Protokół Nr XIX/12

Protokół Nr XIX/12 obrad XIX sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 roku
Protokół Nr XXXIV/10

Protokół Nr XIX/12

 

z obrad XIX Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady XIX Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 28 września 2012 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1400.

 

Ad 1.

Otwarcie obrad.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 15 radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kleszczewski Zbigniew

5.     Kowalewski Witold

6.     Łanczkowski Andrzej

7.     Łuniewski Artur

8.     Mackiewicz Zbigniew

9.     Małachowski Sławomir

10. Ołdakowski Szczepan

11. Putra Szymon

12. Rogowski Tomasz

13. Szwengier Stanisław

14. Truchan Anna Danuta

15. Wierzchowska Mirosława

 

         Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do podejmowania uchwał.

Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Andrzeja Bałazego - Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego – Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Janusza Bonarskiego – Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach, Pana Remigiusza Kuleszę – w/z Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana Dariusza Kolniewskiego - w/z Komendanta Placówki Straży Granicznej w Augustowie, Pana Waldemara Siedleckiego – Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej
w Suwałkach, Pana Kazimierza Urynowicza – Wójta Gminy Jeleniewo, Pana Stanisława Jacka Pietrukiewicza – Wójta Gminy Wiżajny. Przewodniczący Rady złożył serdeczne gratulacje wyboru oraz zaprosił do współpracy z Radą Powiatu i Zarządem Powiatu.

Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Panią Teresę Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzoch – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską – Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Teresę Zwolan, Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, Panią Ewę Kamińską, Pana Stanisława Żukowskiego oraz Pana Ryszarda Kalinowskiego.

Przewodniczący Rady powitał obecnych na sali uczniów z terenu powiatu suwalskiego: Panią Monikę Szulińską, Panią Natalię Taraszkiewicz, Panią Ewelinę Popławską, Panią Natalię Czyżewską, Panią Dominikę Czyżewską, Pana Bartosza Sowul, Panią Aleksandrę Bogdan, Panią Beatę Sadowską, Panią Izabelę Szulińską, Panią Kingę Kaszubę i Pana Janusza Lisowskiego oraz Panią Mariolę Wojewnik – Sielawę – wicedyrektor Zespołu Szkół Nr 4 w Suwałkach, i Pana Andrzeja Putrę – przedstawiciela Dyrektora I LO im. Marii Konopnickiej
w Suwałkach.

 Przewodniczący Rady powitał pracowników Starostwa Powiatowego
w Suwałkach w osobach Pani Heleny Szlaużys, Pani Aliny Łapińskiej oraz Pana Andrzeja Klimowicza
(lista zaproszonych Gości załącznik Nr 1).

         Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (lista obecności Radnych – załącznik Nr 2).

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

 

         Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Uroczyste wręczenie decyzji o udzieleniu stypendium.

4.     Przyjęcie protokołu z obrad XVIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

5.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

6.     Interpelacje i zapytania radnych.

7.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

8.     Informacja Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.

9.     Informacja Starosty Suwalskiego z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.

10. Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.

11. Rozpatrzenie projektu stanowiska w sprawie zamiaru likwidacji
14. Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Suwałkach.

12. Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Zespołu Szkół
im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie za rok szkolny 2011/2012”.

13. Zapoznanie się z „Informacją Zarządu Powiatu w Suwałkach o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012”.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem
lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

15. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przewozu osób niepełnosprawnych oraz wysokości opłat za te usługi.

16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przyznawania i pozbawiania stypendiów sportowych za osiągnięte wyniki sportowe.

17.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia drogi wewnętrznej
do kategorii dróg powiatowych.

18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r.

19. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata
2012 – 2022.

20. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

21. Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub propozycje zmiany porządku obrad sesji.

         Uwag ani propozycji zmian porządku obrad sesji nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 15 radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

         Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Uroczyste wręczenie decyzji o udzieleniu stypendium.

