Protokół Nr XXVI/13

Protokół Nr XXVI/13 obrad XXVI sesji Rady Powiatu w Suwałkach z 23 maja 2013 roku
Protokół Nr XXVI/13

Protokół Nr XXVI/13

z obrad XXVI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady XXVI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 23 maja
2013 r.
w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.

 

 

Ad. 1.

Otwarcie obrad i powitanie gości

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 14 radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kleszczewski Zbigniew

5.     Kowalewski Witold

6.     Łanczkowski Andrzej

7.     Łuniewski Artur

8.     Małachowski Sławomir

9.     Ołdakowski Szczepan

10. Putra Szymon

11. Rogowski Tomasz

12. Szwengier Stanisław

13. Truchan Anna Danuta

14. Wierzchowska Mirosława

 

Nieobecni:

1.    Mackiewicz Zbigniew

 

 

Przewodniczący Rady otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Wojciecha Dzierzgowskiego – Wicewojewodę Podlaskiego, Pana Bogdana Dyjuka – Przewodniczącego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pana Cezarego Cieślukowskiego – Radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pana Leszka Deca – Radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pana Andrzeja Bałazego – Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Bogdana Wierzchowskiego – wz. Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Panią Katarzynę Łuniewską – Kopacz – wz. Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Panią Aleksandrę Karczewską – wz. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, Pana Mirosława Szczesnego – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Panią Wiesławę Blusiewicz – Kierownik Delegatury w Suwałkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku, Pana Michała Łangowskiego – Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak, Pana Waldemara Siedleckiego – Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej w Suwałkach, Pana Edwarda Grzędzińskiego – Prezesa Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Rospuda w Filipowie, Pana Jacka Łozińskiego – Dyrektora Wigierskiego Parku Narodowego, Pana Andrzeja Ryszarda Zielińskiego – Naczelnika Urzędu Celnego w Suwałkach, Pana Rajmunda Gierosa – Wojskowego Komendanta Uzupełnień, Pana Stanisława Jacka Pietrukiewicza – Wójta Gminy Wiżajny.

Przewodniczący Rady powitał również: Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. L.M. Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzocha – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską – Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku i Kierownik Suwalskiego Ośrodka Wspierania Aktywności, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego- Sekretarza Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Naczelników Wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach w osobach: Pani Teresy Zwolan, Pani Jolanty Sawickiej, Pani Celiny Puchalskiej, Pani Ewy Kamińskiej, Pana Stanisława Żukowskiego oraz Pana Ryszarda Kalinowskiego. Witam Przedstawicielkę mediów: Panią Annę Przybycień z Radia Białystok. Witam również Pracowników Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Pana Dziamiana Adama, Stasińską Grażynę, Pana Wasilewskiego Ryszarda i Panią Ewę Krzyżewską. Dotarła do nas również Pani Teresa Dzienuć – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach.

 (Lista zaproszonych Gości załącznik nr 1).

Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych – załącznik nr 2) oraz Zarząd Powiatu na czele z Panem Starostą
i obsługę Biura Rady.

Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do podejmowania uchwał.

 

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.       Otwarcie obrad i powitanie gości. 

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Uroczyste wręczenie Medali za Długoletnią Służbę.

4.       Przyjęcie protokołu z obrad XXV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

5.       Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

6.       Interpelacje i zapytania radnych.

7.       Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

8.       Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej.

9.       Rozpatrzenie „Informacji za 2012 r. z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki”.

10.   Rozpatrzenie „Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2012 rok”.

11.   Rozpatrzenie „Sprawozdania z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2012”.

12.   Rozpatrzenie „Informacji o stanie środowiska na obszarze województwa podlaskiego w 2011 roku” oraz „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2011 roku”.

13.   Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2012 r.”

14.   Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2012 roku”.

15.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w  Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

16.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach.

17.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

18.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „W trosce o bezpieczny dom”, realizowanego w ramach programu „Razem Bezpieczniej”.

19.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 r.

20.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2022.

21.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 r.

22.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu w Suwałkach.

23.   Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

24.   Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub propozycje zmiany porządku obrad sesji.

         Uwag ani propozycji zmian porządku obrad sesji nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 14 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

         Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.3.

Uroczyste wręczenie Medali za Długoletnią Służbę.

