Wystąpienie pokontrolne z kontroli problemowej w Wydziale Geodezji, Katastru, Gospodarki ...
ZARZĄD POWIATU Suwałki, 2006.11.10
w Suwałkach
ul. Noniewicza 10
16-400 Suwałki
AKW-0912-3-4/06
Pan
Ryszard Kalinowski
Naczelnik Wydziału Geodezji, Katastru, Gospodarki
Nieruchomościami i Architektury
w/m
W wyniku kontroli problemowej dotyczącej prawidłowości przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych w świetle przepisów ustawy prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz.177 ze zm.) - przeprowadzonej przez inspektora kontroli wewnętrznej, stwierdzono uchybienia opisane w protokole kontroli, którego jeden egzemplarz przekazano Naczelnikowi Wydziału.
Przedmiotem kontroli było postępowanie o zamówienie publiczne przeprowadzone w 2005r przez Wydział Geodezji, Katastru, Gospodarki Nieruchomościami i Architektury polegające na wykonaniu modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz aktualizacji użytków gruntowych dla obrębów: Biała Woda, Okuniowiec, Mała Huta - gmina Suwałki.
Skontrolowana dokumentacja przetargowa skompletowana jest w segregatorze oznakowana ,,Przetarg 2005r gm. Suwałki Obręb Biała Woda, Okuniowiec, Mała Huta''.
Postępowanie o zamówienie przeprowadzone jest poprawnie. Dokumenty i druki związane z prowadzonym postępowaniem są przygotowane i wypełnione rzetelnie i kompletnie.
Uchybienia wystąpiły przy zwrocie kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( str 3 i 4 protokołu). Polegają na niedotrzymaniu terminu o którym mowa w art. 151 prawa zamówień publicznych tj. zwrotu w/w kwoty z opóźnieniem.
Kontrola w omawianym obszarze wykazała potrzebę wnikliwszej analizy przepisów prawa przy opracowywaniu dokumentacji przetargowej.
Mając na uwadze ustalenia kontroli oraz na podstawie § 23 Załącznika Nr 1 do Uchwały Zarządu Powiatu Nr CXXXVIII/313/06 z dnia 17 października 2006 roku w sprawie zasad przeprowadzania kontroli zalecam:
- dokonanie analizy obowiązujących przepisów prawa zamówień publicznych w części związanej z ustaleniem i zwrotem zabezpieczenia należytego wykonania umowy i stosowanie się w przyszłości do tych przepisów, jak też do własnych ustaleń zawieranych w dokumentacjach przetargowych.
O sposobie wykonania zaleceń proszę powiadomić Zarząd Powiatu w Suwałkach w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia.
S T A R O S T A
/-/ Szczepan Ołdakowski
/-/ A. Łapińska
Metryka strony