Protokół Nr XXXVIII/05 obrad XXXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2005 roku

Protokół Nr XXXVIII/05 obrad XXXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2005 roku
Protokół Nr XXXVIII/05

Protokół Nr XXXVIII/05

 

obrad XXXVIII Sesji Rady  Powiatu w Suwałkach

 

 

 

Obrady   XXXVIII  Sesji Rady Powiatu w   Suwałkach    odbyły   się w dniu 20 grudnia  2005 roku w Sali Kolegialnej (s. 114)  w budynku znajdującym się  w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.

 

 

 

         Obradom przewodniczył  Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1300.

 

Ad. 1

         Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz powitał Radnych Rady  Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2). 

         Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 Radnych, co stanowi 100% ustawowego składu Rady,  istnieje więc   prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

 

Ad. 2

 

         Przewodniczący Rady   poinformował, że porządek otrzymaliście, czy  ktoś ma uwagi lub inne propozycje do otrzymanego porządku obrad.

         Starosta Suwalski, po udzieleniu mu głosu wniósł  o ujęcie w  porządku obrad następujących punktów : "Podjęcie uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasną z upływem 2005 roku" oraz "Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie  określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2005 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych".

         Przewodniczący Rady zapytał czy są inne propozycje bądź uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Nie wniesiono. Poinformował więc, że  punkty wniesione przez Starostę Suwalskiego zostaną kolejno ujęte jako pkt 8 i 9 zaś pozostałe ulegają przesunięciu. Zaproponowany porządek posiedzenia poddał pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 3).

 

Ad. 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXXVII Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi  odnośnie protokołu. Uwag nie wniesiono,  poddał więc protokół pod głosowanie. Protokół z XXXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4

         Przewodniczący Rady przypomniał, że "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym  z dnia  8 grudnia 2005 roku" Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poddał więc przyjęcie sprawozdania pod głosowanie.

"Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym  z dnia  8 grudnia 2005 roku" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 4).

Prowadzący obrady poinformował ponadto, że odbyło się jeszcze jedno posiedzenie Zarządu Powiatu i poprosił  o jego przedstawienie.

Wicestarosta Suwalski Sławomir Renkiewicz odczytał "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym  z dnia 14 grudnia 2005 r."

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania. Nie wniesiono. Poddał więc przyjęcie sprawozdania pod głosowanie.

"Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym  z dnia 14 grudnia 2005 r."  zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 5).

 

Ad. 5

         Przewodniczący Rady poprosił Radnych o składanie zapytań i interpelacji. Radni nie wnieśli żadnych zapytań ani interpelacji więc Przewodniczący Rady  poprosił Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach aby przedstawił  Radnym  informację o projekcie właściwie już zakończonym, który był sygnowany przez Powiat Suwalski, a mianowicie " Zabezpieczenie łączności radiowej  i usprawnienie zarządzania informacją w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach".  Następnie poprosił Panią Bożenę Dobrzyń Prezesa Spółdzielni Mleczarskiej "SUDOWIA" w Suwałkach aby zechciała poinformować Radę Powiatu   o  nowych inwestycjach, zamierzeniach Spółdzielni.

 

Ad. 6

         Przewodniczący Rady udzielił głosu Komendantowi Miejskiemu Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach Panu Krzysztofowi Hawrusowi.