 

            Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski przekazał, że w imieniu Rady Powiatu chciałby poprosić Pana Wicewojewodę Wojciecha Dzierzgowskiego oraz Pana Starostę Szczepana Ołdakowskiego, żeby dokonali tej ceremonii. W związku z tym bardzo proszę Państwa o powstanie i chciałbym otrzymać wyciąg z postanowienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 18 marca 2013 r. o nadaniu odznaczeń (kserokopia wyciągu rej. 79/2013). Na podstawie artykułu 138 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. oraz ustawy z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej, odznaczeni zostają na wniosek Wojewody Podlaskiego Medalem Złotym za długoletnią służbę: Chmielewska Bożenna Jadwiga, Dziemian Adam, Puchalska Celina Marta, Sawicka Jolanta, Stasińska Grażyna, Wasilewski Ryszard, Zwolan Teresa, Medalem Srebrnym za Długoletnią Służbę: Dziemian Stanisław, Kamińska Ewa, Mierzejek Jadwiga, Medalem Brązowym za Długoletnią Służbę: Krzyżewska Ewa. Podpisał Bronisław Komorowski – Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. Proszę te osoby o wystąpienie, a Pana Wojewodę Wojciecha Dzierzgowskiego i Starostę Szczepana Ołdakowskiego o dokonanie ceremonii.

            Wicewojewoda Wojciech Dzierzgowski: Jeśli Państwo pozwolicie na początek wypowiem sformułowanie do Państwa wszystkich „W imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wręczam Państwu, każdej osobie indywidualnie odpowiednio złoty, srebrny i brązowy Medal za Długoletnią Służbę”. Wszystkim Państwu serdecznie gratuluję, życzę wszelkiej pomyślności w życiu osobistym, w pracy zawodowej i proszę o dalszą służbę na rzecz społeczeństwa i całej Rzeczypospolitej.

            Po wystąpieniu Wicewojewody Podlaskiego Wojciecha Dzierzgowskiego, nastąpiło uroczyste wręczenie medali poszczególnym osobom. Pracownicy zostali nagrodzeni brawami.

            Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski w imieniu Rady złożył nagrodzonych serdeczne gratulacje i dodał, że Medal za Długoletnią Służbę – jest to nagroda za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej.  Mam nadzieję, że Państwo dalej tak sumienne będzie wykonywać swoją pracę na rzecz powiatu. Dziękuję Panie Wojewodo za wręczenie medali. Uroczystość wręczenia medali została zakończona brawami.

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski: korzystając z okazji chciałbym poinformować o jednej bardzo ważnej rzeczy. Tak się składa, że te medale nie należą się tu Państwu Radnym, bo tak przewiduje ustawa, przepisy. Natomiast chciałbym się pochwalić Państwu i gościom, że mamy w naszym gronie Radnego, który w dniu 19 maja 2013 r. w Białymstoku, a mianowicie chodzi tu o członka Zarządu Powiatu w Suwałkach Pana Andrzeja Chlebusa, który otrzymał medal św. Izydora Oracza za szczególne zasługi w rolnictwie, który został ustanowiony przez Zarząd Stowarzyszenia uchwałą nr 1/04. Jesienią 2004 r. Zarząd Stowarzyszenia uchwałą postanowił zorganizować I Edycję Laureatów Medalu Świętego Izydora Oracza. Łącznie powołana przez Stowarzyszenie Kapituła medalu uhonorowała 193 laureatów nominowanych z całego kraju. Wszystkie uroczystości odbywały się pod patronatem J.E. Księdza Arcybiskupa Metropolity Białostockiego, Wojewody Podlaskiego, Marszałka Województwa Podlaskiego i innych ważnych osobistości z życia politycznego i kulturalnego naszego regionu i kraju. Celem stowarzyszenia jest promocja ludzi zasłużonych dla rolnictwa oraz inspiracja Polaków do braterskiej współpracy na rzecz patriotycznej troski o stan naszego rolnictwa i ochronę wartości kulturowych oraz duchowego dziedzictwa polskiej wsi. Z tego miejsca w imieniu całej rady i wszystkich gości pragnę  pogratulować dla Pana Członka Zarządu, Pana Andrzeja Chlebusa. Goście uhonorowali brawami Pana Andrzeja Chlebusa.

 

 

Ad.4.

Przyjęcie protokołu z obrad XXV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo był wyłożony w Biurze Rady Powiatu. Zapytał, czy są uwagi do treści protokołu. Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z obrad XXV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 14 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Protokół z obrad XXV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.5.

Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym z posiedzeń w dniach 18 i 29 kwietnia 2013 roku Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami, natomiast sprawozdanie z posiedzenia w dniu 14 maja br. Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi, ewentualnie pytania
do Zarządu w sprawie sprawozdań. Pytań ani uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu
w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym (załącznik nr 4) zostały przyjęte jednogłośnie.

 

 

Ad.6.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski otworzył punkt i poprosił o składanie zapytań gościom, czy też Panu Wicewojewodzie Podlaskiemu.

Czy są ktoś zgłasza jakieś interpelacje?

Interpelacji nie zgłoszono.

Ad.7.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poprosił o zabranie głosu Pana Wicewojewodę Podlaskiego Wojciecha Dzierzgowskiego.

