Protokół Nr VI/15

Protokół Nr VI/15 obrad VI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 roku

Protokół Nr VI/15

z obrad VI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady VI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 29 maja 2015 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

          Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Grzegorz Mackiewicz. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.

 

Ad. 1.

Otwarcie obrad i powitanie gości.

 

Przewodniczący Rady otwierając obrady powitał Z- cę  Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach – Pana Józefa Borkowskiego, Z-cę Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach – Pana Bogdana Wierzchowskiego, Z-cę Powiatowego Lekarza Weterynarii  w Suwałkach – Panią Katarzynę Łuniewską – Kopacz, w zastępstwie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach – Panią Elżbietę Bednarko, Pana Mirosława Szczesnego – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego w Suwałkach, Z- cę Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak – Pana mjr Andrzeja Mielziuka,  w zastępstwie Komendanta Placówki Straży Granicznej w Augustowie – Panią Izabellę Wasilewską, Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej                      w Suwałkach – Pana Waldemara Siedleckiego, Naczelnika Urzędu Celnego                 w Suwałkach – Pana Andrzeja Ryszarda Zielińskiego, Z-cę Nadleśniczego Nadleśnictwa Suwałki – Pana Piotra Karnasiewicza, Przewodniczącego Powiatowej Rady Zrzeszenia Ludowe Zespoły Sportowe - Pana Henryka Krzesickiego, Prezesa Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Rospuda w Filipowie, Wójta Gminy Szypliszki – Pana Mariusza Grygieńcia, Z-cę Przewodniczącego Rady Gminy Suwałki – Pana Adama Nieszczerzewicza oraz Panią Wiesławę Blusiewicz – Kierownika Delegatury w Suwałkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku.

Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach – Panią Teresę Dzienuć, Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach – Pana Stanisława Dziemiana, Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach – Pana Marka Dziemiana, Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce – Pana Waldemara Jerzego Pstrzoch, Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku – Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską, Powiatowego Rzecznika Konsumentów – Panią Grażynę Kuklińską,  Sekretarza Powiatu – Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego.

Przewodniczący Rady powitał naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, Panią Ewę Kamińską, Pana Stanisława Żukowskiego (Lista zaproszonych Gości – załącznik nr 1).

Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych – załącznik nr 2)

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 14 radnych:  

 

1.    Biłda Stefan  

2.    Burzyński Marian                                                                       

3.    Chlebus Andrzej                                    

4.    Dziatkowski Marek                               

5.    Gryszkiewicz Irena                               

6.    Kleszczewski Zbigniew                        

7.    Kowalewski Witold                                   

8.    Łuniewski Artur                                    

9.    Mackiewicz Grzegorz                       

10.Mackiewicz Zbigniew                       

11.Małachowski Sławomir                     

12.Ołdakowski Szczepan

13.Szwengier Stanisław           

14.Truchan Anna Danuta       

 

Nieobecny:

1.    Bukowski Rafał Konrad                                

           

Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad V sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2014 roku”.

 

8.     Rozpatrzenie „Rocznego sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2014 rok”.

9.     Rozpatrzenie „Sprawozdania z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2014”.

10. Rozpatrzenie „Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2014 rok”.

11. Rozpatrzenie „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie województwa podlaskiego w 2013 roku”, „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2013 roku” oraz „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2014 roku” (wersja wstępna).

12. Rozpatrzenie „Informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2014 roku”.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy tej samej nieruchomości oraz zezwolenia na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż 3 lata.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia aneksu nr 3 do „Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Suwalskiego na lata 2004 – 2006 oraz 2007 – 2013”.

15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2015 rok.

17. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2015 – 2022.

18. Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2014 – 2022 za 2014 rok.

19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r.  

20. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.

21. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

22. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są propozycje lub uwagi do zmiany porządku obrad sesji.

Starosta Szczepan Ołdakowski wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie  do porządku obrad sesji punktu dotyczącego „rozpatrzenia projektu uchwały  w sprawie ustalenia wysokości bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości”. Dodał, iż sprawa jest znana, została na Komisjach szczegółowo przedstawiona. .  

 

          Innych propozycji zmian do porządku obrad sesji nie wniesiono.

 

Zaproponowany porządek obrad po wprowadzonej zmianie:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad V sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2014 roku”.

8.     Rozpatrzenie „Rocznego sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2014 rok”.

9.     Rozpatrzenie „Sprawozdania z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2014”.

10. Rozpatrzenie „Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2014 rok”.

11. Rozpatrzenie „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie województwa podlaskiego w 2013 roku”, „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2013 roku” oraz „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2014 roku” (wersja wstępna).

12. Rozpatrzenie „Informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2014 roku”.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy tej samej nieruchomości oraz zezwolenia na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż 3 lata.

15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia aneksu nr 3 do „Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Suwalskiego na lata 2004 – 2006 oraz 2007 – 2013”.

16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2015 rok.

18. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2015 – 2022.

19. Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2014 – 2022 za 2014 rok.

20. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r.  

21. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu  w Suwałkach.

22. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

23. Zamknięcie obrad.

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało              - 14 Radnych

 przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Przyjęcie protokołu z obrad V Sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo był wyłożony w Biurze Rady Powiatu. Zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

Uwag nie wniesiono.

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z obrad V Sesji Rady Powiatu w Suwałkach:

 

 za przyjęciem porządku głosowało              - 14 Radnych

przeciwko                                                     - 0

wstrzymało się od głosu                                - 0 Radnych

 

Protokół z obrad V Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym z posiedzeń    w dniach 30 kwietnia i 12 maja oraz z 26 maja br. Państwo Radni otrzymali    na posiedzeniach poszczególnych Komisji.

Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonych sprawozdań.

          Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdań głosowało                      - 14 Radnych

przeciwko                                                        - 0

wstrzymało się od głosu                                  - 0

 

          Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostały przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 3 i 4).

 

Ad.5.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych o zgłaszanie interpelacji   i zapytań.

Interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

Ad.6.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

          Przewodniczący Rady zamknął punkt z uwagi na jego bezprzedmiotowość.

           

Ad.7.

Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2014 roku”.

 

          Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Zastępcy Komendanta czy chciałby dodać coś do przedłożonej informacji lub ją uzupełnić.

          Zastępca Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach Pan Bogdan Wierzchowski przekazał, że jeżeli będą pytania to chętnie na nie odpowie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowej informacji.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

          Przewodniczący Rady przekazał, że powyższa informacja była przedmiotem posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski przekazał, iż Komisja w dniu 27 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag  „Informacja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2014 roku” została przyjęta (pismo znak: MO.5420.7.2015.MŁ z dn. 16.03.2015 r. - załącznik Nr 5).

 

Ad.8.

Rozpatrzenie „Rocznego sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2014 rok”.

 

          Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Zastępcy Komendanta czy chciałby dodać coś do przedłożonego sprawozdania lub je uzupełnić.

          Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach Pan Józef Borkowski przekazał, że jeżeli będą pytania to chętnie na nie odpowie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowego sprawozdania.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

          Przewodniczący Rady przekazał, że powyższe sprawozdanie oraz informacja było przedmiotem posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski przekazał, iż Komisja w dniu 27 maja br. zapoznała się z przedłożonym sprawozdaniem oraz informacją. Komisja nie wniosła uwag do tego sprawozdania i informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag  „Roczne sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2014 rok” zostało przyjęte (pismo znak: TG.0151.150.2015 z dn. 11.03.2015 r. - załącznik Nr 6).

 

Ad.9.

Rozpatrzenie „Sprawozdania z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2014”.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, czy chciałby dodać coś do przedłożonego sprawozdania lub je uzupełnić

          Zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach Pani Katarzyna Łuniewska – Kopacz przekazała, że jeżeli będą pytania to chętnie na nie odpowie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowego sprawozdania.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

          Przewodniczący Rady przekazał, że powyższe sprawozdanie było przedmiotem posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski przekazał, iż Komisja w dniu 27 maja br. zapoznała się z przedłożonym sprawozdaniem. Komisja nie wniosła uwag do tego sprawozdania.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag „Sprawozdanie z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2014” zostało przyjęte (pismo znak: PIW.Ad.0133.1.2015 z dn. 10.02.2015 r. - załącznik Nr 7).

 

Ad.10.

Rozpatrzenie „Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2014 rok”.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Zastępcy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, czy chciałby dodać coś do przedłożonej informacji lub ją uzupełnić.

          Zastępca Państwowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach Pani Elżbieta Bednarko przekazała, że jeżeli będą pytania to chętnie na nie odpowie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowej informacji.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

 

          Przewodniczący Rady przekazał, że powyższa informacja była przedmiotem posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski przekazał, iż Komisja w dniu 27 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag „Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego  za 2014 rok” została przyjęta - załącznik Nr 8).

 

Ad.11.

Rozpatrzenie „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie województwa podlaskiego w 2013 roku”, „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2013 roku” oraz „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2014 roku” (wersja wstępna).

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Kierownika Delegatury w Suwałkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska  w Białymstoku czy chciałby dodać coś do przedłożonych informacji lub je uzupełnić.

          Kierownik Delegatury w Suwałkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku Pani Wiesława Blusiewicz przekazała, że jeżeli będą pytania to chętnie na nie odpowie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowych informacji.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

          Przewodniczący Rady przekazał, że powyższe informacje były przedmiotem posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski przekazał, iż Komisja w dniu 27 maja br. zapoznała się z przedłożonymi informacjami. Komisja nie wniosła uwag do tych informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag „Informacja Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie województwa podlaskiego w 2013 roku”, „Informacja Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska   o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2013 roku” oraz „Informacja Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2014 roku” (wersja wstępna) zostały przyjęte (pismo znak: DMS.7016.3.2015 z dn. 29.04.2015 r. - załącznik Nr 9).

 

Ad.12.

Rozpatrzenie „Informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2014 roku”.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Zastępcy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, czy chciałby dodać coś do przedłożonej informacji lub ją uzupełnić.

          Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki Pan Mirosław Szczesny przekazał, że jeżeli będą pytania to chętnie na nie odpowie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowej informacji.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

          Przewodniczący Rady przekazał, że powyższa informacja była przedmiotem posiedzenia Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji  i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski przekazał, iż Komisja w dniu 26 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag „Informacja z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2014 roku” została przyjęta (kserokopia pisma znak: PNB.034.2.15 z dn. 30.03.2015 r. - załącznik Nr 10).

 

Ad.13.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości.

 

          Przewodniczący Rady zwrócił się do Naczelnika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami o kilka słów wprowadzenia.

          W imieniu Naczelnika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami głos zabrał Starosta Szczepan Ołdakowski.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że sprawa dotyczy wniosku, jaki złożył Zarząd Województwa Podlaskiego w powiecie. Wniosek ten dotyczy sprzedaży nieruchomości w miejscowości Bolcie w ramach budowanego szlaku rowerowego Polski Wschodniej. Dodał, iż Powiat Suwalski jest partnerem w tym projekcie i powiat dysponuje gruntami w miejscowości Bolcie, które są niezbędne do tworzenia miejsca odpoczynku na szlaku rowerowym Polski Wschodniej. W związku z tym, że jest możliwość zgodnie z ustawą  o gospodarce nieruchomościami dla podmiotów państwowych a także dla samorządu terytorialnego udzielenia bonifikaty. Zarząd Województwa Podlaskiego wystąpił z taką prośbą udzielenia tej bonifikaty. Fakt, że jesteśmy partnerem w tym projekcie uznaliśmy za słuszne, żeby takiej bonifikaty                        w wysokości 80 % udzielić. Taka jest propozycja i Zarząd Powiatu prosi Radę   o podjęcie tej uchwały.

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach poszczególnych Komisji. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową          i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Mackiewicz poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 11).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia wysokości bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/43/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r.  w sprawie ustalenia wysokości bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 13).

 

Ad.14.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy tej samej nieruchomości oraz zezwolenia na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż 3 lata.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do Naczelnika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami o kilka słów wprowadzenia.

          W imieniu Naczelnika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami głos zabrał Starosta Szczepan Ołdakowski.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że pragnie przypomnieć, że w miejscowości Dowspuda powiat wydzierżawiał Panu Janowi Bobierowi działkę o powierzchni 4,7361 ha pod eksploatacje kruszywa. Umowa z Panem Bobierem wygasła z końcem 2014 r. Pan Bobier wywiązał się z warunków umowy dzierżawy natomiast zwrócił się do nas z prośbą o przedłużenie tej dzierżawy na dalsze lata. Stąd też jest propozycja podjęcia takiej uchwały, gdzie Zarząd Powiatu proponuje przedłużenie na czas 10 lat w zasadzie już wyeksploatowanej działki. 

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 14).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy tej samej nieruchomości oraz zezwolenia na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy  niż 3 lata:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/44/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy tej samej nieruchomości oraz zezwolenia na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż 3 lata została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 15).

 

 

Ad.15.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia aneksu nr 3 do „Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Suwalskiego na lata 2004 – 2006     oraz 2007 – 2013”.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do Pana Starosty o kilka słów wprowadzenia.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że chodzi tutaj o wniosek, jaki złożył Zarząd Dróg Powiatowych w Suwałkach do Zarządu Powiatu, aby w planie rozwoju lokalnego, który w zasadzie z tym rokiem kończy swój żywot, ale  wstawić jeszcze trzy bardzo ważne zadania tj. remonty mostów na drogach powiatowych, które chcemy realizować. Jedno zadanie dotyczy mostu na rzece Rospudzie w miejscowości Kotowina, drugie zadanie również na rzece Rospuda w miejscowości Chodorki natomiast trzecie zadanie dotyczy remontu mostu na rzece Czarna Hańcza w miejscowości Czerwony Folwark. W przypadku pierwszego zadania był złożony wniosek do rezerwy infrastrukturalnej i zostały przydzielone środki już na ten rok remont tego mostu w wysokości 510 tys. zł. Dlatego też uważam,  że te zadania są bardzo ważne i powinny znaleźć się na wykazie zadań inwestycyjnych w Lokalnym Planie Rozwoju Lokalnego Powiatu Suwalskiego. Kolejne remonty będziemy starali się sukcesywnie realizować. 

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia aneksu nr 3 do „Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Suwalskiego na lata 2004 – 2006 oraz 2007 – 2013”:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/45/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie przyjęcia aneksu nr 3 do „Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Suwalskiego na lata 2004 – 2006 oraz 2007 – 2013” została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 17).

 

Ad.16.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do Sekretarza Powiatu o kilka słów wprowadzenia.

          Sekretarz Powiatu Cezary Grzegorz Zwoliński przekazał, że Zarząd Powiatu w Suwałkach w oparciu o informację Pana Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie zabezpieczenia przeciwpowodziowego, ochrony przeciwpożarowej Powiatu Suwalskiego w 2014 r. oraz w oparciu o ocenę stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego województwa podlaskiego sporządzonego przez Wojewodę Podlaskiego oraz mapy zagrożeń powodziowego, ryzyka powodziowego sporządzony przez Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej proponuję pozytywnie ocenić stan zabezpieczenia przeciwpowodziowego i ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu Suwalskiego.  W imieniu Zarządu Powiatu proszę o przyjęcie projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 27 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 18).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/46/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 19).