 

            Starosta Szczepan Ołdakowski odczytał decyzję Zarządu Powiatu
w Suwałkach o przyznaniu stypendium uczniom szkół ponadgimnazjalnych
z terenu powiatu suwalskiego. Stypendium w wysokości 250 zł miesięcznie otrzymają na okres 5 miesięcy, tj. od września do stycznia 2013 r. uczniowie
z następujących szkół: Natalia i Dominika Czyżewskie, Bartosz Sowul, Aleksandra Bogdan, Beata Sadowska oraz Izabela Szulińska – uczniowie
I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Suwałkach, Kinga Kaszuba oraz Janusz Lisowski – uczniowie Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Monika Szulińska – uczennica Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Suwałkach, Natalia Taraszkiewicz – uczennica Zespołu Szkół nr 1 w Suwałkach, III Liceum Ogólnokształcące im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach, Ewelina Popławska – uczennica Zespołu Szkół nr 4 w Suwałkach.  

Przewodniczący Rady oraz Starosta Suwalski wręczyli tegorocznym stypendystom decyzje o przyznaniu stypendium.

Stypendystów nagrodzono brawami.

         Następnie odbyła się uroczystość wręczenia Medali „za Długoletnią Służbę” pracownikom Starostwa Powiatowego w Suwałkach, którzy nie mogli wziąć udziału w uroczystej sesji Rady Powiatu w maju bieżącego roku.

Medale zostały nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
w imieniu którego wręczył je Starosta Szczepan Ołdakowski. Odznaczeni zostali długoletni pracownicy Starostwa Powiatowego w Suwałkach. Złoty medal otrzymali: Pani Alina Teresa Łapińska oraz Pan Andrzej Klimowicz. Srebrny medal otrzymała Pani Helena Szlaużys.

 Zgodnie z treścią ustawy Medal „za Długoletnią Służbę” jest nagrodą
za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających
z pracy zawodowej.

 

Ad.4.

Przyjęcie protokołu z obrad XVIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo
był wyłożony w Biurze Rady Powiatu, zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z XVIII sesji Rady Powiatu:

 

za przyjęciem protokołu głosowało    - 15  Radnych

przeciwko                                         - 0

wstrzymało się od głosu                    - 0

 

Protokół z obrad XVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.5.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie miedzysesyjnym z posiedzeń w dniach  30 sierpnia br. i 6 września oraz 19 września br. Państwo Radni otrzymali wraz
z materiałami.
Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonych sprawozdań.

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 15 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

         Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostały przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 3 i Nr 4).

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż odbyły się jeszcze dwa posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 24 i 27 września br, z których sprawozdanie zostało przekazane Państwu Radnym w dniu dzisiejszym. Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 15 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

         Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 5).

 

         Przewodniczący Rady powitał przybyłego na obrady sesji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki Pana Mirosława Szczesnego.

 

Ad.6.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie w tym punkcie interpelacji lub zapytań.

Interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

Ad.7.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

         Przewodniczący Rady zamknął punkt z uwagi na jego bezprzedmiotowość.

 

Ad.8.

Informacja Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w dniu 21 września br. wpłynęła do Biura Rady Powiatu informacja z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Radnych Rady Powiatu, Skarbnika Powiatu, Sekretarza Powiatu, Przewodniczącego Rady Powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty złożonych do dnia 30 kwietnia br. według stanu na dzień 31.12.2011 r. Dodał,
iż oświadczenia majątkowe złożone na ręce Przewodniczącego Rady wpłynęły w ustawowym terminie.

 

         Szczegółowa analiza oświadczeń majątkowych znajduje się w teczce „Oświadczenia majątkowe radnych powiatu lub o członkach ich rodzin”.

 

         Przewodniczący Rady oddał głos Naczelnikowi Urzędu Skarbowego
w Suwałkach.  

         Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suwałkach Janusz Bonarski przekazał, iż wykonując obowiązek wynikający z ustawy o samorządzie powiatowym Urząd Skarbowy w Suwałkach dokonał analizy oświadczeń majątkowych. Analizie poddano 39 oświadczeń majątkowych. Dodał, iż wszystkie oświadczenia majątkowe wpłynęły w ustawowym terminie.          

         Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suwałkach Janusz Bonarski przekazał,
iż większość oświadczeń majątkowych zawierała błędy formalne, wskazać można m.in. na nie wykazywanie działek, na których posadowione są domy, nieprecyzyjne określanie przynależności poszczególnych składników majątkowych, błędne różnicowanie kwot przychodu i dochodu, w nielicznych przypadkach brak wykazywania mienia ruchomego, czy też diety radnego, jak również niepotrzebne wykazywanie dochodów współmałżonka. Dodał,
iż ustawa o samorządzie powiatowym zobowiązuje również do tego, aby przedstawić Państwu informację o działaniach podjętych. Dodał, iż wśród tych działań na dzień dzisiejszy znajduje się dokonana analiza oświadczeń majątkowych, szczegółowe informacje odnośnie wszystkich oświadczeń zostały przedłożone na ręce Pana Przewodniczącego Rady.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż szczegółowa analiza każdego oświadczenia majątkowego jest dostępna w Biurze Rady Powiatu, gdzie każdy
z Państwa może się osobiście z analizą swego oświadczenia majątkowego zapoznać. 

         Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Ad.9.

Informacja Starosty Suwalskiego z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.

 

         Przewodniczący Rady oddał głos Panu Staroście Szczepanowi Ołdakowskiemu.

         Starosta Szczepan Ołdakowski odczytał informację z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych jakie zostały mu złożone (informacja
z dn. 27.09.2012 r. - załącznik Nr 6).

         Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie wniesiono.

 

Ad.10.

Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż szczegółowa analiza i stwierdzone nieprawidłowości dotyczące każdego oświadczenia majątkowego znajdują się
w Biurze Rady Powiatu i każdy z Radnych może się z nimi zapoznać.

         Przewodniczący Rady odczytał informację z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Radnych (pismo znak: BRP.0033.1.2.2012 z dn. 25.09.2012 r. - załącznik Nr 7).

         Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie wniesiono.

 

         Radny Zbigniew Mackiewicz zwrócił się z wnioskiem o wyjaśnienie jednej kwestii, która dotychczas nie została wyjaśniona a są różne jej interpretacje, mianowicie chodzi o to, czy dopłaty rolne do gruntów rolnych należy wykazywać jako dochód z gospodarstwa rolnego, czy też nie.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż wniosek Radnego został przyjęty
i zostanie przekazany do Urzędu Skarbowego w Suwałkach, chyba że Pan Naczelnik ustosunkuje się do pytania Radnego w chwili obecnej. 

         Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suwałkach Janusz Bonarski przekazał, iż na postawione pytanie udzieli odpowiedzi w późniejszym terminie.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż wniosek Radnego Mackiewicza przekaże do Urzędu Skarbowego w Suwałkach z prośbą o jego interpretację.

 

Ad.11.

Rozpatrzenie projektu stanowiska w sprawie zamiaru likwidacji
14. Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Suwałkach.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższego stanowiska Państwo Radni otrzymali. Każda z Komisji Rady z projektem tego stanowiska zapoznała się na posiedzeniu Komisji.

  Pytań i uwag do przedłożonego projektu stanowiska Rady Powiatu nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady odczytał projekt stanowiska w powyższej sprawie (załącznik Nr 8). Dodał, iż na prośbę Radnego Zbigniewa Kleszczewskiego zgłoszoną na posiedzeniu Komisji Finansowej w projekcie odczytanego powyżej stanowiska wprowadzono dodatkowy zapis.

         Przewodniczący Rady odczytał projekt stanowiska ze zmianą uwzględnioną na prośbę Radnego Kleszczewskiego (załącznik Nr 9). Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do projektu treści stanowiska.

         Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem stanowiska w sprawie zamiaru likwidacji
14. Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Suwałkach.

 

za podjęciem stanowiska głosowało            - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Stanowisko Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r. w sprawie zamiaru likwidacji 14. Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Suwałkach zostało podjęte jednogłośnie (załącznik
Nr
10).

 

Ad.12.

Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Zespołu Szkół
im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie za rok szkolny 2011/2012”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższe „Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca
w Dowspudzie za rok szkolny 2011/2012” wraz z materiałami. Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 26 września 2012 r. Zapytał, czy są pytania do Pana Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja na posiedzeniu w dniu 26 września 2012 r.
nie wniosła uwag do przedstawionego sprawozdania.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższego sprawozdania uważa „Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół
im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie za rok szkolny 2011/2012”
za przyjęte (kserokopia pisma znak: ZS.0311-3/2 z dn. 17.09.2012 r. - załącznik Nr 11).