         Wicewojewoda Podlaski Wojciech Dzierzgowski przekazał, że serdecznie dziękuje za zaproszenie na dzisiejszą sesję. Cieszę się, że mogę pewnie po raz pierwszy w takim składzie w mojej prawie pięcioletniej kadencji Wicewojewody Podlaskiego spotkać. Pragnę powiedzieć, że w Suwałkach bywam często i z Panem Starostą także spotykamy się w różnych okolicznościach ,w miarę często. Także ze względu na problematykę. Ja z Państwem zostaję i pozostaję do Państwa dyspozycji. Problematyka i zagadnienia, którymi zajmuje się samorząd powiatowy, samorządy miejskie i gminne są mi doskonale znane. Staramy się wpływać i koordynować wszelkie procesy  inwestycyjne, które są prowadzone na terenie powiatu suwalskiego. Właśnie w tej chwili przepraszam Państwa za krótkie spóźnienie. Przyjechałem do Państwa z gminy Raczki, ze spotkania z byłymi właścicielami nieruchomości, które zostały wywłaszczone pod budowę obwodnicy Augustowa. Tam właśnie jest bogata problematyka. Myślę, że wspólnie wiele z tych zagadnień wyjaśnimy w taki sposób, że nie będą one tworzyć, eskalować konfliktów społecznych, a proces inwestycyjny będzie prowadzony sprawnie, a inwestycja zostanie zakończona. Także budowa mostu energetycznego Polska – Litwa powoduje, że przyjeżdżam często w ten rejon. Myślę, ze wspólnie rozwiążemy wiele problemów. Państwu pragnę pogratulować jako Zarządowi, Panu Staroście i Radzie Powiatu Suwalskiego, inwestycji, które Państwo realizujecie, zrealizowaliście. Mam na myśli, inwestycje, które zrealizowaliście w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Powiat i gminy powiatu suwalskiego otrzymały te pieniądze, a inwestycje są zrealizowane. Myślę, że te drogi służą Państwu i razem z Państwem się cieszę, a w otwarciu niektórych inwestycji uczestniczyłem. Wiem, że powiat suwalski w tej edycji w ramach narodowego programu przebudowy dróg lokalnych będzie realizował kolejną inwestycję. Kibicujemy Państwu przy różnych inwestycjach, może z tego względu, że mamy pewne relacje z Panem Starostą, z wieloma osobami z terenu powiatu i z Suwałk. Staramy się także w miarę możliwości w sposób obiektywny wspierać Państwa przedsięwzięcia. Jako Wicewojewoda Podlaski jestem do dyspozycji w dniu dzisiejszym, ale także w każdej innej sytuacji gdy jest taka potrzeba. Proszę abyście się Państwo do mnie zwracali. Będę starał się pomagać realizować pewne procesy, zagadnienia. Teraz mam ze sobą przygotowane dwa dokumenty, które nie wiem, czy Pan Starosta już otrzymał, czy jeszcze nie. Takie odium stanowiło u nas gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa. Myślę o infrastrukturze po byłym przejściu granicznym w Budzisku. Na wniosek Pana Starosty Wojewoda Podlaski podjął decyzję o przekazaniu w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych stanowiących ten obiekt i sprzedaży zachodniego segmentu, myślę, że za cenę akceptowaną przez Pana Starostę i Zarząd Powiatu nieruchomości budynkowych. Ta decyzja została podpisana. Ona do Pana Starosty dotarła, ja za chwilę mogę uścisnąć rękę, ewentualnie też przekazać materiał, który w tej sprawie mam. Także gratuluję Państwu. Myślę, że Państwo będziecie mieli pomysły i będziecie w stanie zagospodarować tę nieruchomość i będzie ona służyć społeczności tego powiatu jak i dla całego województwa podlaskiego i będzie integrować ludzi. Jestem do Państwa dyspozycji, jeśli będą jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem. Cieszę się, że mogę się z Państwem spotkać i myślę, że te relacje, które dzisiaj nawiązujemy będziemy budować i naszą znajomość rozwijać.

Na sali rozległy się brawa.

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski podziękował za ciepłe słowa i poprosił o uroczyste przekazanie dokumentów dla Pana Starosty.

         Wicewojewoda Podlaski Wojciech Dzierzgowski przekazał, że z ogromną satysfakcją i przyjemnością przekuje Panu dwa zarządzenia Wojewody Podlaskiego a Pan Starosta jako zarządzający nieruchomościami Skarbu Państwa także w relacji ze Starostą Suwalskim będzie realizował. Gratuluję i myślę, że pomysł na zagospodarowanie nieruchomości zostanie szybko zrealizowany i efekty będą służyły temu powiatowi i całemu województwu. Proszę o przyjęcie tych zarządzeń. Myślę, że są one oczekiwane. Wielokrotnie na ten temat rozmawialiśmy i podejmowaliśmy decyzję szybko, bez zbędnej zwłoki i dzisiaj cieszę się, że mogę ją przekazać.  

Nastąpiło uroczyste przekazanie decyzji.

Starosta Szczepan Ołdakowski podziękował za przekazanie decyzji.

