmaszek podziękował za zaproszenie na obrady sesji Rady Powiatu i poinformował, że chce zapoznać  z zasadami udzielania pomocy  z funduszu, które są niby podobne do tych które funkcjonowały od kilku lat, natomiast jest  projekt nowy, który opracowaliśmy ogromnym nakładem pracy, po to żeby  zasady były proste i przejrzyste i  w jakimś sensie  przestały być

uznaniowe.  Zakładaliśmy, że zasady, które funkcjonowały nie pomagały Zarządowi w wyborze udzielania dotacji, bo zarząd na swoich posiedzeniach  udzielała dotacji lub podejmował decyzje o ich umorzeniach  decydował w wariantach czy dana  gmina jest bogata, czy Zarząd Powiatu jest bogaty czy biedny, określonymi wskaźnikami, które naszym zdaniem nie były wcale takie obiektywne i wtedy Zarząd decydował, czy ma być to kwota 20% czy 30%, ale nigdy nie było, że umarzana była kwota 20 czy 30 %, były to kwoty sięgające 17 - 18%. Postanowiliśmy, że będą to inne zasady, że kiedy będziecie Państwo składali wniosek będziecie mogli już wiedzieć o jakie  będziecie mogli się ubiegać dopłaty. Żeby zmienić te zasady musieliśmy zlikwidować  dotacje  na zadania inwestycyjne, to nie znaczy, że fundusz nie daje dotacji, ponieważ fundusz tyle ile pieniędzy otrzymuje to co roku tyle samo pieniędzy rozdaje. Natomiast  dotacji udzielamy na zadania nie inwestycyjne np.  na edukację ekologiczną  i tutaj zwracam się do państwa, gdyż teren powiatu suwalskiego jest terenem  mało aktywnym z wykorzystywaniem tych środków, dotujemy straż pożarną, natomiast na zadanie inwestycyjne przyjęliśmy zasadę, że udzielamy równych umorzeń dla wszystkich samorządów w wysokości 25%.  W tym momencie składający do nas Wójt, Starosta  wniosek o pożyczkę na zadanie inwestycyjne, może kalkulować jako pewnik stałe umorzenie jednej czwartej całości zadania, co jest naszym zdaniem lepsze niż sytuacja niepewna. Jeśli chodzi o współpracę  z samorządami z tego terenu to jest dobra,   na terenie województwa jest sporo prowadzonych inwestycji na odchody zwierzęce i na to są środki, ale na terenie powiatu było tylko kilka umów i kilka odbiorów, z naszych  doświadczeń wynika, że wiedza naszych  rolników  jest znikoma o tym jak to powinno wyglądać. Rolnicy z województwa podlaskiego uważają, że instalacje  te mogą być wykonane własnymi siłami , jest to nieprawda, nie będą one uznawane.

         Przewodniczący rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Podziękował Prezesowi za udzielenie tych cennych informacji.

 

Ad. 22

         Przewodniczący Rady przypomniał, że z materiałami otrzymaliście również pismo  Senatora RP Sergiusza Plewy (Załącznik Nr 22) oraz  dzisiejszy dzień 27 maja jest dniem  kolejnej rocznicy obchodów dnia samorządu terytorialnego, 29 czerwca 2000 r. Sejm RP podjął uchwałę, którą ustanowił 27 maja - Dniem Samorządu Terytorialnego. Upamiętniono w ten sposób datę pierwszych w pełni demokratycznych wyborów samorządowych do rad gmin i miast, które były równocześnie  pierwszymi w pełni wolnymi wyborami w Polsce po II wojnie światowej (odbyły się one 27 maja 1990 r.)  więc jak powiedział dziś mamy 27 maja, termin sesji nie jest przypadkowy i z tej okazji życzę wytrwałości w pracy zawodowej i życiu osobistym.

         Starosta Suwalski dołączył się do życzeń  Przewodniczącego Rady i dodał, że powinniśmy mieć wszyscy ogromną satysfakcję z pracy i swojej działalności i to  ogniwo które samorządy gwarantują, pomimo tego rozgardiaszu politycznego w Państwie, który obecnie funkcjonuje. Ponadto przypomniał, że 30 maja przypada święto Zielone Świątki, od wielu lat jest to również  traktowane jako święto ludowe, nie jest to święto partyjne, ale święto rolników i mieszkańców wsi i z tej okazji  złożył najlepsze życzenia, fakt, że jesteśmy od 1 maja  członkami unii europejskiej będzie powodem do radości i poprawy życia na wsi, nadzieją na lepsze jutro,  wszystkiego dobrego.

         Radny Filipowicz  zwrócił się z apelem do Wójtów, by ogłosili, że Regionalny Związek Kółek i Organizacji Rolniczych  otrzymał dodatkowe miejsca na kolonie dla dzieci  płatników składek KRUS, poprosił o poinformowanie rolników, że są wolne miejsca dla dzieci w wieku 8 -14 lat i w tej sprawie ewentualny kontakt ze związkiem  w ciągu tygodnia.

         Jan Racis Wójt Gminy Rutka tartak zwrócił się z pytaniem do przedstawiciela policji, czy prawdą jest, że można  wyrabiać i posiadać swoje wyroby alkoholowe.

         Pan Andrzej Hajdenrajch Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach powiedział, że jest to nowość, bo póki co kwestie te są uregulowane ustawą z 1959 roku, nie mniej jednak może  chodziło o wyrób wina. Wójt zaprzeczył. Komendant zobowiązał się, że to wyjaśni i osobiście się z Wójtem skontaktuje.

         Pan Krzysztof Hawrus, Komendant Miejski państwowej Straży Pożarnej powiedział, że jeśli jest czyjeś święto, to wypada, żeby goście złożyli  życzenia samorządowcom. W imieniu przedstawicieli administracji rządowej  złożył najserdeczniejsze życzenia radnym, Wójtom, rzeczywiście administracja samorządowa pomimo, że rokrocznie zadań się dokłada bez środków to ta administracja jeszcze żyje i myślę, że nie zginie. Wręczył okolicznościowe życzenia Staroście Suwalskiemu i Przewodniczącemu Rady Powiatu w Suwałkach.

         Wójt Gminy Suwałki Tadeusz Chołko wystąpił w imieniu Wójtów z terenu powiatu z wnioskiem o pomoc w zorganizowaniu  spotkania, gdyż plany zagospodarowania przestrzennego utraciły ważność, proponuję stworzenie Powiatowego Biura Urbanistycznego.

         Pan Starosta zobowiązał się do pomocy w zorganizowaniu takiego spotkania.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne wnioski bądź uwagi. Nie wniesiono.

 

 

Ad. 23         

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady XXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 14 50.

 

         Na tym  protokół zakończono i podpisano.

 

 

                                                                           Przewodniczący Rady

                                                                           Sławomir Małachowski

 

Protokołowała :

A. Kruchelska

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kruchelska

Wprowadzający: Agnieszka Kruchelska

Data modyfikacji: 2005-09-02

Opublikował: Magdalena Sienkiewicz

Data publikacji: 2005-09-02