 

Ad.13.

Zapoznanie się z „Informacją Zarządu Powiatu w Suwałkach o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą „informację Zarządu Powiatu w Suwałkach o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012” wraz z materiałami. Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 26 września 2012 r. Zapytał, czy są pytania ewentualnie uwagi, do przedłożonej informacji.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag
do powyższej informacji uważa „Informację Zarządu Powiatu w Suwałkach
o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012” za przyjętą - załącznik Nr 12).

 

Ad.14.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem
lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali.

         Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji
i Rozwoju Powiatu w dniu 24 września br. oraz Komisję Polityki Społecznej
w dniu 26 września br. Dodał, iż w projekcie tej uchwały wkradły się nieliczne błędy w nazwach, przekręcenia itp. Dodatkowo został uwzględniony przez Zarząd Powiatu jeden przystanek w gm. Przerośl, i zostały naniesione sprostowania w nazwach, stąd też różni się obecny projekt uchwały od tego, który Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali poprawiony projekt uchwały w dniu dzisiejszym przed sesją, wprowadzone zmiany Zarząd Powiatu opiniował w dniu 27 września br. i w dniu dzisiejszym będzie opiniowany ostateczny projekt tejże uchwały.

 

Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków
i zasad korzystania z tych przystanków.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XIX/115/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r.
w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 13).

 

Ad.15.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przewozu osób niepełnosprawnych oraz wysokości opłat za te usługi.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali. Jest również opinia Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Suwalskim z dnia 19 września 2012 r. w powyższej sprawie (załącznik Nr 14). Dodał, iż projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu i Komisję Finansową w dniu 24 września br. oraz Komisję Polityki Społecznej w dniu 26 września br.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej  o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 26 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 17).

 

Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie przewozu osób niepełnosprawnych oraz wysokości opłat
za te usługi.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 1

 

Uchwała Nr XIX/116/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie przewozu osób niepełnosprawnych oraz wysokości opłat za te usługi została podjęta większością głosów (załącznik
Nr
18).

 

Ad.16.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przyznawania i pozbawiania stypendiów sportowych za osiągnięte wyniki sportowe.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali. Projekt tejże uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 26 września br.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej  o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 26 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 19).

 

Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia zasad i trybu przyznawania i pozbawiania stypendiów sportowych
za osiągnięte wyniki sportowe:

  

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XIX/117/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r.
w sprawie określenia zasad i trybu przyznawania i pozbawiania stypendiów sportowych za osiągnięte wyniki sportowe została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 20).

 

Ad.17.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia drogi wewnętrznej
do kategorii dróg powiatowych.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali. Projekt tejże uchwały opiniowany
był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 24 września br.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 21).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 22).

 

Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zaliczenia drogi wewnętrznej do kategorii dróg powiatowych:

   

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XIX/118/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r.
w sprawie zaliczenia drogi wewnętrznej do kategorii dróg powiatowych została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 23).

 

Ad.18.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r.

 

  Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali. W dniu 24 września br. Zarząd Powiatu przyjął nowy projekt tej uchwały, który Państwo Radni otrzymali
na posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady.

Projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 24 września br., natomiast Komisja Polityki Społecznej na posiedzeniu w dniu 26 września br. została zapoznana
z wprowadzonymi zmianami do projektu powyższej uchwały.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 24).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 25).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r.

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XIX/119/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r.
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 26).

 

Ad.19.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata
2012 – 2022.

 

  Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

  Projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 24 września br.

  Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 27).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 24 września 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 28).

 

Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego
na lata 2012 – 2022:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XIX/120/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 września 2012 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2022 została podjęta jednogłośnie (załącznik
Nr
29).

 

Ad.20.