Przewodniczący Rady: dziękuję bardzo. Myślę, że decyzje będzie podejmował nie tylko Zarząd, ale również Rada Powiatu. Także dziękuję w imieniu Rady i własnym Panie Wojewodo. Myślę, że jeszcze Pan Starosta będzie chciał zabrać głos.

Starosta Szczepan Ołdakowski: Panie Wojewodo, Panie Przewodniczący, Szanowna Rado, Szanowni Goście, zwracam się do Pana Wojewody i bardzo dziękuję za pozytywną odpowiedź na wniosek, który wspólnie wypracowaliśmy. Chcę tutaj podkreślić, że wielokrotnie zastanawialiśmy się z Panem Wojewodą nad zagospodarowaniem majątku po byłym przejściu granicznym w Budzisku. Pan Wojewoda wspierał nas w naszych działaniach, zabiegał też na dotację na to, żeby pokryć koszty. I tutaj wspólnie doszliśmy do wniosku, że najlepszą formą będzie przejęcie na rzecz powiatu suwalskiego tego całego majątku i gospodarowanie zgodnie ze złożonym wnioskiem. Nie będzie łatwe zrealizowanie tego pomysłu, który opisaliśmy, czyli stworzenia tam takiego ośrodka turystycznego „Bramy Suwalszczyzny” i „Bramy Podlasia” dla osób, które będą przekraczały tę granicę. Natomiast na pewno ułatwi nam bieżące administrowanie tym majątkiem, gdyż wszystkie dochody uzyskane z dzierżawy będą mogły zostać w powiecie. I będziemy mogli z nich pokrywać koszty, które są związane z utrzymaniem tego mienia. Jeszcze raz bardzo dziękuję za przychylne podejście do naszego wniosku, przekazanie nam, tak jak Pan Wojewoda powiedział, stosunkowo decyzja szybko powstała. Myślę, że to nam ułatwi dalsze gospodarowanie tym mieniem. Chcę również podziękować Panu Wojewodzie za dotychczasową współpracę w zakresie „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych”. Faktycznie w tym roku kolejną inwestycję w tym zakresie realizujemy - jest to przebudowa drogi na odcinku w miejscowości Smolniki, drogi powiatowej wraz z chodnikami. Żałuję, że nie udało nam się złożyć wniosku na całą drogę, od drogi wojewódzkiej aż do Wiżajn, ale koszty związane z tą inwestycją przekraczały nasze możliwości, stąd ten fragment tylko. Mam nadzieję, że w następnych edycjach, jak będą głosowania będziemy kontynuowali tę inwestycję. Dziękuję bardzo i mam nadzieję, że ta współpraca będzie dalej dobrze się rozwijała. 

         Wicewojewoda Podlaski Wojciech Dzierzgowski: dziękuję Panie Starosto serdecznie.

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski podziękował i zapytał, czy są jeszcze pytania do tego, co tu zostało powiedziane w tym punkcie „Odpowiedzi na interpelacje”?

         Nie zgłoszono żadnych pytań.

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski: ja chciałbym uprzedzić na początku i przeprosić wszystkich zebranych, że trochę to będzie dość monotonne, ale postaram się to zrobić dość szybko i sprawnie. Będziemy rozpatrywać informacje bez przerwy. 

 

 

Ad.8.

Zapoznanie się z oceną zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2012 roku.

 

          Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski przekazał, że ocenę zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2012 roku Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

         Czy są pytania lub uwagi do Pana Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie?

         Z oceną zapoznała się Komisja Polityki Społecznej w dniu 21  maja br.

         Czy Państwo Radni mają jakieś pytania co do przedstawionej oceny, którą Państwo otrzymali?

         Pytań nie zgłoszono.

         W związku z powyższym proszę Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej, Pana Marka Dziatkowskiego o przedstawienie opinii w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Marek Dziatkowski przekazał, że Komisja w dniu 21 maja br. zaopiniowania przedłożoną informację pozytywnie.

 

 

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag
do powyższego uważa za przyjętą „Ocenę zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2012 roku” (pismo znak: PCPR I.120/7/2013 z dnia 1904.2013. – załącznik nr 5).

 

 

Ad.9.

Rozpatrzenie „Informacji za 2012 r. z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki”

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski przekazał, że powyższą informację Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Czy są pytania, uwagi do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki?

 Pytań nie zgłoszono.

Z informacją zapoznała się Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja 2013 r.

Proszę Przewodniczącego Komisji o przedstawienie opinii w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Artur Łuniewski przekazał, że KPiRP zajmowała się informacją w dniu wczorajszym, po dyskusji przyjęła tę informację bez uwag.

Czy ktoś z Państwa ma uwagi czy pytania?

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag
do powyższego uważa za przyjęte „Informację za 2012 r. z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki” (pismo znak: PNB.42.5.13 z dnia 29.03.2013 r. – załącznik nr 6).

