Protokół Nr XXXI/05 obrad XXXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 kwietnia 2005 roku

Protokół Nr XXXI/05 obrad XXXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 24 maja 2005 roku
Protokół Nr XXXI/05

Protokół Nr XXXI/05

obrad XXXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

Obrady XXXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się w dniu 28 kwietnia 2005 roku w Sali Konferencyjnej w budynku znajdującym się  w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1200.

Ad. 1

Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2).

Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 11 Radnych w związku z czym istnieje prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

Ad. 2

Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad otrzymaliście, czy ktoś ma uwagi lub inne propozycje do otrzymanego porządku obrad. Nie wniesiono. Zaproponowany porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 3).

( Do obradujących dołączył Radny Andrzej Chlebus - 12 uprawnionych do głosowania).

Ad. 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXX Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi odnośnie protokołu. Uwag nie wniesiono, poddał więc protokół pod głosowanie. Protokół z XXX Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 4

Przewodniczący Rady przypomniał, że „Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym z dnia 1 i 19 kwietnia 2005 roku” Radni otrzymali z materiałami. Zapytał czy są uwagi lub pytania do otrzymanego sprawozdania. Nie było. Poddał więc przyjęcie sprawozdania pod głosowanie. „Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym z dnia 1 i 19 kwietnia 2005 roku” zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 4).

Ad. 5

Przewodniczący Rady powiedział, że zanim udzieli głosu innym Radnym, to ma dwie interpelacje do Zarządu Powiatu, pierwsza interpelacja brzmi : czy są poczynione kroki w zakresie propozycji złożonych przez Wójtów, jeśli chodzi o środki na współfinansowanie budowy dróg powiatowych, ponieważ z tego co mi wiadomo Wójtowie w budżetach gmin środki już wyasygnowali i są już podjęte stosowne uchwały, które te środki jakby zabezpieczają i moje pytanie do Zarządu, czy działania dotyczące wykorzystania tych środków zostały już podjęte, kiedy rada się o tych działaniach dowie i jakie one będą i czy są już takie uzgodnienia, żeby Wójtowie na radach gmin mogli też o tym poinformować radnych, którzy te pieniądze wyasygnowali. Wiadomo, że ten temat jest bardzo na czasie, bo jeżeli mielibyśmy stracić te pieniądze, które gminy chcą dać na drogi powiatowe to byłoby niewybaczalne. Druga interpelacja : z tego co mi wiadomo, w pierwszych dniach kwietnia odbył się wyjazd Zarządu do Francji w ramach EQUAL i chciałbym żeby Zarząd poinformował Radnych jaki był cel wyjazdu, z czym to było związane i co zostało osiągnięte dzięki temu, żebyśmy o tym wiedzieli, a nie musieli czytać z prasy.

Radny Stanisław Szwengier powiedział, że ma wniosek do Zarządu Dróg Wojewódzkich, ale chce przekazać za pośrednictwem Starostwa, że robotnicy przy drogach wojewódzkich wycinają drzewa i zostawiają po sobie nie sprzątnięte gałęzie, a oprócz tego gałęzie palą oponami i pozostaje to na polach i łąkach prywatnych, nich tym się zainteresują.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne interpelacje lub zapytania. Nie wniesiono. Dodał, że jeśli chodzi o jego pierwszą interpelację, to odpowiedź chciałby dostać na piśmie.

Ad. 6

Przewodniczący Rady udzielił głosu Wicestaroście Suwalskiemu.

Wicestarosta Suwalski Sławomir Renkiewicz powiedział, że jeśli chodzi o interpelację pierwszą, o propozycje złożone przez Wójtów dotyczące środków na remonty i budowę dróg, to muszę tutaj powiedzieć, że Zarząd nie zajmował się tym jeszcze, ale myślę, że na najbliższym posiedzeniu Zarządu ten problem zostanie postawiony. Taką informację na piśmie na pewno Pan Przewodniczący otrzyma podpisaną przez Przewodniczącego Zarządu. Zaś jeśli chodzi o wyjazd do Francji, to odbył się w dniach 6 - 9 kwietnia, służył on nawiązaniu partnerstwa za granicą. Naszymi partnerami mają być Francuzi i Włosi oraz Litwini. Tych ostatnich na tym spotkaniu nie było, bo głównym celem spotkania było uzgodnienie wspólnej umowy o partnerstwie i myślę, że jeżeli interesują Państwa jakieś szczegóły to jeśli Pan Przewodniczący pozwoli to Dyrektor Dziemian, jednocześnie kierownik biura Equal poinformuje.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Kierownikowi Biura Projekt IW Equal - p. Stanisławowi Dziemianowi.