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

Przewodniczący Rady będąc przy głosie przypomniał, że Państwo Radni wraz z materiałami otrzymali:

- list posła Jarosława Zielińskiego w związku z inauguracją nowego roku szkolnego 2012/2013 (załącznik Nr 30),

- zaproszenie od posła Jarosława Zielińskiego na konferencję „Czy można skutecznie walczyć z wiatrakami?” (załącznik Nr 31),

- treść wpisu z bloga posła Jarosława Zielińskiego w sprawie afery Amber Gold i jej ścisłego powiązania z Platformą Obywatelską pt. „Rozkład państwa czy polityczna osłona?” (załącznik Nr 32),

- wystąpienie posła Jarosława Zielińskiego skierowane do Marszałka Województwa Podlaskiego Jarosława Dworzańskiego w sprawie odwołania Pana Cezarego Cieślukowskiego z funkcji członka Zarządu Województwa Podlaskiego w związku z istniejącą sytuacją konfliktu interesów (załącznik
Nr 33),

- interpelację posła Jarosława Zielińskiego skierowaną do Prezesa Rady Ministrów  w sprawie standardów działania osób pełniących funkcje publiczne, reprezentujących partię władzy – Platformę obywatelską w województwie podlaskim  (załącznik Nr 34),

- interwencję posła Jarosława Zielińskiego skierowaną do Prezydenta Miasta Suwałk w sprawie przejęcia przez miasto Suwałki od Agencji Mienia Wojskowego nieruchomości służących dotychczas zarówno 14. Suwalskiemu Pułkowi Artylerii Przeciwpancernej oraz 14. Dywizjonowi Artylerii Przeciwpancernej w Suwałkach oraz interpelację w sprawie zmian
w „Programie rozwoju Sił Zbrojnych RP” i pozostawienia jednostki wojskowej w Suwałkach skierowaną do Prezesa Rady Ministrów (załącznik Nr 35),

- odpowiedź na interwencję poselską posła Jarosława Zielińskiego w sprawie planów dalszego funkcjonowania bazaru przy ul. 1 Maja w Suwałkach zarządzanego przez spółkę Targowiska Miejskie  (załącznik Nr 36),

- projekt ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (załącznik Nr 37),

- informację posła Jarosława Zielińskiego w sprawie przedłużającego się terminu rozpoczęcia budowy obwodnicy Augustowa nowego wariantu jej przebiegu (załącznik Nr 38).

Przewodniczący Rady przekazał, iż na jego ręce wpłynęło również pismo Przewodniczącego Rady Gminy Raczki w sprawie bezpłatnego przejęcia
od Starostwa Powiatowego ruin Pałacu Paca wraz z przyległym terenem (kserokopia pisma z dn. 20.09.2012 r. - załącznik Nr 39), które Państwo Radni również otrzymali. Pismo zostało przekazane również do Pana Starosty
. Dodał, iż szkoda jest, że w dniu dzisiejszym nie ma władz gm. Raczki, dlatego też nie będzie tego tematu rozwijał bez nieobecnych. Przekazał również, iż jako Radny Powiatu i tak samo jak Państwo Radni razem współpracują, ruiny Pałacu Paca były od dwóch lat wystawiane na sprzedaż i było to medialnie wszystkim znane od dwóch lat, a dopiero teraz wpływa takie pismo od Przewodniczącego Rady gm. Raczki. W związku z tym, że nie ma w dniu dzisiejszym władz tej gminy to nie ma również z kim polemizować na ten temat. Dodał, iż zostawia treść tego pisma do własnej interpretacji każdego z Państwa Radnych. Przekazał również, iż w jakiś sposób wspólnie z Panem Starostą ustosunkują się do tego pisma. Dodał, iż nie ukrywa zaskoczenia treścią powyższego pisma, ponieważ jest rozmowa przez „papiery” a tak naprawdę zainteresowani powinni być tu i teraz na obradach sesji, aby móc wypowiedzieć się w tej sprawie.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż dyskutować na ten temat również nie zamierza, dodał, iż chce Państwu Radnym oświadczyć, że osobiście czuje się tutaj zniesmaczony z racji tego, iż sam jest mieszkańcem gm. Raczki.  Przekazał, iż bardzo prosto było zapytać chociażby na dożynkach gminnych, gdzie był i miał sposobność spotkania zarówno z Wójtem gm. Raczki oraz Przewodniczącym Rady tej gminy o zamiary władz powiatu, argumentację jaka podejmowana była w tej sprawie, również można było zaprosić na posiedzenie Rady Gminy, tak samo jak my zapraszamy wszystkich Wójtów
i Przewodniczących Rad Gmin na sesje w powiecie. Dodał, iż Wójt powinien zapraszać również Radnych Powiatu przynajmniej tych ze swojej gminy na sesje do gminy. Dodał osobiście, iż sam rzadko takie zaproszenia otrzymuje, jeśli są wątpliwości to wówczas jest czas, żeby je wyjaśnić.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż dowodów i przykładów na to jak gm. Raczki gospodarowała mieniem przekazanym z powiatu jest kilka, i nie są one naprawdę zachwycające. Dlatego też uważa, iż obecna propozycja Przewodniczącego Rady gm. Raczki jest co najmniej dziwna.