 

Ad.17.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu  na 2015 rok.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do Pani Ewy Kamińskiej Naczelnik Wydziału Finansowo – Budżetowego o kilka słów wprowadzenia.

          Naczelnik Wydziału Finansowo – Budżetowego Ewa Kamińska przekazała, że zwiększa się plan dochodów i wydatków budżetowych o kwotę 330.575 zł, w tym: z tytułu darowizny w kwocie 200.000 zł z przeznaczeniem na odnowę nawierzchni i naprawę uszkodzeń na drogach spowodowanych koniecznością przewozów materiałów i elementów niezbędnych do realizacji inwestycji przez firmę IDS-BUD Warszawa. Planowane do uzyskania dochody z tytułu zajęcia pasa drogowego w kwocie 65.000 zł, z tytułu sprzedaży drewna „na pniu” w kwocie 63.250 zł oraz z tytułu naliczonej kary za nielegalne postawienie reklamy w pasie drogowym na kwotę 2.325 zł  przeznacza się na zakup samochodu ciężarowo-osobowego dla Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach na kwotę 130.000 zł, natomiast pozostała kwota 575 zł zostanie wykorzystana na bieżące utrzymanie dróg.

Pozostałe zmiany polegają na przesunięciach w planie wydatków celem dostosowania planu do faktycznych potrzeb w Starostwie Powiatowym  w Suwałkach. Wszystkie zmiany były szczegółowo omawiane  na poszczególnych Komisjach Rady.

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej, Komisję Finansową i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Mackiewicz poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 20).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 21).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 27 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 22).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2015 rok:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/47/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2015 rok została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 23).

 

Ad.18.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2015 – 2022.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do Pani Ewy Kamińskiej Naczelnik Wydziału Finansowo – Budżetowego o kilka słów wprowadzenia.

          Naczelnik Wydziału Finansowo – Budżetowego Ewa Kamińska przekazała, że przedmiotowa uchwała jest konsekwencją wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2015 r.

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej, Komisję Finansową i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Mackiewicz poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 24).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 25).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 27 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 26).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2015 – 2022:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/48/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2015 – 2022 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 27).

 

Ad.19.

Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej  wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2014 – 2022 za 2014 rok.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do Pani Ewy Kamińskiej Naczelnik Wydziału Finansowo – Budżetowego o kilka słów wprowadzenia.

Naczelnik Wydziału Finansowo – Budżetowego Ewa Kamińska przekazała, że Wieloletnia Prognoza Finansowa została uchwalona na lata 2014 – 2022 ze względu na spłaty zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i wykupu obligacji. Wykonanie za 2014 uwzględnia faktyczne dane dotyczące dochodów i wydatków budżetowych oraz wpłaty zobowiązań z tytułu kredytów i emisji obligacji. Wyliczone wskaźniki na podstawie danych z ksiąg rachunkowych za 2014 r. określone w art. 243 i 244 ustawy o finansach publicznych spełniają wymagane warunki. Natomiast w wykazie przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej zostało wpisanych 9 projektów realizowanych z udziałem środków unijnych a także uwzględnione zostały spłaty rat releasingowych i wykup autobusu dla Ośrodka Wsparcia w Lipniaku

Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższą informację Państwo Radni otrzymali. Przedstawiona informacja była przedmiotem posiedzenia Komisji Rewizyjnej, Komisji Finansowej, Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisji Polityki Społecznej. 

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier poinformował, iż Komisja w dniu 12 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Mackiewicz poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 27 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją. Komisja nie wniosła uwag do tej informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedmiotowej informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag „Informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2014 – 2022 za 2014 rok została przyjęta - załącznik Nr 28).

 

Ad.20.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego  za 2014 r.  

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach                     w marcu br. przedłożył Radzie Powiatu sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2014 r. oraz  informację o stanie mienia komunalnego powiatu (pismo znak: ORG.300.1.2015.EK z dn. 20.03.2015 r.– załącznik Nr 29), zaś w dniu 30 kwietnia br. sprawozdanie finansowe obejmujące dwa bilanse, sporządzone na dzień 31.12.2014 r. (pismo znak: WFB.3035.18.2015 z dn. 30.04.2015 r. – załącznik Nr 30). Powyższe dokumenty Państwo Radni otrzymali.