Pan Stanisław Dzieman poinformował, że w ramach programu Inicjatywy Wspólnotowej dl Polski i partnerstwa zawiązanego w ramach projektu, który powiat realizuje, warunkiem koniecznym, aby przejść do kolejnego etapu jest nawiązanie współpracy międzynarodowej, to jest warunek konieczny aby w ogóle uzyskać akceptację Krajowej Struktury Wsparcia i Ministerstwa Gospodarki jako instytucji zatrudniającej. Ta umowa określa zakres współpracy między partnerami ponadnarodowymi i określa harmonogram tejże współpracy, określa również stronę finansową prowadzonej współpracy, umowa ta musi przejść sposób walidacji przez kraje partnerskie i wtedy jest ona przygotowana do dalszego tematu. Należy stwierdzić, że podczas tego wyjazdu prawie cała umowa została przygotowana, podstawowe sprawy zostały w zasadzie doformułowane. Partnerzy nasi to Włosi i Francuzi i są to uczestniczyli w I rundzie Equal, kiedy to w Polsce nie było w ogóle, maja dosyć duże doświadczenie jeśli chodzi o zatrudnienie osób po kryzysie psychicznym, Włosi mają około 270 spółdzielni socjalnych, z kolei nasz partner francuski ma przede wszystkim doświadczenie w pracy z osobami młodymi osób po kryzysie psychicznym i wprowadzaniu ich na rynek pracy. Zasadniczo ten projekt do dnia 31 maja tego roku Powiat musi przedłożyć do Krajowej Struktury Wsparcia projekt i konsekwentnie do instytucji zarządzającej, jaka jest Minister Gospodarki cały komplet dokumentacji, która jest wymagana, aby przejść do działania 2 i działania 3, a przypomnę, że cały projekt obejmuje okres do sierpnia 2008 roku. Więc okres ten kwiecień, maj jest okresem bardzo intensywnym, jeśli chodzi o pracę z partnerami lokalnymi, a jest ich 14 i jeśli chodzi o wykończenie projektu, tak ażeby wyrobić się z czasem.

Radna Ordonowska, po udzieleniu jej głosu, zadała pytania, po pierwsze z jakim Departamentem Francji i Włoch została nawiązana współpraca oraz czy są to władze samorządowe, rządowe, czy inne? Drugie pytanie to ile osób pojechało i czy był to wyjazd ze środków Equal ?.

Wicestarosta powiedział, że nie są to pieniądze podatników, tylko pieniądze Equal, czyli pieniądze zagraniczne.

Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że jednak są to pieniądze podatników, wszystkich podatników.

Dyrektor Stanisław Dziemian powiedział, że projekt jest realizowany w 100% ze środków pozabudżetowych.

Przewodniczący Rady powiedział, że tak, pozabudżetowych, tylko te środki są zestawiane później ze środkami, które Polska „włożyła w Unię „, są to środki pozyskane jakby i są to środki podatników i są później zestawiane ze środkami unii.

Dyrektor Dzieman w odpowiedzi na zapytanie Radnej Ordonowskiej odpowiedział, że jeśli chodzi o partnerów francuskich jest to zespół różnych partnerów - instytucji samorządowych i organizacji społecznych skupionych wokół tzw. Grehaj Cfas, to jest organizacja zajmująca się sprawami osób niepełnosprawnych w Departamencie Auvergne. Również są to częściowo organizacje pozarządowe, jednak wiodącym partnerem jest instytucja, która nazywa się I.R.E.C.O.P. i ona we współpracy z regionem Padwy, koordynuje zatrudniania osób niepełnosprawnych i osób po kryzysie psychicznym, we Francji jest chyba 11 partnerów lokalnych, natomiast we Włoszech jest ich 12 albo 13, nie pamiętam dokładnie. Dodał, że oczywiście wyjazd finansowany był w 100% ze środków projektu.