         Komendant Miejski PSP w Suwałkach zwracając  się Panie Przewodniczący ! Panie Starosto!  Wysoka Rado! Szanowni Państwo!  Powiedział, że kończy się rok budżetowy i   w ciągu tego roku zrealizowane zostało pewne przedsięwzięcie o którym  w sprawozdaniu Pana Wicestarosty była mowa, natomiast nie było może okazji, żeby poinformować trochę szerzej Szanowną Rade o tym przedsięwzięciu otóż, tutaj ukłon w stronę Pana Starosty, chciałem podziękować, że Zarząd Powiatu zechciał firmować jeden z projektów w zasadzie na potrzeby Straży Pożarnej, nie mniej jednak my nie mogliśmy składać samodzielnie wniosku, była tutaj potrzebna pomoc samorządu. Beneficjentem był Powiat Suwalski, jest to program, który nosił tytuł "Zabezpieczenie łączność radiowej i usprawnienie zarządzania informacją w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach" , które mieści się w bazie naszego stanowiska kierowania przy ul. Pułaskiego. Cały projekt opiewał na kwotę ponad 77 tysięcy euro brutto z czego  powiat ze swoich środków zaangażował 3,5 tysiąca euro i 20 tysięcy euro wkładu własnego zostało pozyskane z rezerwy celowej budżetu państwa, czyli przy tak naprawdę niewielkim wkładzie lokalnym zostało zrealizowane duże przedsięwzięcie. Dzięki temu mamy pełne zaplecze łączności radiowej na terenie powiatu, bo były  z tym problemy szczególnie w północnych gminach, także jak nasze jednostki wyjeżdżały nie miały łączności radiowej i nie mieliśmy łączności z jednostkami ochotniczych straży pożarnych. W tej chwili łączność ta znacznie się poprawiła, ponieważ na maszcie  telekomunikacji w Krzemieniusze. Łączność na tyle się poprawiła, że przy dobrych warunkach pogodowych słyszymy się nawet pod Białymstokiem. Został wykonany cały system wspomagania, może nie jest to zbyt efektowne wizualnie, bo nie widać tego co zostało tam włożone, jest to po prostu oprogramowanie, które pozwala naszym operatorom łatwiej podejmować decyzje w czasie akcji, upraszcza całe procedury, pozwala monitorować nasze jednostki, gdzie się w danej chwili znajdują, ponieważ w naszych samochodach zamontowane SA terminale statusów, one pozwalają przesyłać informację do stanowiska kierowania i momencie przyciskania odpowiednich statusów mamy od razu informację czy wyjechał, czy przyjechał, czy akcję już zakończył, jest tez możliwość drukowania informacji, jak również przez to, że są zamontowane GPS na samochodach, operator na stanowisku kierowania widzi, gdzie się samochód znajduje, na terenie miasta czy na terenie powiatu. Mamy nowy rejestrator, unowocześnienie pewnych elementów informatycznych na stanowisku kierowania, to wszystko znacznie poprawiło funkcjonowanie Centrum Zarządzania Kryzysowego, które jest tak naprawdę centrum Pana Starosty, Pana Prezydenta i Wójta miejscowej gminy, a jednocześnie naszym sztabem  kierowania, centrum powiadamiania ratunkowego, także wiele  funkcji jest w tym centrum, a dzięki realizacji tego projektu znacznie się ta sytuacja poprawiła, chociaż cały czas dążymy do  kolejnych poprawek w tym sprzęcie informatycznym, bo tutaj  niestety kilka lat powoduje  to, że trzeba myśleć  o wymianie, o unowocześnianiu. Na dzień dzisiejszy jest już jakaś poprawa, ale już trzeba myśleć i rozglądać za kolejnymi projektami. Powiedział, że chce na forum Rady Powiatu chce bardzo serdecznie podziękować Zarządowi Powiatu, przede wszystkim Panu Staroście za ten gest odwagi, jak ostatnio  przy przekazywaniu tego centrum też podkreślił  gen. Kołakowski - Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku, że mimo skromnego budżetu Powiat Suwalski się zdecydował, żeby firmować to przedsięwzięcie i chociaż udało się uzyskać dotację celową budżetu państwa, to na początku nie było to takie pewne, więc tym bardziej ten gest odwagi ma znaczenie. Podziękował raz jeszcze Panu Staroście, a w dowód uznania wręczył kask strażacki, co zostało nagrodzone brawami. Dodał, że w projekt zaangażowanych było więcej pracowników i tym wszystkim pracownikom serdecznie dziękuję, ale szczególnie podziękował Sekretarzowi Powiatu, który od początku pośredniczył w tym całym zamieszaniu przy dokumentacji i wręczył mu pieska ratownika, podziękował również Skarbnikowi Powiatu za rozliczanie tego projektu wręczając również pieska ratownika. Wyróżnienia te zostały nagrodzone brawami.

         Przewodniczący Rady podziękował Komendantowi Miejskiemu Państwowej Straży Pożarnej za zabranie głosu i poprosił Prezes SM "Sudowia" o zabranie głosu.