 

 

Ad.10.

Rozpatrzenie „Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2012 rok”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że „Informację o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2012 rok” Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Czy są pytania, uwagi do Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach?

Pytań, uwag nie wniesiono.

Z informacją zapoznała się Komisja Polityki Społecznej w dniu 21 maja 2013 r.

Proszę Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Marek Dziatkowski przekazał, że Komisja w dniu 21 maja br. zapoznała się z informacją i przyjęła ją bez uwag.

Czy ktoś zgłasza jakieś uwagi?

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady przekazał, że w wyniku braku pytań i uwag
do powyższego, uważa się  za przyjętą „Informację o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2012 rok.” (pismo wpłynęło do Biura Rady w dniu 30.04.2013 r. – załącznik nr 7).

 

 

Ad.11.

Rozpatrzenie „Sprawozdania z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2012”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali propozycję z materiałami.

Czy są jakieś pytania do przedstawiciela Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach?

Nie zgłoszono.

W związku z powyższym proszę Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej, która w dniu 21 maja 2013 r. zajmowała się szczegółowo tą informacją.

Przewodniczący Komisji Marek Dziatkowski przekazał, że Komisja Polityki Społecznej zapoznała się z informacją i przyjęła ją bez zastrzeżeń.

Czy Państwo Radni mają jakieś uwagi?

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag uważa „Sprawozdanie z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta Suwałki i powiatu suwalskiego w roku 2012.” (pisma znak: PIW.PL.0210-3a/2013. – załącznik nr 8) za przyjęte bez uwag.

 

 

Ad.12.

Rozpatrzenie „Informacji o stanie środowiska na obszarze województwa podlaskiego w 2011 roku” oraz „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2011 roku”.

 

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski przekazał, że na wstępie chciałby powiedzieć, że po raz pierwszy powyższe informacje znalazły się w naszym porządku. Kiedy na komisjach rozmawialiśmy i przyjmowaliśmy, zapoznawaliśmy się ze strategiami w tym zakresie i tam zostały przedstawione w dokumentach uprawnienia Rady Powiatu przysługujące w zakresie zapoznawania się z tymi informacjami. Postanowiłem od tego roku wprowadzić to do porządku obrad, ponieważ jest to w naszych kompetencjach. Też podyktowane to było licznymi zapytaniami dotyczącymi szczególnie wiatraków, oddziaływania hałasu, tematu bardzo medialnego, który wszystkich interesował, zarówno Państwa jak i Państwa wyborców, mieszkańców, których reprezentujecie. Jest tylko jeszcze jeden aspekt, a mianowicie, jak Państwo słyszeliście informacja jest za 2011 rok, to nie jest pomyłka. Ponieważ Podlaski Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w takim trybie składa sprawozdania, opracowuje i je przedstawia zawsze. Także w przyszłym roku będzie za 2012 rok.

Czy są pytania do Pani Kierownik Delegatury w Suwałkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku?

Pytań nie zgłoszono.

Z informacją zapoznała się Komisja Polityki Społecznej w dniu 21 maja 2013 r. oraz Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja 2013 r.

Proszę Przewodniczących Komisji o przedstawienie informacji. Proszę Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej.

Przewodniczący Komisji Marek Dziatkowski, przekazał, że Komisja zapoznała się szczegółowo z informacją i przyjęła ją bez uwag.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Artura Łuniewskiego o przedstawienie opinii.

Przewodniczący Komisji Artur Łuniewski przekazał, że Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br. zapoznawała się z oboma informacjami i przyjęła je bez uwag.

Czy są pytania, uwagi?

Nie zgłoszono pytań ani uwag.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag
do powyższych informacji, uważa się za przyjęte bez uwag „Informację o stanie środowiska na obszarze województwa podlaskiego w 2011 roku oraz Informację Podlaskiego Województwa Inspektora  Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2011 roku” (pismo znak: DMS.7016.2.2013 z dnia 14.03.2013 r. – załącznik nr 9).

 

 

Ad.13.

Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2012 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2012 r. Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Zapytał Radnych, czy są pytania do Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach?

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

 Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 21 maja br.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja przyjęła je bez uwag.

Czy są ktoś z Państwa Radnych zgłasza jakieś uwagi?

Nie zgłoszono wniosków ani uwag.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec powyższego uważa się za przyjęte bez uwag „Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2012 r.” (pismo znak: TOM.0151.40.2013 z dn. 05.02.2013 r. – załącznik nr 10).

 

 

Ad.14.

Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2012 roku”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że Państwo Radni otrzymali powyższe „Informację Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2012 roku” wraz z materiałami.

Zapytał, czy są pytania do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach?

         Pytań ani uwag nie wniesiono.

Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 21 maja br.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Czy są jakieś uwagi, zapytania, wnioski?

Nie zgłoszono wniosków ani uwag.

