Protokół Nr XV/12

Protokół Nr XV/12 obrad XV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Protokół Nr XV/12

Protokół Nr XV/12

obrad XV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady XV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 26 kwietnia 2012 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.

 

Ad 1: Otwarcie obrad i powitanie gości

Przewodniczący Rady otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Andrzeja Bałazego – Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego – Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Józefa Hańczuka – Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach.

Przewodniczący Rady powitał również: Panią Teresę Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Panią Bożenę Szachniewicz –przedstawiciela Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Główną Księgową, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzocha – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską – Dyrektora Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku, Pana Mirosława Szczesnego – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Panią Grażynę Kuklińska – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Naczelników Wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach w osobach: Pani Teresy Zwolan, Pani Jolanty Sawickiej, Pani Celiny Puchalskiej, Pani Ewy Kamińskiej, Pana Stanisława Żukowskiego oraz Pana Ryszarda Kalinowskiego (Lista zaproszonych Gości załącznik nr 1).

Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych – załącznik nr 2) oraz Zarząd Powiatu na czele z Panem Starostą i obsługę Biura.

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 Radnych ustawowego składu Rady, w obradach uczestniczy 15 Radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kleszczewski Zbigniew

5.     Kowalewski Witold

6.     Łanczkowski Andrzej

7.     Łuniewski Artur

8.     Mackiewicz Zbigniew

9.     Małachowski Sławomir

10. Ołdakowski Szczepan

11. Putra Szymon

12. Rogowski Tomasz

13. Szwengier Stanisław

14. Truchan Anna Danuta

15. Wierzchowska Mirosława

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

 

Ad 2: Przyjęcie porządku obrad

 

Przewodniczący Rady poinformował, że Państwo Radni proponowany porządek obrad otrzymali i korzystając z bycia przy głosie zaproponował jedną zmianę, a mianowicie w punkcie 9 – rozszerzenie punktu 9 o „Wykaz potrzeb na rok 2013 w zakresie pomocy społecznej” i nowe brzmienie punktu wyglądałoby następująco: „Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach w roku 2011” oraz „Wykazem potrzeb na rok 2013 w zakresie pomocy społecznej””. Wprowadzenie tego punktu jest związane z corocznym zobligowaniem rozporządzeniem dotyczącym pomocy społecznej, a mianowicie w art. 112 pkt 12 mówi, iż kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie składa radzie powiatu coroczne sprawozdanie z działalności centrum oraz przedstawia wykaz potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

         Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje zmiany porządku obrad sesji.

         Uwag ani innych propozycji zmian do porządku obrad sesji nie wniesiono.

 

Zaproponowany porządek obrad sesji po wprowadzonej zmianie:

1.       Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.       Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.       Interpelacje i zapytania radnych.

6.       Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.       Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2011 rok”.

8.       Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem za rok 2011 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce”.

9.       Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach w roku 2011” oraz „Wykazem potrzeb na rok 2013 w zakresie pomocy społecznej”.

10.  Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej w powiecie w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej.

11.  Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Ośrodka Wsparcia w Lipniaku za rok 2011”.

12.  Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Suwalskiego Ośrodka Wspierania Aktywności w Lipniaku za rok 2011”.

13.  Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2011 rok”.

14.  Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z realizacji Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2011”.

15.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

16.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie szczegółowych warunków umarzania w całości lub części, łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej kontynuującej naukę w pieczy zastępczej.

17.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 rok.

18.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2018.

19.  Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

20.  Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

„za”                                                          - 15

„przeciwko”                                              - 0

„wstrzymało się od głosu”                         - 0

 

Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad 3: Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo był wyłożony w Biurze Rady Powiatu. Zapytał, czy są uwagi do treści protokołu. Uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu nr XIV/12 z obrad XIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach:

 

„za”                                                          - 15

„przeciwko”                                              - 0

„wstrzymało się od głosu”                         - 0

 

Protokół nr XIV/12 z obrad XIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad 4: Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami

 

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym z posiedzeń w dniach 29 marca oraz 5 i 11 kwietnia 2012 roku Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Odbyło się jeszcze jedno posiedzenie Zarządu Powiatu w Suwałkach w dniu 19 kwietnia br., Państwo Radni powyższe sprawozdanie również otrzymali na posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi, ewentualnie pytania do Zarządu w sprawie sprawozdań. Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

 

Głosowanie nad przyjęciem sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

„za”                                                          - 15

„przeciwko”                                              - 0

„wstrzymało się od głosu”                         - 0

 

Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym (załącznik nr 3 i załącznik nr 4) zostały przyjęte jednogłośnie.

 

Ad 5: Interpelacje i zapytania radnych

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie interpelacji.

 

Interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

Ad 6: Odpowiedzi na interpelacje i zapytania

 

         Przewodniczący Rady stwierdził, że wobec powyższego punkt stał się bezpodstawny.

 

Ad 7: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2011 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali powyższe „Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2011 r.” wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu wczorajszym. Zapytał, czy są pytania do Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego Sprawozdania.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag do powyższego uważa za przyjęte „Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2011 r.” (pismo znak: DO.TK.0302-1/12 z dn. 12.03.2012 r. – załącznik nr 5).