Przewodniczący Rady zapytał jak się to konkretnie przełoży na tych ludzi, którzy będą brali udział w tym projekcie, czy będzie to na zasadzie jakiejś wymiany, bo wiem, że to jest warunek, tego się doczytałem w projekcie, że to jest warunek żeby mieć partnera zagranicznego, jak sytuacja będzie wyglądała praktycznie.

Dyrektor Dziemian powiedział, że ustaliliśmy harmonogram tej współpracy, współpraca polega po pierwsze na wymianie doświadczeń, po drugie polega ona na wymianie dobrej praktyki, po trzecie polega ona na przełożeniu doświadczeń do tych krajów, które w tej I rundzie nie uczestniczyły, a więc w naszym partnerstwie na teren Polski i Litwy. Przewidziane jest 6 wizyt u nas w kraju, a więc partnerzy Włosi, Litwini, Francuzi będą przyjeżdżali począwszy od następnego roku do nas i przewidziane są również wyjazdy naszego partnerstwa na Litwę, do Włoch i Francji. Te wyjazdy będą miały charakter dwojaki : po pierwsze została powołany tzw. Komitet sterujący tym całym partnerstwie, który będzie prowadził wymogi formalno - prawne, w skład którego wchodzą osoby odpowiedzialne za kierowanie partnerstwem, tak samo we Francji musiały się znaleźć osoby, które są władne do podejmowania decyzji, a więc Zarząd Powiatu, tak samo jeśli chodzi o innych partnerów. Komitet będzie się spotykał raz do roku, żeby ewaluować, oceniać przebieg tej współpracy ponadnarodowej. Wymiana ta będzie miała na celu obserwację na miejscu rozwiązań i doświadczeń chociażby w zakresie współpracy z pracodawcami i osobami wspomagającymi osoby po kryzysie psychicznym, w miejscu zatrudnienia, bo my takich doświadczeń nie mamy w ogóle. Tam na miejscu będą zajęcia warsztatowe i wizyty studyjne i te doświadczenia będą przenoszone na nasz grunt. Jeśli chodzi o szczegóły to programy poszczególnych wizyt, one musza być jeszcze dopracowane, bo sama umowa o partnerstwie ponadnarodowym , takim znormalizowanym formacie to jest dwadzieścia parę stron, dlatego te szczegóły będą domówione w trakcie.

Radna Ordonowska zapytał ile osób skorzysta z tego projektu, ilu chorych.?

Dyrektor Dziemian odpowiedział, że w I etapie do diagnozy, tak to nazwijmy, zostanie włączonych około 250 osób po kryzysie psychicznym. Zakładamy, że do fazy realizacyjnej będzie to grupa około 120 - 150 osób i to będą te osoby włączone w realizację projektu i wprowadzone do zatrudnienia. Natomiast to co jest jakby drugą sprawą, to jest wypracowanie zasad mechanizmów współdziałania lokalnych partnerów, po to aby po zakończeniu projektu te mechanizmy funkcjonowały w oparciu o nowe regulacje formalno - prawne, które my jako partnerstwo będziemy mogli zaproponować.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są jeszcze jakieś pytania. Nie było. Dodał, że ma taki wniosek odnośnie tej dyskusji, żeby Zarząd, jeśli coś będzie się działo, coś takiego znaczącego, żeby dojdzie do jakiejś fazy, czy będzie to podsumowanie, czy podjęcie jakichś decyzji strategicznych, żeby Rada była o tym poinformowana na kolejnej sesji. Dodał, że odnośnie wniosku radnego Stanisława Szwengra, taki wniosek zostanie przekazany Zarządowi Dróg Wojewódzkich.

Ad. 7

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały Radni otrzymali wraz z materiałami ( Załącznik Nr 5). Zapytał czy Radni maja pytania do projektu uchwały, nie wniesiono. Poprosił więc Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o odczytanie opinii komisji.

Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr 35/103/05 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 25 kwietnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok (Załącznik Nr 6).

Prowadzący obrady, po stwierdzeniu, że pytań nie ma poddał pod głosowanie.

Uchwała Nr XXXI/187/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 7).