         Pani Bożena Dobrzyń  powiedział, że przy okazji chciała podsumować ten rok, jeśli chodzi o naszą spółdzielnię. Uważam, że był to dobry rok, choć ceny produktów mleczarskich nie wzrosły, bo był import z unii, ale mamy za to fundusze strukturalne na rozwój naszej spółdzielni na wielomilionowe inwestycje. Pracujemy nad wymianą parku technologicznego w tym całkowitą wymianą linii technologicznej do produkcji sera typu  holenderskiego i typu  parmezan, jesteśmy zaawansowani jeśli chodzi o te prace. Przetarg wygrała firma Tetra Pak i myślę, że już w styczniu zaczną wymieniać pierwsze maszyny, pierwsze urządzenia. Przygotowujemy podłączenia czynników energetycznych, wymiana kanalizacji. Składaliśmy wniosek i podpisaną mamy z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na dofinansowanie zakupu czterech samochodów o ładowności 10 ton i również mamy  50% przyznane do  zakupu  maszyny pakującej ser konfekcjonowany, taką maszynę z prawdziwego zdarzenia. Następnym dobrym krokiem jest to, że w tej chwili znajdujemy się na etapie sfinalizowania połączenia ze Spółdzielnią Mleczarską w Błoniu. Jest to spółdzielnia zdecydowanie mniejsza od nas, jest to zakładzik, który funkcjonuje 2 lata, jest to zakład, który znajduje się 20km za Warszawą w kierunku na Poznań. Chodzi nam o to, żeby tam  zwiększyć produkcję, na dzień dzisiejszy produkuje się  całą gamę twarogów, chcemy tam dowieźć jeszcze więcej mleka  i zwiększyć produkcję, a po za tym chodzi nam o to, aby wejść na rynek warszawski. Dowóz z Suwałk do Warszawy  jest tylko dowóz  towarów  na samochodach o ładowności 30 ton, a po Warszawie nie da się jeździć takimi samochodami w związku z tym chcemy tam taką hurtownię naszych produktów utworzyć z prawdziwego zdarzenia. Ponadto prowadziliśmy rozmowy dosyć długo z ta  spółdzielnią, ale wreszcie udało się pokonać etap współpracy obu rad nadzorczych i zarządów i wszystkie sprawy są już ustalone i czekamy na raport biegłych  księgowych podsumowujący cały rok  naszej spółdzielni i tamtej spółdzielni.  Bardzo  wcześnie zrobimy walne zgromadzenie  w obu spółdzielniach  i to będzie aktem  koncentracji tych spółdzielni. Zarządzającym tym zakładem będzie oczywiście spółdzielnia mleczarska "Sadowia" w Suwałkach a w Błoniach pod Warszawą będzie to zakład produkcyjny Nr 1 Sudowii. Poza  tym jesteśmy w przede dniu podpisania olbrzymiego  kontraktu z partnerem litewskim na odbiór poważnych ilości mleka surowego pełnego. Poinformowała, że najważniejsze tematy wykazała, dodała, że lata poprzednie wpłynęły na to, że jednak dobrze sobie radzimy to jest zasługa naszych pracowników jak również wszystkich rolników, którzy poradzili sobie z atestowaniem swoich obór. Oczywiście jeszcze garstka rolników jeszcze w tym roku musi zrezygnować z produkcji mleka, ale są świadomi tego ponieważ nie  dożyli do poprawy warunków pozyskiwania mleka swoich gospodarstwach. Na koniec powiedziała, że jeśli są pytania to chętnie odpowie.

         Przewodniczący Rady podziękował za tak wyczerpującą informację, pogratulował sukcesów i przedsiębiorczości Pani Prezes  i  pracownikom  spółdzielni. Zapytał czy są pytania. Nie wniesiono.

 

Ad. 7

         Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały Radni otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 6). Poinformował, że zanim  zajmiemy się omawianiem zmian w budżecie, to udzielę głosu Skarbnikowi Powiatu, ponieważ w projekt uchwały, który otrzymaliście wkradł się błąd drukarski, chochlik komputerowy.

         Skarbnik Powiatu, po udzieleniu jej głosu poinformowała, że jest to błąd komputerowy, dodała, że na stronie 3 uchwały w § 3 pkt 1 dz. 852, rozdz. 85203 § 6060 jest kwota 13.100 zł, a powinna być kwota 10.875 zł zmniejszenie. Natomiast w § 3.2. na następnej stronie z dz. 852 rozdz. 85203 § 4210 adekwatnie do poprawki jest kwota 16.046 zł a powinno być 13.821 zł. Dodał, że ponieważ dotyczy to wydatków inwestycyjnych, to  w załączniku inwestycyjnym jest również zmiana w zakupach inwestycyjnych jest punkt dotyczący  wyposażenia nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych w Ośrodku Wsparcia dla Osób z zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku jest kwota 9.900 zł a powinno być 12.125 zł.  Poinformowała, że powyższe zmiany nie powodują zmian w dochodach i wydatkach Powiatu Suwalskiego.

         Przewodniczący Rady zapytał czy wobec tego w załączniku inwestycyjnym nie zmieni się ogólna suma, żebyśmy wszyscy dobrze to zrozumieli.