Przewodniczący Rady poprosił Pana Starostę o kilka słów wprowadzenia.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że na sprawozdanie finansowe    z wykonania budżetu za 2014 r. składają się następujące dokumenty. Po pierwsze to sprawozdanie z wykonania budżetu, po drugie sprawozdanie finansowe i po trzecie sprawozdanie z gospodarowania mieniem powiatu. Najważniejszą częścią ze sprawozdania, które jest podstawą do udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu jest oczywiście wykonanie budżetu w 2014 r. Budżet w ubiegłym roku był dość wysoki, chyba najwyższy od początku funkcjonowania powiatu. W momencie jego uchwalania po stronie dochodów planowaliśmy dochody w wysokości 37.689.827 zł, natomiast po stronie wydatków planowaliśmy budżet w wysokości 38.443,000 zł. Z tego wynika, że również planowaliśmy deficyt. Wydatki oczywiście planowaliśmy wyższe niż dochody. Natomiast w trakcie realizacji ten budżet zmieniał się wielokrotnie, żeśmy dostosowali go do aktualnej sytuacji do możliwości finansowej powiatu. Na koniec roku w momencie jego realizacji mieliśmy kwotę po stronie dochodów kwotę 34.500.000 zł natomiast wydaliśmy na realizowane zadania kwotę 35.960.000 zł. To zmniejszenie zarówno po stronie dochodów i wydatków wynikało z przesunięcia niektórych zadań inwestycyjnych na 2015 r. a także spływ środków planowanych do powiatu pochodzących ze źródeł zewnętrznych, głównie chodzi tutaj o trzy główne pozycje m.in. refundacja środków wydanych z Programu Szwajcarskiego na inwestycje w postaci budowy chodnika w miejscowości Raczki a także pomoc gminy Szypliszki na wspólne zadanie tj. przebudowa drogi z miejscowości Węgielnia w stronę Kaletnika w wysokości 442 tys. zł oraz trzecie ważne źródło dochodu to przesunięcie realizacji projektu na przebudowę zabytkowej kordegardy w Dowspudzie z Programu Polska – Litwa – Rosja, gdzie kwota zaliczki w wysokości 900 tys. 602 zł wpłynęła również w 2015 r. To spowodowało, że zarówno po stronie dochodów jak i wydatków mieliśmy mniejsze wykonanie, ale właściwe gospodarowanie budżetem spowodowało, że uzyskaliśmy nadwyżkę operacyjną czyli różnica między dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi była dodatnia w związku z tym zmniejszył się nam deficyt w roku ubiegłym z planowanego z ponad 3.200.000 zł na 1.400.000 zł. Jest to dobry punkt wyjścia do realizacji budżetu w bieżącym roku.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że jeżeli chodzi o zadania inwestycyjne to planowaliśmy je na wartość 6.178.000 zł i niestety tutaj również nie wykonaliśmy w pełnym zakresie natomiast prawie w wysokości 6.000.000 zł zrealizowaliśmy zadania inwestycyjne, co stanowiło 16,7 % wydatków budżetowych w ubiegłym roku. Nie jest to taka duża kwota, mieliśmy lata, gdzie wydatki inwestycyjne przekraczały nawet ¼ budżetu powiatu. Niestety możliwości finansowe w ostatnich latach pozyskiwania środków zewnętrznych na inwestycje znacznie się zmniejszyły. Natomiast w naszym budżecie bardzo ważną pozycję stanowią wydatki dotyczące całej sfery społecznej. Niestety w powiatach te zadania są bardzo obciążające, dotyczy to zarówno prowadzenia Domu Dziecka w Pawłówce, Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, pieczy zastępczej, realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania bezrobociu, współfinansowania warsztatów terapii zajęciowej w Filipowie a także finansowania pobytu osób z powiatu suwalskiego w innych warsztatach terapii zajęciowej. Wydatki tutaj stanowiły ponad 40 % całego budżetu powiatu. Mimo tej trudnej sytuacji wydaje mi się, że budżet zrealizowany został właściwie. Deficyt został znacznie zmniejszony, wszystkie zadania, które były planowane zostały zrealizowane natomiast  te, które zostały przesunięte na rok 2015 również doczekały się swojej realizacji i sfinansowania. Jeśli chodzi o zobowiązania to w tej chwili zaległych zobowiązań powiat z ubiegłego roku nie posiada, realizuje zadania na bieżąco, w związku z tym wydaje się, że świadczy to o dobrym gospodarowaniu budżetem i realizacji tych zadań, co oczywiście jest nie tylko zasługą Zarządu, ale też całej Rady, która przychylała się do naszych próśb i tak regulowała poziomem dochodów i wydatków, aby można było w maksymalnym stopniu te zadania narzucone na powiat realizować.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że jeśli chodzi o majątek powiatu to jego wartość na koniec roku  2014 w całości przekroczył kwotę 112 mln zł, z tego w bezpośrednim zarządzie powiatowym był majątek o wartości prawie 19 mln zł. Natomiast nasze jednostki dysponowały majątkiem o wartości przekraczającej 93 mln zł. Na nasz majątek składały się oczywiście grunty, w tym grunty rolne. Dysponujemy gruntami rolnymi o powierzchni około 140 ha. Największą pozycją w przypadku gruntów to są grunty zajęte pod drogi powiatowe, jest tam ponad 800 ha tych gruntów zajętych pod drogi. Poza tym w skład majątku wchodzą budynki, budowle i urządzenia jakimi dysponuje zarówno powiat bezpośrednio, starostwo powiatowe jak też nasze jednostki. W między czasie nasz majątek ulegał oczywiście zmianom. Przekazywaliśmy, czy też otrzymywaliśmy w drodze darowizny, czy też zamiany działki gruntów zwłaszcza w obszarze pasa drogowego porządkując właśnie tą sytuację w ewidencji gruntów i budynków. Chodzi tutaj o takie sytuacje, kiedy droga faktycznie przebiegała obok działki, która w ewidencji funkcjonowała jako droga stanowiąca drogę. Dokonaliśmy tutaj szeregu takich przesunięć zarówno na zasadzie porozumień z sąsiadami tych działek jak też na zasadzie otrzymywania w drodze darowizny od samorządów gmin stosownych działek ażeby uporządkować sprawy drogowe. Również w naszym powiecie dokonaliśmy zakupu szeregu komputerów zarówno w starostwie jak też i w  Powiatowym Urzędzie Pracy, gdzie wymienia się sprzęt na bieżąco. Również majątek wzrósł w ramach realizacji projektów, które w ubiegłym roku naprawdę w szerokim zakresie realizowaliśmy. W sumie projektów inwestycyjnych twardych jak też i miękkich było 16 realizowanych zarówno bezpośrednio przez starostwo i też przez nasze jednostki tj. Ośrodek Wsparcia w Lipniaku, realizował dwa duże projekty także Powiatowy Urząd Pracy w Suwałkach w zakresie przeciwdziałania bezrobociu, Zespół Szkół w Dowspudzie oraz bezpośrednio starostwo powiatowe. W związku z tym ten majątek ulegał zwiększeniu. W wyniku realizacji projektu w ramach współpracy Polska – Litwa w miejscowości Bolcie wartość naszego majątku wzrosłą o 776 tys. zł, w Dowspudzie, Lipniaki i Pawłówce zamontowano tzw. siłownie zewnętrzne dla młodzieży, co w sumie sięgało blisko 100 tys. zł, czy też plac zabaw w Dowspudzie w wysokości 37 tys. zł. To tylko przykłady gospodarowania majątkiem, jego wartość zwiększa się i nie ma tutaj sytuacji żebyśmy ten majątek marnotrawili, wręcz odwrotnie, staramy się wzbogacać majątek powiatu.  