Ad. 8

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem Radni otrzymali wraz z materiałami ( Załącznik Nr 8 ) jest to projekt uchwały deklaratoryjnej, gdyż Pan Jacek Bąk zrzekł się mandatu ( Zrzeczenie się mandatu - Załącznik Nr 9), więc skład naszej Rady w tej chwili liczy 14 Radnych, podjęcie tej uchwały jest koniecznością, aby można było podjąć uchwałę o wstąpieniu na jego miejsce kandydata z tej samej listy, który uzyskał kolejno największą liczbę głosów. Dodał, że bardzo dobrze się stało, że Pan Jacek Bąk sam przyszedł i zrzekł się mandatu, gdyż ja równolegle od miesiąca stycznia działania, które miały stwierdzić posiadania prawa wybieralności, bo Radny nie przyjmował korespondencji i jego adres był nieznany. Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania do projektu uchwały. Nie wniesiono.

Uchwała Nr XXXI/188/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego została podjęta jednogłośnie ( Załącznik Nr 10).

Ad. 9

Przewodniczący Rady przypomniał, że sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2004 rok Radni otrzymali z materiałami, ponadto było ono przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej. Zapytał czy są pytania odnośnie sprawozdania? Nie wniesiono. Poprosił przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o przedstawienie opinii komisji.

Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej Witold Kowalewski poinformował, że sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2004 rok zostało zaopiniowane pozytywnie.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2004 rok zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 11).

Ad. 10

Prowadzący obrady przypomniał, że sprawozdanie z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku za 2004 rok Radni otrzymali z materiałami, ponadto sprawozdanie było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej. Zapytał czy są pytania odnośnie sprawozdania? Nie wniesiono. Poprosił o opinię komisji.

Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej Witold Kowalewski poinformował, że sprawozdanie z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku za 2004 rok zostało zaopiniowane pozytywnie.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

Sprawozdanie z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku za 2004 rok zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 12).

Ad. 11

Prowadzący obrady przypomniał, że sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach za 2004 rok wraz z wykazem potrzeb na 2006 rok w zakresie pomocy społecznej Radni otrzymali z materiałami, ponadto sprawozdanie było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej Zapytał czy są pytania odnośnie sprawozdania? Nie wniesiono. Poprosił o opinię komisji.

Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej Witold Kowalewski poinformował, że sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach za 2004 rok zostało zaopiniowane pozytywnie.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach za 2004 rok wraz z wykazem potrzeb na 2006 rok w zakresie pomocy społecznej” zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 13).

Ad. 12

Prowadzący obrady przypomniał, że sprawozdanie za rok 2004 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce Radni otrzymali z materiałami, ponadto sprawozdanie było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej. Zapytał czy są pytania odnośnie sprawozdania? Nie wniesiono. Poprosił o opinię komisji.

Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej Witold Kowalewski poinformował, że sprawozdanie za rok 2004 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce zostało zaopiniowane pozytywnie.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

„Sprawozdanie za rok 2004 z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce” zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 14).

Ad. 13

Przewodniczący Rady przypomniał, że sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie za 2004 rok Radni otrzymali z materiałami oraz, że sprawozdanie było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej, poinformował, zanim powie o tym Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej, iż podczas posiedzenia komisji były uwagi. Zapytał czy są pytania odnośnie sprawozdania? Nie wniesiono. Poprosił o opinię komisji.

Przewodniczący Komisji Witold Kowalewski poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała tę część sprawozdania, którą przedłożył Dyrektor, brakowało jednak w sprawozdaniu części dotyczącej gospodarstwa pomocniczego w Dowspudzie.

Prowadzący obrady poinformował, iż w związku z tym iż komisja przyjęła sprawozdanie z części dydaktycznej, zaś w sprawozdaniu tym nie ma żadnych informacji dotyczących gospodarstwa pomocniczego szkoły, także komisja zwróciła się do Pana Dyrektora o złożenie stosownego, uzupełniającego sprawozdania .