         Skarbnik Powiatu poinformowała, że ogólna suma w załączniku inwestycyjnym dotycząca wydatków inwestycyjnych według kosztorysów to 7.777.562 zł, wydatki roku bieżącego to 4148.626 zł zaś dotacje  bezzwrotne z funduszy celowych to kwota 12.125 zł.

         Przewodniczący  Rady  zapytał radnych czy mają pytania odnośnie tych zmian lub całego projektu uchwały. Nie wniesiono. Poprosił więc o odczytanie opinii Przewodniczącego Komisji Budżetowej.

         Przewodniczący Komisji Zygmunt A. Filipowicz odczytał uchwałę Nr 43/125/05 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok (Załącznik nr 7).

         Przewodniczący Rady zapytał raz jeszcze czy są pytania uwagi, nie wniesiono, poddał więc projekt uchwały pod głosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/229/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 8).

 

Ad. 8

         Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem  Radni otrzymali dzisiaj przed sesją (Załącznik Nr 9) dodał, że jest to punkt wprowadzony do dzisiejszych obrad przez Pana Starostę, więc poprosił o  krótkie wprowadzenie.

         Starosta Suwalski poinformował, że temat ten był dzisiaj  omawiany na Komisji Budżetowo - Gospodarczej, więc żeby poinformować wszystkich Radnych chcę powiedzieć, że  wydatki te dotyczą programu realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy pn. "Aktywizacja Suwalskiego Rynku Pracy  2005" finansowanego przez miasto Suwałki w kwocie 400.000 zł. Program obejmował cały rok do końca grudnia tego roku. Zostały podpisane umowy na zatrudnienie osób bezrobotnych i część środków właśnie w kwocie 44.954,09 zł zostanie wydatkowanych dopiero w miesiącu styczniu w ramach refundacji wynagrodzeń za zatrudnienie osób bezrobotnych. Stąd też jest taka potrzeba uwzględnienia tych środków jako  nie wygasające w naszym budżecie.

         Przewodniczący Rady podziękował  Staroście i zapytał czy są uwagi lub pytanie do projektu uchwały. Nie wniesiono, poprosił więc o opinię komisji budżetowej.

Przewodniczący Komisji Zygmunt A. Filipowicz odczytał uchwałę Nr 43/126/05 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie  wydatków, które nie wygasną z upływem  2005 roku (Załącznik nr 10).

Prowadzący obrady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/230/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie wydatków, które nie wygasną z upływem 2005 roku została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 11).

 

Ad. 9

         Przewodniczący Rady poinformował, że projektem uchwały w dniu dzisiejszym zajmowały się obie komisje, Radni otrzymali projekt uchwały wraz z uzasadnieniem dziś na posiedzeniach komisji (Załącznik nr 12) zapytał czy są pytania. Nie wniesiono, poprosił więc o opinie komisji.

         Przewodniczący Komisji Witold Kowalewski odczytał uchwałę Nr 38/122/05 Komisji Problematyki Społecznej  z dnia 20  grudnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie  określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2005 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Załącznik Nr  13).

         Przewodniczący Komisji Zygmunt Filipowicz odczytał uchwałę  Nr 43/127/05 Komisji Budżetowo - Gospodarczej       z dnia 20  grudnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie  określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2005 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Załącznik Nr  14).

         Przewodniczący Rady odczytał uchwałę i zarządził  głosowanie.

Uchwała Nr XXXVII/231/05 Rady Powiatu w Suwałkach zmieniająca uchwałę w sprawie  określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2005 ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 15).

 

Ad. 10

         Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem Radni otrzymali wraz z materiałami (Załącznik Nr 16), zapytał czy są pytania, nie wniesiono. Poprosił o opinie komisji.

Przewodniczący Komisji Witold Kowalewski odczytał uchwałę Nr 38/120/05 Komisji Problematyki Społecznej  z dnia 20  grudnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach (Załącznik Nr 17).

Przewodniczący  Komisji Zygmunt Filipowicz odczytał uchwałę Nr 43/129/05  Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 20  grudnia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach (Załącznik Nr 18).

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/232/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 19).

 

Ad. 11

         Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem Radni otrzymali wraz z materiałami (Załącznik Nr 20). Przypomniał, że  plany pracy komisji uchwalane SA co roku, po za tym wynika to z planów pracy  komisji i Rady. Zapytał czy są pytania. Nie wniesiono. Odczytał więc projekt uchwały i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/233/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach na 2006 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 21).