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż w skład tego sprawozdania finansowego wchodzą również bilanse. Powiat takie bilanse opracował zarówno dotyczące całego powiatu jak i samorządowego zakładu budżetowego, jednostki budżetowej a także zestawienie rachunków zysku i strat. Zostało to przedstawione zarówno stosownym Komisjom Rady a także Regionalnej Izbie Obrachunkowej, która przyjęła ten bilans i zaakceptowała.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2014 r.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, że uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 r. wpłynęła w dniu 2 kwietnia 2015 r., która Państwo Radni również otrzymali (kserokopia uchwały Nr RIO.V-00321-14/15– załącznik Nr 31).

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 r. Dodał,            że Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w dniu 12 maja br. rozpatrywała sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2014 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu a także informację o stanie mienia komunalnego powiatu i zatwierdziła powyższe sprawozdania oraz informację               o stanie mienia. Z uchwałami Komisji Rewizyjnej w tej sprawie Państwo Radni zostali zapoznani na posiedzeniach Komisji Rady (uchwały Komisji Rewizyjnej Nr 4/5/15, Nr 4/6/15, Nr 4/7/15 z dn. 12.05.2015 r. – załącznik Nr 32, Nr 33 oraz Nr 34).

Przewodniczący Rady przekazał, iż w związku z tym, iż ustawa o finansach publicznych nałożyła na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek łącznego rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za 2014 r. przygotowany został projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r., który Państwo Radni otrzymali.

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej, Komisję Finansową i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Mackiewicz poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 35).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 36).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 27 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 37).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego  za 2014 r.  

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                                -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/49/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 38).

 

Ad.21.

Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Komisja Rewizyjna na posiedzeniu        w dniu 12 maja br. po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania           z wykonania budżetu powiatu za 2014 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego powiatu, opracowała opinię Komisji z wykonania budżetu powiatu za 2014 r. oraz wniosek w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2014 r. i przedłożyła je Radzie Powiatu w dniu  12 maja br. Państwo Radni powyższe materiały otrzymali.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o odczytanie uchwały Komisji w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2014 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier odczytał uchwałę Komisji Rewizyjnej z dnia 12 maja br. w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2014 r. (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 39).

Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2014 r. wpłynęła w dniu 22 maja br. i Państwo Radni również tą opinię otrzymali (kserokopia uchwały Nr RIO.V-00322-18/15– załącznik Nr 40).

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu w Suwałkach absolutorium za 2014 r.

Przewodniczący Rady przekazał, że przygotowany został projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach, który opiniowany był przez poszczególne Komisje: Komisję Polityki Społecznej, Komisję Finansową i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Mackiewicz poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 41).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 26 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 42).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 27 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 43).

          Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.

Pytań i uwag nie wniesiono.    

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach:

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 14 Radnych

 przeciwko                                                    -  0

wstrzymało się od głosu                               -  0 Radnych

 

Uchwała Nr VI/50/15 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 44).

 

          Przewodniczący Rady przekazał serdeczne gratulacje dla Zarządu Powiatu w tytułu uzyskanego absolutorium.