Dyrektor ZS w Dowspudzie Jan Orłowski odczytał uzupełnienie do sprawozdania i dodał, że po otrzymaniu dopłat właściwie po spłacie wszystkich zobowiązań, zostało chyba na plus około 8 tysięcy złotych, dodam, że gospodarstwo dawno nie było w tak dobrej sytuacji. Powiedział, że jeżeli można to dodałbym, jeśli mogę się pochwalić do sprawozdania, bo wtedy nie mogłem być na komisji z tego względu, że okręgowa olimpiada wiedzy i umiejętność rolniczych, w której brali udział uczniowie z dwóch województw.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ta informacja dotyczy dydaktyki czy gospodarstwa. Dyrektor Orłowski powiedział, że dydaktyki. Przewodniczący Rady poprosił, aby trzymać się tematu, skończymy temat gospodarstwa, wtedy udzielę Panu głosu, aby Pan mógł się wypowiedzieć odnośnie szkoły i pochwalić się osiągnięciami. Zapytał, czy Radni mają pytania do sprawozdania?

Radny Zygmunt Filipowicz zapytał, czy skończone zostały siewy.

Dyrektor Orłowski powiedział, że jutro, a najpóźniej w sobotę zakończymy siewy. Radny Filipowicz zapytał, czy jest nowy Kierownik Gospodarstwa? Dyrektor Orłowski powiedział, że jest, 1 kwietnia powołaliśmy nowego kierownika Pana Józefa Poźniak

Przewodniczący Rady powiedział, że w związku z tym, że zaczęliśmy omawiać informacje z tego roku, a sprawozdanie jest za 2004 rok i trzymając się tego zapytał, czy Radni mają jakieś pytania lub uwagi do sprawozdania. Zapytał jeszcze Dyrektora o stan finansowy gospodarstwa na dzień 31 grudnia 2004 roku.

Dyrektor odpowiedział, że stan zaległości za 2004 rok na koniec grudnia wynosił około 60.000 zł.

Przewodniczący Rady powiedział Panu Dyrektorowi, to że w ubiegłym roku komisja nie stwierdziła, że brak jest tego sprawozdania to widocznie dlatego, że Pan Dyrektor był na komisji i dopowiedział, to co nie było zawarte w tamtym sprawozdaniu, a na ostatnim posiedzeniu, komisja nie miała się kogo spytać, dlatego wystąpiła o przedłożenie sprawozdania.

Radny Stanisław Szwegier zapytał, czy gospodarstwo dostało dopłaty bezpośrednie.

Dyrektor Orłowski powiedział, że tak otrzymali w dniu 26 kwietnia.

Przewodniczący Rady, po stwierdzeniu, że pytań nie ma, poddał pod głosowanie sprawozdanie ze złożonym w dniu dzisiejszym uzupełnieniem.

„Za” przyjęciem sprawozdania głosowało 11 radny i 1 Radny „wstrzymał się od głosu”.

„Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół im. gen. Michała Ludwika Paca w Dowspudzie za 2004 rok” zostało przyjęte (Załącznik Nr 15 i 16).

Przewodniczący Rady zwracając się do Dyrektora Orłowskiego powiedział, że ma nadzieję, iż Pan Dyrektor zostanie i w „Wolnych wnioskach” podzieli się z nami sukcesami szkoły.

Ad. 14

Przewodniczący Rady przypomniał, że sprawozdanie z działalności Zarządu Dróg Powiatowych za 2004 rok radni otrzymali, ponadto poinformował, że sprawozdanie to opiniowała Komisja Budżetowo - Gospodarcza. Zapytał, czy są pytania, nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię komisji.

Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej poinformował, że komisja na posiedzeniu w dniu 25 kwietnia pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z działalność Powiatowego Zarządu Dróg.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.

„Sprawozdanie z działalności z działalności Zarządu Dróg Powiatowych za 2004 rok” zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 17).

Ad. 15

Przewodniczący Rady poprosił Dyrektora Zespołu Szkół w Dowspudzie o informację, co w tej Dowspudzie słychać i jakie szkoła ma osiągnięcia.

Dyrektor Jan Orłowski poinformował, że w dniach 22 i 23 kwietnia odbyła się olimpiada wiedzy i umiejętności rolniczych, był to finał okręgowy XXIX edycji tej olimpiady, do rywalizacji przystąpili uczniowie szkół rolniczych z województwa podlaskiego, części mazowieckiego i szkoły litewskiej, stawką tej olimpiady były indeksy na wyższe uczelnie. Z naszej szkoły startowało 4 uczniów, 2 w pionie produkcji roślinnej i dwóch w pienie produkcji zwierzęcej. Poinformował, że jeden uczeń z pionu produkcji zwierzęcej i 1 z pionu produkcji roślinnej otrzymali indeksy i będą wśród laureatów reprezentował nasze województwo na szczeblu centralnym.