 

Ad 8: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem za rok 2011 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali powyższe „Sprawozdanie za rok 2011 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce” wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu wczorajszym. Zapytał, czy są pytania do Pana Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego Sprawozdania.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wobec braku pytań i uwag do „Sprawozdania za rok 2011 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce” (pismo z dn. 19.03.2012 r. – załącznik nr 6) uważa Sprawozdanie za przyjęte bez uwag.

 

Ad 9: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach w 2011 r.” oraz „Wykazem potrzeb na 2013 rok w zakresie pomocy społecznej”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali powyższe „Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach w 2011 r.” wraz z materiałami, natomiast Wykaz potrzeb został przekazany na posiedzeniach poszczególnych Komisji w dniach 24 i 25 kwietnia br. Ze Sprawozdaniem i Wykazem potrzeb zapoznała się na posiedzeniu w dniu 25 kwietnia Komisja Polityki Społecznej, a ponadto z Wykazem potrzeb zapoznała się również Komisja Finansowa w dniu 24 kwietnia br. Zapytał Radnych, czy są pytania do przedstawiciela Pana Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach do przedłożonego Sprawozdania, czy też Wykazu potrzeb.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zapoznała się ze Sprawozdaniem oraz Wykazem potrzeb i nie wniosła uwag do powyższego.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zapoznała się z Wykazem potrzeb i uwag nie wniosła.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag uważa „Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach w 2011 r.” (kserokopia pisma znak: PCPR.I.120/10/2012 z dn. 11.04.2012 r. – załącznik nr 7) oraz „Wykaz potrzeb na rok 2013 w zakresie pomocy społecznej” (pismo znak: PCPR.I.120/11/2012 z dn. 24.04.2012 r. – załącznik nr 8) za przyjęte bez uwag.

 

Ad 10: Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej w powiecie w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali powyższą ocenę zasobów wraz z materiałami (kserokopia pisma znak: PCPR.I.120/9/2012 z dn. 11.04.2012 r. – załącznik nr 9). Zarząd Powiatu w dniu 20 kwietnia br. przedłożył wyjaśnienia dotyczące składania takiej oceny Radzie Powiatu (pismo z dn. 20.04.2012 r. – załącznik nr 10). Taką informację Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady. Z tą oceną zapoznawała się również Komisja Polityki Społecznej w dniu 25 kwietnia br. Następnie zapytał Radnych, czy są pytania do przedstawiciela Pana Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach czy uwagi do przedłożonej oceny.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zapoznała się z oceną zasobów pomocy społecznej w powiecie w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej i nie wniosła uwag do powyższego.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag uważa ocenę zasobów pomocy społecznej w powiecie w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej za przyjętą.

 

Ad 11: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Ośrodka Wsparcia w Lipniaku za rok 2011”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali „Sprawozdanie z działalności Ośrodka Wsparcia w Lipniaku za rok 2011” wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej. Zapytał Radnych, czy są pytania do Pani Dyrektor Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego sprawozdania.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag do powyższego sprawozdania uważa za przyjęte bez uwag „Sprawozdanie z działalności Ośrodka Wsparcia w Lipniaku za rok 2011” (pismo znak: OWL.IV.0714.4.2012 z dn. 5.04.2012 r. – załącznik nr 11).

 

Ad 12: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Suwalskiego Ośrodka Wspierania Aktywności w Lipniaku za rok 2011”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali „Sprawozdanie z działalności Suwalskiego Ośrodka Wspierania Aktywności w Lipniaku za rok 2011” wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej. Zapytał Radnych, czy są pytania do Pani Kierownik Ośrodka Wspierania Aktywności w Lipniaku, ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego sprawozdania.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec powyższego uważa za przyjęte bez uwag „Sprawozdanie z działalności Ośrodka Wspierania Aktywności w Lipniaku za rok 2011” (kserokopia pisma znak: SOWA.IV.0714.3.2012 z dn. 5.04.2012 r. – załącznik nr 12).

 

Ad 13: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2011 rok”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali powyższe „Sprawozdanie z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2011 rok” wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 24 kwietnia br. oraz Komisja Polityki Społecznej w dniu 25 kwietnia br. Zapytał, czy są pytania do Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zapoznała się ze „Sprawozdaniem z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2011 rok” 24 kwietnia, omówiła to Sprawozdanie, była dyskusja, Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego Sprawozdania.       

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja w dniu wczorajszym miała możliwość z zapoznaniem się ze „Sprawozdaniem z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2011 rok” nie wniosła uwag do przedstawionego Sprawozdania.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag do powyższego sprawozdania uważa za przyjęte „Sprawozdanie z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2011 rok” (załącznik nr 13).

 

Ad 14: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z realizacji Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2011”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że „Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2011” Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisja Polityki Społecznej. Zapytał, czy są pytania do Zarządu Powiatu w Suwałkach, ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zajmowała się tym sprawozdaniem 24 kwietnia, nie wniosła uwag do przedstawionego sprawozdania.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem i nie wniosła uwag.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag do powyższego sprawozdania uważa „Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2011” (załącznik nr 14) za przyjęte.