Przewodniczący Rady przekazał, iż wszyscy Wójtowie i wszyscy Przewodniczący Rad Gmin są zapraszani na obrady sesji, nie ma przeszkód,  aby wówczas zabrali głos. Są to zbyt poważne sprawy, aby załatwiać je drogą pisemną i w taki sposób.

Radny Zbigniew Mackiewicz przekazał Panu Staroście oraz Panu Przewodniczącemu Rady podziękowania za możliwość zwołania sesji Rady
w dniu dzisiejszym a nie wczorajszym, z uwagi na to, iż pozwoliło to jemu być w czwartek na Kongresie Oświatowym w Warszawie, gdzie w manifeście pokojowym z innymi samorządami z całej Polski zostało złożonych ponad 200 tys. podpisów do Sejmu odnośnie zmiany ustawy o finansach publicznych, chodzi tutaj o dochody przede wszystkim gmin, powiatów, miast. Dodał, iż jak wiadomo jeśli chodzi o nasz powiat jest to kwota rzędu ok. 1 mln zł może być mniej dochodów z PIT-u, z CIT-u. Była to akcja ogólnopolska, podpisy zostały złożone i manifestacyjnie gminy mówią „NIE” i dają temu znać w ten sposób, iż te finanse nie zmierzają w dobrym kierunku w przypadku dla gmin,
bo spowalnia to ich rozwój, inwestowanie i korzystanie ze środków unijnych.  

         Przewodniczący Rady przekazał, iż jeśli nie będzie potrzeby to w miesiącu październiku nie planuje sesji z uwagi na to, iż terminowe sprawy z miesiąca października zostały zrealizowane w dniu dzisiejszym. Jednakże jeśli będzie taka konieczność z uwagi na finansowe sprawy, to wówczas taka sesja odbędzie się 25 października, chyba że będzie potrzeba wcześniej, ale jeśli będą to 2 punkty, to sesja odbędzie się tylko w gronie Radnych.  

         Przewodniczący Rady oddał głos przedstawicielowi Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach.

         Przedstawiciel Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach
p. Remigiusz Kulesza przekazał, iż chciałby za pośrednictwem Rady Powiatu zaapelować do Wójtów i przedstawicieli rad gmin o większą współpracę
z Powiatowym Lekarzem Weterynarii, dlatego że ta współpraca była, ale
w ostatnich latach została bardzo zaniechana. Następuje bardzo dużo zmian
w przepisach dotyczących naszego nadzoru, i jest to jedyna droga, gdzie mogą przekazać swoją wiedzę na temat nadzoru i inspekcji weterynaryjnej nad gospodarstwami rolnymi. Dodał, iż owszem przeprowadzają i uczestniczą sami w takich szkoleniach i wspólnie z ARiMR je organizują, jednak nie wiele osób pojawia się na nich, natomiast na sesjach Rad Gmin, gdzie są i Radni i rolnicy, są oni w stanie przekazać pewne rzeczy. Stąd też prośba, aby zgłaszać się do Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz aby Powiatowy Lekarz Weterynarii miał możliwość uczestniczenia w sesjach Rad Gmin.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż byłaby prosta sprawa, gdyby zaproszeni na sesję Rady Powiatu Przewodniczący Rad Gmin byli w dniu dzisiejszym. Dodał, iż ma nadzieję, iż nieliczni obecni przedstawiciele gmin
w dniu dzisiejszym i za pośrednictwem Radnych Powiatu takie informacje do gmin przekażą.   