Przewodniczący Rady pogratulował Panu Dyrektorowi takich uczniów, natomiast czy są jeszcze jakieś pytania?. Prowadzący obrady powiedział, że na tą chwilę jeśli chodzi o gospodarstwo, tak jak powiedział Pan Dyrektor gospodarstwo jest na plusie. Przewodniczący zapytał, czy Pan Dyrektor może nam przybliżyć postać nowego Kierownika Gospodarstwa.

Dyrektor Orłowski powiedział, że jest to Pan Józef Poźniak, zresztą absolwent naszej szkoły, ukończył Akademię Rolniczo - Techniczną w Olsztynie.

Przewodniczący Rady podziękował za informacje, zapytał czy ktoś chce zabrać głos w punkcie „Wolne wnioski i oświadczenia radnych” nie było chętnych. Wobec powyższego przewodniczący przypomniał, że informację Zarządu Powiatu z dnia 19 kwietnia 2005 roku o rozliczeniach składanych przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, które w 2004 roku otrzymały dotacje z budżetu powiatu suwalskiego na cele publiczne Radni otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 18). Ponadto poinformował, że wpłynęła na moje ręce interwencja senatorska Senatora RP Krzysztofa Jurgiela w sprawie prywatyzacji przedsiębiorstw PKS w Województwie Podlaskim (Załącznik Nr 19), wpłynęło również zaproszenie na Jubileuszowe Samorządowe Spotkania Jasnogórskie (Załącznik nr 20), chętnych do wzięcia udziału informuję iż z programem tego spotkania można zapoznać się w Biurze Rady Powiatu, wpłynęła również informacja z działalności Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu województwa podlaskiego w 2004 rok (Załącznik Nr 21), ze względu na obszerność materiału nie przesyłałem tego Radnym, ale zainteresowanych tym opracowaniem zapraszam do Biura Rady.

Wójt Gminy Szypliszki Mariusz Grygieńć, po udzieleniu mu głosu, powiedział, że ma pytanie odnośnie miejsca zamieszkania, zameldowania Pana Jacka Józefa Bąk, bo usiłuję również z nim się skontaktować, bo pozostawił karty pacjentów w sklepie i tym interesuje się Policja oraz ma zaległości wobec gminy.

Przewodniczący odpowiedział, że wysyłał zapytanie do Centralnego Biura Adresowego i otrzymałem informację, że ta osoba wymeldowała się, ale nie dotrzymała obowiązku zameldowania. także nie wiem właściwie gdzie Pan Bąk zamieszkuje.

Wójt Gminy Szypliszki Mariusz Grygieńć, po udzieleniu mu głosu zwrócił się tym razem z zapytaniem do Powiatowego lekarza Weterynarii, ponieważ rolnicy zgłaszają się do niego z takim zapytaniem, otóż w związku ze sprzedaż bydła na eksport, czy musza mieć zaświadczenie od lekarza Powiatowego, że stado jest wolne od białaczki, od tego uzależniane jest wydanie zaświadczenie o rejestracji zwierząt przez ARiMR, co to w ogóle jest i co jedno ma wspólnego z drugim, bo z tego co słyszałem w sąsiednim powiecie takiego wymogu nie ma.

Powiatowy Lekarz Weterynarii powiedział, że jest, bo w całym kraju jest. Poinformował, że do zaświadczenia o rejestracji i identyfikacji zwierząt my wydajemy zaświadczenie o statusie gospodarstwa wolnego od chorób zakaźnych, a takiego zaświadczenia nie można wydać jeśli stado jest niezarejestrowane.

Innych wniosków nie wniesiono.

Ad. 16

Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski zamknął obrady XXXI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 12 50.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przewodniczący Rady

Sławomir Małachowski

Protokołowała :

A. Kruchelska

10

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kruchelska

Wprowadzający: Agnieszka Kruchelska

Data modyfikacji: 2005-09-02

Opublikował: Magdalena Sienkiewicz

Data publikacji: 2005-09-02