          Starosta Szczepan Ołdakowski złożył Szanownej Radzie podziękowania za udzielone absolutorium oraz za możliwość realizacji budżetu a także zadań, jakie na powiat narzucają ustawy dotyczące obowiązku powiatu i działać dla dobra mieszkańców powiatu Powiat Suwalski jest takim powiatem specyficznym, nietypowym. Wydaje się, że to niekorzystnie wpływa na zaspokajanie potrzeb naszych mieszkańców. Jesteśmy tzw. Powiatem obwarzankowym, czyli nie posiadamy ośrodka miejskiego, gdzie skupiony jest największy potencjał rozwojowy, mamy tutaj zarówno instytucje różnego rodzaju obsługujące mieszkańców, ze sfery oświaty, czy też ze sfery pomocy społecznej a także przedsiębiorstwa, które płacą podatki i dzięki temu samorząd może większymi środkami dysponować na realizację różnych działań nie tylko obligatoryjnych, ale także i tych, które poprawiają warunki życia mieszkańców. Mimo takiej sytuacji wydaje się, że dzięki dobrej współpracy całej Rady, dobrej współpracy z naszymi partnerami, mam na myśli tutaj inspekcje, straże, które dzisiaj tutaj Państwo reprezentujecie. Te zadania wszystkie realizujemy w miarę dobrze, zaspokajamy te potrzeby, które są najbardziej podstawowe i niezbędne zarówno ze sfery społecznej, przeciwdziałaniu bezrobociu a także poprawiania warunków bytowych mieszkańców zwłaszcza stan dróg powiatowych, bo to jest takie główne nasze zadanie ze sfery gospodarczej, dzięki temu poprawia się i atrakcyjność naszego powiatu.

Starosta Szczepan Ołdakowski, że chce podziękować wszystkim naszym partnerom zarówno samorządom gminnym, z którymi się bardzo dobrze układa współpraca przez wiele, wiele lat, gdzie wspólnie realizujemy te zadania na drogach powiatowych. Za zrozumienie właśnie tych potrzeb, bo drogi powiatowe służą nie tylko Zarządowi Powiatu, ale tez i mieszkańcom poszczególnych gmin. Przykłady tej współpracy były w zeszłym roku, chodzi między innymi o gminę Szypliszki, gminę Suwałki, ale także i z innymi gminami, mam na myśli tutaj gminę Bakałarzewo, czy gminę Raczki.

Złożył podziękowania również swoim służbom finansowym, które pilnowały tego budżetu, wszystkim partnerom, którzy spowodowali, że ten budżet został zrealizowany w stopniu, w jakim zostało to wykazane w sprawozdaniu.

Poseł na Sejm RP Jarosław Zieliński poprosił o zabranie głosu. Złożył gratulacje Zarządowi Powiatu uzyskanego jednogłośnego absolutorium, co jest sytuacją nie taką częstą w samorządach, w ogóle w demokracji, kiedy są spory i na ogół jest tak, że jedni są za, inni się wstrzymują a inni są przeciw. Tutaj Państwo udzieliliście absolutorium jednogłośnie, co wymaga podkreślenia i co świadczy o tym, że Zarząd Powiatu pracuje tak, że uzyskuje akceptację wszystkich, tzn. że pracuje dobrze, że Radni dobrze współpracują z Zarządem a ponadto że jest dojrzała, mądra, dobra koalicja w Radzie Powiatu. Jest taki moment, że poza tym, że co roku jest to ważne głosowanie, również i w tym roku obchodzimy także rocznicę związaną z polską samorządnością. Mamy w tym roku 25 – lecie polskiej samorządności, dokładnie 25 lat minęło 27 maja br. Powiaty i samorządowe województwa są młodsze, mają lat 16, gminy mają 25. To 25 – lecie polskiej samorządności ma znaczenie dla wszystkich, tak że innych szczebli samorządu i całego społeczeństwa. Tak jak nasza demokracja tak i samorządność rozwija się, ale nie jest tak, że bez żadnych problemów. Można powiedzieć, że to co dotyczy naszych spraw związanych z polską wolnością wiąże się także z sukcesami i problemami polskiej samorządności a samorządność jest podstawą demokracji. Za PRL-u nie było demokracji i nie było samorządu a w ramach samorządu istniały terenowe organy administracji państwowej. Teraz jest wyzwolona inicjatywa społeczna. Tysiące ludzi, tysiące polskich samorządowców na co dzień pracuje na społecznościach lokalnych by żyło się coraz lepiej. 25 – lecie polskiej samorządności jest to ważna, wspólna rocznica samorządowa, co chciałbym podkreślić i dziękując Państwu za to, wszystko co robicie jako powiat tez podziękować, za wasz wkład w rozwój naszego regionu i naszej samorządności i wolności demokratycznej w niepodległym państwie. Kłopotów macie Państwo cały szereg, wspomniał o tym bardzo krótko, ale treściwie Pan Starosta i w pełni się pod tym podpisuję. Nie jest łatwo dzisiaj rządzić powiatem, zwłaszcza tym powiatem, który nie ma tego ośrodka miejskiego. Poza tym, że w jakiejś możliwie najkrótszej przyszłości trzeba pewne rzeczy w polskim samorządzie skorygować. Trzeba zaznaczyć jakie mają być relacje między powiatami grodzkimi a powiatami ziemskimi, bo one są ustanowione powiedzmy tak sobie. Nie chcę powiedzieć, że zupełnie źle, bo to byłoby niesprawiedliwe, jest sporo do poprawienia i coś na pewno istotnego do skorygowania. Jest możliwe poprawienie pewnych relacji miedzy jednym powiatem a drugim. Trzeba poszukać tego sposobu, aby dać dochody własne powiatom, bo bez tego przyszłość powiatu jest naprawdę słaba. Dziękuję Państwu za wasz wkład, że to wszystko jakoś mimo trudności nie tylko trwale się rozwija, posuwa się do przodu. Współpraca w powiecie jest ważna pomiędzy Radą a Zarządem oraz w samym Zarządzie. Wiem jak to wygląda, ponieważ często się spotykamy, rozmawiamy, nie ma żadnych skarg to też jest jakiś miernik a w innych przypadkach jest różnie bywają jakieś zgrzyty między jednostkami samorządu a władzami, a tutaj tego nie stwierdziłem przez cały ten czas, kiedy jestem 12 lat Posłem, z czego się bardzo cieszę, życzę Państwu, żeby przed wami i przed nami była dobra przyszłość, więcej środków finansowych, więcej dobrych pomysłów i żebyśmy byli coraz bardziej zadowoleni z tego, że jesteśmy wolnym, samorządnym krajem, gdzie na bieg zdarzeń mamy swój wpływ.