 

Ad 15: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

 

         Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż w dniu 16 kwietnia br. Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Suwalskim pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie podziału środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok (uchwała Nr 1/2012 Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Suwalskim z dnia 16 kwietnia 2012 r. – załącznik nr 15).

         Przewodniczący Rady przekazał, że powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową w dniu 24 kwietnia oraz Komisję Polityki Społecznej w dniu 25 kwietnia.

Następnie zapytał Radnych, czy są uwagi do przedstawionego projektu uchwały.

Uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że 24 kwietnia Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 16).

         Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja w dniu wczorajszym zapoznała się z projektem i zaopiniowała przedłożony projekt uchwały pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 17).

          Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:

 

„za podjęciem uchwały”                                     - 15

„przeciwko”                                                        - 0

„wstrzymało się od głosu”                                   - 0

 

Uchwała Nr XV/98/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 26 kwietnia 2012 r.
w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 18).

 

Ad 16:

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie szczegółowych warunków umarzania w całości lub części, łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej kontynuującej naukę w pieczy zastępczej

         Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową w dniu 24 kwietnia oraz Komisję Polityki Społecznej w dniu 25 kwietnia.

Następnie zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały.

Pytań ani uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 19).

         Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja w dniu wczorajszym zaopiniowała również pozytywnie przedłożony projekt uchwały (uchwała Komisji – załącznik nr 20).

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

          

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie szczegółowych warunków umarzania w całości lub części, łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej kontynuującej naukę w pieczy zastępczej:

 

„za podjęciem uchwały”                                    - 15

„przeciwko”                                                        - 0

„wstrzymało się od głosu”                                   - 0

 

Uchwała Nr XV/99/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 26 kwietnia 2012 r.
w sprawie szczegółowych warunków umarzania w całości lub części, łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej kontynuującej naukę w pieczy zastępczej została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 21).

 

Ad 17: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 rok

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 24 kwietnia br.

Następnie zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały.

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 22).

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zaopiniowała przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 23).

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

          

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 rok:

 

„za podjęciem uchwały”                                     - 15

„przeciwko”                                                        - 0

„wstrzymało się od głosu”                                   - 0

 

Uchwała Nr XV/100/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 rok została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 24).

 

Ad 18: Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2018

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 24 kwietnia br.

Przewodniczący Rady zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały. Pytań ani uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 25).

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zaopiniowała przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 26).

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

          

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2018:

 

„za podjęciem uchwały”                                     - 15

„przeciwko”                                                        - 0

„wstrzymało się od głosu”                                   - 0

 

Uchwała Nr XV/101/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 26 kwietnia 2012 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2018 została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 27).

 

Ad 19: Wolne wnioski i oświadczenia radnych

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że Państwo Radni wraz z materiałami otrzymali: prośbę Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej w Białymstoku o wsparcie finansowe dotyczące wykonania nowego sztandaru (załącznik nr 28), wystąpienie Posła na Sejm RP Pana Krzysztofa Jurgiela do Prezesa Rady Ministrów o podjęcie skutecznych działań zmierzających do wyjaśnienia losu ofiar Obławy Augustowskiej z lipca 1945 roku (załącznik nr 29), słowa podziękowania od Koalicji Polskiej Wolnej Od GMO za zajęcie stanowiska w sprawie poparcia stanowiska Sejmiku Województwa Podlaskiego w sprawie ogłoszenia obszaru województwa podlaskiego strefą wolną od upraw organizmów roślinnych zmodyfikowanych genetycznie (załącznik nr 30). Przewodniczący Rady dodał, że ponadto w dniu 23 kwietnia br. wpłynęły do Pana Starosty stanowiska XV Zgromadzenia Ogólnego Związku Powiatów Polskich, które zostały Państwu Radnym rozdane tuż przed obradami dzisiejszej sesji i podziękował Panu Staroście, że wszystko przekazuje i możemy na bieżąco wiedzieć, jakie Zgromadzenie Ogólne podejmuje uchwały, stanowiska.

Przewodniczący Rady poinformował, że nadal otwarty jest punkt „Wolne wnioski i oświadczenia radnych” i zwrócił się z pytaniem do Radnych, czy ktoś z Państwa Radnych chce zabrać głos, o czymś poinformować, coś ogłosić, czy ktoś z Gości chce zabrać głos.

Wolnych wniosków i oświadczeń Radnych nie było. Nikt z gości nie zabrał głosu.

Przewodniczący Rady przekazał, że ma jeszcze dwa komunikaty, przypomniał Radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych do 30 kwietnia br. i zwrócił się z prośbą do Radnych, żeby po obradach sesji pozostali jeszcze na sali w sprawie organizacyjnej.

 

Ad 20: Zamknięcie obrad

 

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XV sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1535.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

/-/ Sławomir Małachowski

 

 

 

Protokołowała:

/-/ Ewa Krzyżewska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Krzyżewska

Wprowadzający: Ewa Krzyżewska

Data modyfikacji: 2012-05-29

Opublikował: Szymon Grzędziński

Data publikacji: 2012-05-29