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż chciałby wyrazić swoje słowa uznania i podziękować Panu Radnemu Zbigniewowi Mackiewiczowi za to, że uczestniczył w manifestacji w Warszawie, gdzie również reprezentował samorząd powiatowy, ponieważ ten samorząd podobnie odczuwa krzywdę jaka dzieje się samorządom na przestrzeni ostatnich lat i nie docenianie roli samorządów w całym systemie demokratycznym kraju. Spychanie kolejnych zadań na samorządy bez środków finansowych doprowadza do takich sytuacji, że stojąc pod ścianą nie pozostaje nic innego jak protestować. Przykładem najbardziej dotykającym nasz powiat jest gospodarowanie mieniem skarbu państwa po byłym przejściu granicznym w Budzisku, gdzie do tej pory od początku br. roku powiat nie otrzymał środków na zarządzanie tym mieniem. Jest jednocześnie zapowiedź, że w roku 2013 powiat może nie spodziewać się żadnych środków, więc jest to nie do przyjęcia.

         Dodał, iż sesja rady prawdopodobnie będzie w miesiącu październiku ze względu na zmiany w budżecie. Podpisywane są kolejne umowy na realizację programów unijnych, podpisane zostały ostatnio dwie umowy na tworzenie Zakładu Aktywności Zawodowej w Lipniaku. W ostatnich dniach ukazała się lista rankingowa z Programu Kapitał Ludzki - działanie 6.9.2 na wspieranie kształcenia zawodowego, Zespoł Szkół w Dowspudzie składał właśnie do tego programu wniosek, który znalazł się na liście zatwierdzonych do realizacji, chodzi tutaj o wyposażenie w sprzęt nowego kierunku kształcenia jakim jest technik weterynarii i jednocześnie będzie można wprowadzić nowe, dodatkowe zajęcia zaproponowane dla młodzieży.

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał również słowa podziękowania dla wszystkich jednostek powiatu za aktywność w pozyskiwaniu środków unijnych, ponieważ dużo jest projektów, które są realizowane. Jest kilka projektów, które realizuje Lipnik, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Urząd Pracy w Suwałkach. Zarząd Dróg Powiatowych również jest aktywny
w pozyskiwaniu środków zarówno z rezerwy infrastrukturalnej, min. z tych środków przebudowywany jest most w Małej Hucie. Teraz został złożony wniosek do Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, jest decyzja, że będzie dofinansowanie w wysokości 50 %, a nie 30 %  w przyszłym roku, dlatego też udział powiatu będzie mniejszy i mniej bolący. Natomiast brakuje partnerów. Składany jest jeden wniosek, gdzie można złożyć dwa, z gm. Rutka Tartak na przebudowę drogi powiatowej w obszarze miejscowości Smolniki. Powiat występował z propozycją do innych Wójtów, niestety żaden z Wójtów nie podjął tematu, zapewne składają swoje wnioski, jednakże w tym przypadku jest szansa, żeby złożyć dwa wnioski i dwa mają szansę przejścia.

         Dodał, iż w pierwszym roku, kiedy Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych został wprowadzony, to udało się zrealizować dwa duże wnioski
w gm. Przerośl i gm. Filipów. Udało się wówczas przebudować prawie
30 km dróg. Jest to w tej chwili jedno z niewielu źródeł pozyskania środków na tego typu działania. Przekazał również, iż na jego prośbę Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przygotował informację, z której wynika, iż w przeciągu czterech ostatnich lat powiat przebudował 65 km dróg powiatowych za kwotę ponad 20 mln zł zaś środki zewnętrzne stanowiły 64 %. Wydaje się zatem, że powiat prowadzi dobrą politykę i wykorzystuje wszystkie możliwości jakie w tym zakresie są możliwe do wykorzystania.    

         Radny Stanisław Szwengier zwrócił się z zapytaniem, kiedy odbędzie się wyjazdowa sesja Rady do Ośrodka Szelment, na którą zapraszał Dyrektor Ośrodka.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Dyrektor Ośrodka zapraszał co prawda Radnych do obejrzenia Ośrodka, więc może zimą uda się taki wyjazd zorganizować.

 

Ad.21.

Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady XIX sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1515.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

/-/ Sławomir Małachowski

 

 

Protokołowała:

/- M. Radziszewska

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Radziszewska

Wprowadzający: Monika Radziszewska

Data modyfikacji: 2012-10-26

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2012-10-26