          Przewodniczący Rady podziękował Panu Posłowi za wystąpienie.

 

Ad.22.

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

Przewodniczący Rady będąc przy głosie przekazał, że na jego ręce wpłynęły życzenia od Przewodniczącej Rady Miejskiej w Suwałkach Pani Jadwigi Marioli Szczypiń, która również życzy wszystkiego dobrego (pismo znak: BRM.0042.1.31.2015 z dn. 27.05.2015 r. – załącznik Nr 45) oraz życzenia od Pani Dyrektor Aresztu Śledczego Pani ppłk Bożenny Mazurkiewicz.

Przewodniczący Rady przekazał, że te 25 – lat to kompletna zmiana Polski, kompletne przebudowanie i te efekty widać. Też przychodzi ten czas, kiedy te 25 lat następuje że trzeba to docenić. 

Z okazji obchodzonego w roku 2015 jubileuszu 25 – lecia odrodzenia samorządu terytorialnego w Polsce Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Jarosław Zieliński wraz z Przewodniczącym Rady Powiatu w Suwałkach Grzegorzem Mackiewiczem wręczyli Radnym, którzy najdłużej spośród gremium związani są z pracą w samorządzie - pamiątkowe grawertony.

Wyróżnieni to: Szczepan Ołdakowski Starosta Suwalski, Witold Kowalewski Wicestarosta Suwalski, Sławomir Małachowski Członek Zarządu Powiatu w Suwałkach, Andrzej Chlebus Wiceprzewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach, Stanisław Szwengier Radny Rady Powiatu w Suwałkach, Artur Łuniewski Radny Rady Powiatu w Suwałkach, Stefan Biłda Radny Rady Powiatu w Suwałkach, Zbigniew Kleszczewski Radny Rady Powiatu w Suwałkach

W związku z przypadającym w maju świętem samorządu i samorządowców przedstawiciele służb mundurowych złożyli
na ręce Starosty Suwalskiego oraz Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach, a za ich pośrednictwem wszystkim Radnym Rady Powiatu
w Suwałkach serdeczne gratulacje oraz życzenia satysfakcji z wykonywanych obowiązków służbowych, zdrowia i zadowolenia oraz wszelkiej pomyślności
w pracy zawodowej i życiu osobistym.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w dniu dzisiejszym otrzymaliście Państwo takie oświadczenia o wyrażeniu zgody, żebyśmy otrzymywali materiały na sesję w wersji elektronicznej, gdyż jest tego naprawdę bardzo dużo. Nie jest to wymóg formalny, że każdy musi się na to zgodzić. W jakiej formie będziemy to pobierać ewentualnie ci, co się na to zgodzą zostanie to Państwu przedstawione zaś zaproszenia i program sesji będą nadal udostępniane w wersji papierowej.

Przewodniczący Rady przekazał, iż Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku przedłożył informację z analizy działalności uchwałodawczej organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego w województwie podlaskim za rok 2014 (pismo znak: NK-II.40.37.2015 z dn. 6.05.2015 r. – załącznik Nr 46).

Przewodniczący Rady serdecznie podziękował za złożone życzenia, przekazał, iż następna sesja planowana jest na dzień 25 czerwca br.

Ad.23.

Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady VI sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1620.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

/-/ Grzegorz Mackiewicz

 

 

 

Protokołowała:

/-/ Monika Szczerbowska

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Szczerbowska

Wprowadzający: Monika Szczerbowska

Data modyfikacji: 2015-06-29

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2015-06-29