Przewodniczący Rady przekazał, że wobec braku pytań i uwag
do „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2012 roku” (pismo znak: MO.0761.11.2011. MŁ z dn. 05.04.2013 r. – załącznik nr 11) uważa się sprawozdanie za przyjęte bez uwag.

 

 

 

 

Ad.15.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że projekt powyższej uchwały wraz z uzasadnieniem Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Projekt uchwały był opiniowany przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 21 maja br. Bardzo proszę Przewodniczącego Komisji o przedstawienie opinii w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Marek Dziatkowski przekazał, że Komisja obradowała w dniu 21 maja 2013 r. i projekt powyższej uchwały zaopiniowała pozytywnie. (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych zgłasza uwagi co do treści uchwały? Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały (kserokopia projektu uchwały załącznik nr 13)

Uwag nie zgłoszono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/151/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 14).

 

 

Ad.16.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poinformował, że projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 21 maja br.

Czy Państwo Radni mają pytania co do projektu uchwały, który otrzymaliście?

Pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie. Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15).

Czy są jeszcze jakieś pytania, uwagi?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/152/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 16).

 

 

Ad.17.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

 

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poinformował, że projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Projektem uchwały zajmowały się trzy Komisje: Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br., Komisja Polityki Społecznej w dniu 21 maja br., Komisja Finansowa w dniu 22 maja br.

         Bardzo proszę Przewodniczącego Komisji o przedstawienie opinii w Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Zbigniew Kleszczewski przekazał, że Komisja obradowała w dniu 22 maja br. i projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie. (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 17).  

 

Na obrady dołączył Radny Zbigniew Mackiewicz. Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski stwierdził, że quorum powiększyło się. Od tej chwili będzie głosowało 15 na 15 radnych.

 

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 18).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 19).

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/153/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu suwalskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Suwalski oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 20).

 

 

Ad. 18.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „W TROSCE O BEZPIECZNY DOM”, realizowanego w ramach programu „Razem Bezpieczniej”.

 

 

Projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez trzy Komisje.

Czy są pytania do przedłożonego projektu uchwały?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

W związku z tym poproszę Przewodniczących poszczególnych Komisji o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 21).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie, która odbyła się 21 maja br.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr  22).

          Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował,  iż komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 23).

Przewodniczący Rady dodał, że uchwała dotyczy upoważnienia przez Radę Powiatu Zarządu na realizację projektu „W trosce o bezpieczny dom”, realizowanego w ramach programu przyjętego uchwałą Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rządowego programu ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań -„Razem Bezpieczniej”. Upoważnia się Zarząd Powiatu w Suwałkach do zawarcia porozumienia pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Powiatem Suwalskim na realizację projektu, o którym mowa w §1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do treści uchwały?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „W TROSCE O BEZPIECZNY DOM”, realizowanego w ramach programu „Razem Bezpieczniej”.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 1 Radny

 

Uchwała Nr XXVI/154/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „W TROSCE O BEZPIECZNY DOM”,  realizowanego w ramach programu „Razem Bezpieczniej” została podjęta większością głosów (załącznik nr 24).

 

 

Ad. 19.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 r.

 

 

Projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Na Zarządzie w dniu 21 maja br. wprowadzono zmiany, projekt uchwały ze zmianami Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji. Był on opiniowany przez Komisje: Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br. oraz Komisję Finansową w dniu 22 maja br. Na posiedzeniu Komisji Polityki Społecznej w dniu 21 maja br. te zmiany były omawiane.

Czy są ktoś ma jakieś uwagi, pytania do Zarządu, do Pani Skarbnik?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Proszę Przewodniczących Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii w przedmiotowej sprawie, która obradowała w dniu 22 maja br.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu wczorajszym zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 25).

          Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie, która w dniu 22 maja br. obradowała.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował,  iż komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 26).

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 r.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/155/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 27).

 

 

 

Ad. 20.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2022.

 

Projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Na Zarządzie w dniu 21 maja br. wprowadzono zmiany. Był on opiniowany przez dwie Komisje: Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br., oraz Komisję Finansową w dniu 22 maja br. Komisja Polityki Społecznej w dniu 21 maja br. była zapoznawana ze zmianami tak, jak w przypadku poprzedniej uchwały.

Czy są pytania do przedłożonego projektu uchwały?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował,  iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 28).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 29).

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2022.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/156/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013-2022 została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 30).

 

 

Ad. 21.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 r.

 

 

         Zarząd Powiatu w Suwałkach w dniu 21 marca br. przedłożył Radzie Powiatu sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 r. wraz z informacją o stanie mienia Powiatu, które Państwo Radni otrzymali w kwietniu bieżącego roku (pismo znak: ORG.300.1.2013.EK z dnia 21.03.2013 r – załącznik Nr 31).

         Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 r. wpłynęła 28 marca br. ( załącznik nr 32). Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski odczytał sentencję opinii: „Uchwała RIO składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 26 marca 2013 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 rok. Uchwala co następuje: Opiniuje pozytywnie przedłożone przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 rok, wskazując na uwagi zawarte w uzasadnieniu.” (pismo znak: WFB.3035.16.2013 z dnia 30.04.2013 r. – załącznik Nr 33)

Następnie Zarząd Powiatu w Suwałkach przedłożył również Radzie Powiatu w dniu 30 kwietnia br. sprawozdanie finansowe obejmujące dwa bilanse, sporządzone na dzień 31.12.2012 r.

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w dniu 10 maja br. rozpatrywała sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2012 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu, a także informację o stanie mienia komunalnego powiatu i zatwierdziła powyższe sprawozdania oraz informację. Z uchwałami Komisji Rewizyjnej w tej sprawie Państwo Radni zostali zapoznani.

W związku z tym, iż ustawa o finansach publicznych nałożyła na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek łącznego rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z  wykonania budżetu powiatu za 2012 r., został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2012 r., który Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 21 maja br., Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową w dniu 22 maja br.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował,  iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 34).

Proszę o opinię w przedmiotowej sprawie Przewodniczących poszczególnych Komisji Rady.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 35).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 36).

          Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały/

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012r.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/157/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 37).

 

 

Ad. 22.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu w Suwałkach.

 

Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 10 maja br.
po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2012 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego powiatu, opracowała opinię Komisji z wykonania budżetu powiatu za 2012 r. oraz wniosek w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu w Suwałkach z tego tytułu i przedłożyła je Radzie Powiatu w dniu 10 maja br., które Państwo Radni otrzymali (pismo z dnia 10.05.2013r. załącznik Nr 38)

Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2012 r. wpłynęła w dniu 17 maja br. Przewodniczący Rady odczytał sentencję RIO (uchwała Nr RIO.V-00322-12/13- załącznik Nr 39).

Przewodniczący Rady dodał, iż przedstawił wszystkie wymogi jeśli chodzi o głosowanie i teraz jest czas na dyskusję, ewentualnie na pytania. Czy ktoś chce zabrać głos w tym temacie? Nikt się nie zgłosił.

Przygotowany został projekt uchwały w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu w Suwałkach, który opiniowany był przez poszczególne komisje rady: Komisję Polityki Społecznej w dniu 21 maja br. oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową w dniu 22 maja br.

Poproszę o opinię w przedmiotowej sprawie Przewodniczących poszczególnych Komisji Rady.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował,  iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 40).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu wczorajszym zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 41).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 42).

         Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu w Suwałkach.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu w Suwałkach.

 

za przyjęciem uchwały głosowało               - 12 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 3 Radnych

 

Uchwała Nr XXVI/158/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 maja 2013 r.
w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu została podjęta większością głosów (załącznik nr 43).

 

Na sali rozległy się brawa.

 

Przewodniczący Rady w imieniu Rady podziękował Zarządowi, Panu Staroście, który stoi na czele Zarządu – bo odpowiedzialność  samorządu w tym przypadku jest zbiorowa. I chciałbym życzyć kolejnego absolutorium. Przewodniczący Rady przekazał głos Panu Staroście Szczepanowi Ołdakowskiemu.

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że w imieniu Zarządu chce podziękować Radnym za udzielenie swojego zaufania. Ja myślę, że realizacja budżetu jest naszym wspólnym sukcesem. Wielokrotnie ten budżet modernizowaliśmy. Zarząd Wasze sugestie i propozycje starał się uwzględniać. Dzięki temu w taki sposób ten budżet został zrealizowany. Powiem więcej, że ten budżet został zrealizowany lepiej niż planowaliśmy – deficyt jest mniejszy, wydatki budżetowe udało nam się ograniczyć i to znacznie, w związku z tym nie zagraża nam w tym roku bankructwo. Chcę podziękować również służbom finansowym starostwa, Pani Skarbnik i jej załodze za to, że pilnowały wydatkowania środków i potrafiły tak układać wydatki i przenosić środki, żeby były jak najskuteczniej, jak najefektywniej wydatkowane. Dzięki temu udało nam się zrealizować wiele zadań tych obligatoryjnych, które realizowały wszystkie nasze jednostki i Starostwo Powiatowe. Wszystkim kierownikom jednostek dziękuję za dobrą współpracę. Dzięki temu również udało nam się zrealizować kilka zadań inwestycyjnych w zakresie modernizacji, budowy dróg i myślę, że to jest najważniejsze dla mieszkańców powiatu. Serdecznie dziękuję, mam nadzieję, że na przyszły rok nasza współpraca będzie równie dobra. Dziękuję bardzo. 

Na sali rozległy się brawa.

 

 

Ad. 23.