 

Ad. 12

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem Radni otrzymali przed sesją, z tego względu, że na dzisiejszym posiedzeniu został on przyjęty  (Załącznik Nr 22). Zapytał czy SA pytania do tego projektu uchwały, szczególnie tych Radnych, którzy nie brali udziału w posiedzeniu  Komisji Budżetowo - Gospodarczej. Nie było. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził glosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/234/05 Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetowo- Gospodarczej Rady Powiatu w Suwałkach na 2006 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr  23).

 

Ad. 13

         Przewodniczący Rady poinformował, że ten projekt tak jak poprzedni wraz z uzasadnieniem Radni otrzymali przed sesją (Załącznik Nr 24), ponieważ Komisja Problematyki Społecznej spotkała się w dniu dzisiejszym i opracowała plan pracy komisji na rok przyszły. Zapytał czy Radni mają pytania do otrzymanego projektu uchwały w sprawie planu pracy Komisji Problematyki Społecznej. Nie wniesiono. Przewodniczący więc odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/235/05 Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Problematyki Społecznej Rady Powiatu w Suwałkach na 2006 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr  25).

Do obradujących dotarł Wójt Gminy Suwałki Tadeusz Chołko, którego Przewodniczący Rady serdecznie powitał.

 

Ad. 14

         Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały Radni otrzymali z uzasadnieniem wraz materiałami  (Załącznik Nr 26). Dodał, że projekt był opiniowany przez komisje problemowe rady. Zapytał czy są uwagi lub pytania do projektu uchwały. Nie wniesiono. Poprosił więc  o opinie komisji.

         Przewodniczący Komisji Witold Kowalewski odczytał uchwałę Nr 38/121/05 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia planu pracy Rady Powiatu w Suwałkach na 2006 rok (Załącznik Nr 27).

Przewodniczący Komisji Zygmunt Filipowicz odczytał uchwałę Nr 43/130/05 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia planu pracy Rady Powiatu w Suwałkach na 2006 rok (Załącznik Nr 28).

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr XXXVIII/236/05 Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia planu pracy Rady Powiatu w Suwałkach na 2006 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 29).

        

Ad. 15

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że została przekazana  wraz z materiałami prośba Starosty Suwalskiego w imieniu Zarządu  o przesunięcie terminu uchwalenia budżetu na styczeń Radni otrzymali z materiałami i dlatego też  budżet zostanie uchwalony w styczniu przyszłego roku (Załącznik Nr 30). Powiedział, że jego zdaniem uzasadnienie jest wystarczające, jeśli ktoś ma inne zdanie to proszę mi to zgłosić. Do tej pory nic takiego nie zostało zgłoszone, a było to konsultowane z częścią Radnych podczas posiedzeń komisji. Dodał, że otrzymaliście również Państwo  z Polskiego Instytutu Biograficznego, proszę o zgłoszenia kandydatur do Biura Rady Powiatu (Załącznik Nr 31). Ponadto poinformował, że   wpłynęła oferta (Załącznik Nr 32) prenumeraty członkom Rady Powiatu "Wiadomości Rolniczych" poradnika  wydawanego przez Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie, roczny koszt prenumeraty 1 egz. wynosi 44zł, chętnych do nabycia tej prenumeraty, lub jeśli radni chcą aby taki egzemplarz znajdował się w Biurze Rady proszę o zgłoszenie się do Biura.

         Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś chce złożyć oświadczenie lub wniosek.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii Witold Wałecki, po udzieleniu mu głosu, poprosił Radnych i innych gości o przekazanie tej informacji rolnikom. Otóż poinformował, że ponieważ weterynaria jest zobowiązana rozporządzeniem Rady Europy do monitorowania środków żywności zwierząt, to proszę o przekazanie rolnikom, bo leży to w interesie producentów mięsa i mleka i jeśli u nas nie będzie takiego zgłoszenia to rolnik nie będzie miał prawa sprzedać ani mięsa ani mleka. Każdy rolnik, który produkuje mięso i mleko musi być zarejestrowany u nas także proszę Radnych i Wójtów o rozpropagowanie tego obowiązku.

         Przewodniczący zapytał czy ktoś z Radnych może chce złożyć oświadczenie. Nie było chętnych.

 

Ad. 16

            Przewodniczący Rady  Sławomir Małachowski zamknął obrady XXXVIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1350.

         Po zamknięciu obrad Przewodniczący Rady oraz Starosta Suwalski złożyli  życzenia z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, po czym nastąpiło  przełamanie się opłatkiem.

         Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

  /-/ Sławomir Małachowski

 

 

 

Protokołowała :

/-/Agnieszka Kruchelska

        

 

 

        

 

 

        

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kruchelska

Wprowadzający: Agnieszka Kruchelska

Data modyfikacji: 2006-02-13

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2006-02-13