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

Będąc przy głosie przypomnę, że Państwo Radni wraz z materiałami otrzymali:

 

Ø    Prośbę Caritas Diecezji Ełckiej o wsparcie finansowe wyposażenia pomieszczeń wchodzących w skład Domu Samotnej Matki (załącznik Nr 44)

 

 

Przed posiedzeniami Komisji Państwo Radni otrzymali:

Ø    Prośbę Związku Pamięci Ofiar Obławy Augustowskiej 1945 o częściowe wsparcie finansowe obchodów 68 rocznicy upamiętnienia Ofiar Obławy Augustowskiej  (załącznik Nr 45). Prośba ta wpłynęła na moje ręce, ale również na ręce Pana Starosty – Przewodniczącego Zarządu. Ja zadekretowałem to pismo do Zarządu, ponieważ my takimi środkami nie dysponujemy i wspólnie, z tego co wiem Zarząd zaasygnował tak, jak było to poprzednio, zresztą w sprawozdaniu jest, partycypowania części kosztów w naszym imieniu. To pismo jest bezprzedmiotowe już, ale chciałem żebyście wiedzieli, że wpłynęło na Biuro Rady. 

 

 

 

Przewodniczący Rady Sławomir  Małachowski, zapytał czy ktoś z Państwa Radnych ma jeszcze jakieś informacje do przekazania?

          Nie zgłoszono.

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski: chciałbym Państwu przypomnieć i odnieść się do tego, iż 27 maja uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 29 czerwca 2000 roku ustanowiono Dzień Samorządu Terytorialnego. Tak jak w poprzednich latach w okolicach tego terminu wspólnie mamy symboliczne obchody. Jesteśmy niezabogatym powiatem, nie obchodzimy tego z wielką pompą. Natomiast chciałbym się tu odnieść do wszystkich obecnych gości: począwszy od Pana Wojewody, poprzez naszych przedstawicieli Sejmiku Województwa Podlaskiego, wszystkie służby biorące udział w naszych spotkaniach systematycznie i zaangażowanie do Panów Dyrektorów Jednostek współpracujących, służb nie tylko mundurowych, ale mam na myśli też jednostki: weterynarię i ochronę środowiska, dyrektorów naszych jednostek, do Waszych pracowników, do naczelników wydziałów, do starostów, którzy tu na co dzień pracują i sprawują ten bezpośredni nadzór nad pracą organu i złożyć Wam wszystkim bardzo  serdeczne podziękowania za współpracę. Ja robię to co roku, ale wierzcie mi, że robię to z wielką satysfakcją, ponieważ moim zdaniem ta współpraca układa się należycie, mimo trudności, które i Państwo macie i my mamy, bo nikomu nie jest, jak to się mówi różowo. Ale po prostu radzimy sobie z tym i nie wysyłamy cały czas żądań, roszczeń, zarzutów, tylko wręcz szukamy rozwiązań. Ja uważam, że to buduje. Ja jestem wyrazicielem całej Rady, ale jeśli Państwo chcecie coś dodać, to proszę mówić. Chciałbym, żebyście to szczerze przyjęli. Jeszcze raz serdeczne podziękowanie pracownikom i wszystkim. Życzę wszystkiego dobrego, powodzenia, sukcesów i w imieniu swoim i całej Rady to składam. Głos przekazuję Panu Staroście.

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że Przewodniczący wyraził nasze odczucia i uczucia. Przewodniczącemu życzę wszystkiego dobrego z okazji Dnia Samorządowca. Pan Przewodniczący jest doświadczonym samorządowcem i dobrze nam się współpracuje. Dziękuję serdecznie.

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski podziękował za życzenia.

O głos Przewodniczącego Rady poprosili przedstawiciele służb mundurowych. Przewodniczący Rady udzielił im głosu.

         Przedstawiciel Służb mundurowych: Panie Starosto, Panie Przewodniczący drodzy samorządowcy, pozwólcie, że w imieniu żołnierzy, funkcjonariuszy, z którymi pracujemy złożymy słowa uznania dla waszej służby, dla Waszej pracy. Dziękujemy za to, co robicie i dziękujemy również za to, co zamierzacie zrobić. A praca i służba Wasza jest na pewno nie łatwa, wszystkich zadowolić nie można. Chciałbym życzyć Wam, aby Wasza praca, Wasza służba była doceniana nie tylko w sposób materialny, ale również dobrym słowem i uśmiechem. Dziękujemy.   

Na sali rozległy się brawa.

         Starosta i Przewodniczący Rady przyjęli listy gratulacyjne i życzenia od przedstawicieli służb mundurowych.

         Przewodniczący Rady w imieniu swoim i starosty podziękował za życzenia i pamięć.

 

 

Ad.24.

Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XXVI sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1615.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

/-/Sławomir Małachowski

 

Protokołowała:                                 

/-/Kinga Pietrzak                     

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Kinga Pietrzak

Wprowadzający: Kinga Pietrzak

Data modyfikacji: 2013-06-21

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2013-06-21