Protokół Nr XXIV/13

Protokół Nr XXIV/13 obrad sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 21 marca 2013 roku
Protokół Nr XXXIV/10

Protokół Nr XXIV/13

 

z obrad XXIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady XXIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 21 marca 2013 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1430.

 

 

Ad 1.

Otwarcie obrad.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 15 radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kleszczewski Zbigniew

5.     Kowalewski Witold

6.     Łanczkowski Andrzej

7.     Łuniewski Artur

8.     Mackiewicz Zbigniew

9.     Małachowski Sławomir

10. Ołdakowski Szczepan

11. Putra Szymon

12. Rogowski Tomasz

13. Szwengier Stanisław

14. Truchan Anna Danuta

15. Wierzchowska Mirosława

 

        

Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach Pana mł. insp. mgr Andrzeja Bałazy, Komendanta Miejskiego Straży Pożarnej w Suwałkach Pana st. bryg. mgr inż. Dariusza Siwickiego, Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach Pana Józefa Hańczuka, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach Pana Ryszarda Masłowskiego, Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak Pana Michała Łangowskiego po raz pierwszy i zapraszam do współpracy, Panią Teresę Dzienuć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. L. M. Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzocha Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku oraz Kierownik Suwalskiego Ośrodka Wspierania Aktywności, Pana Mirosława Szczesnego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki,  Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Teresę Zwolan, Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, Panią Ewę Kamińską, Pana Ryszarda Kalinowskiego. (lista zaproszonych Gości załącznik Nr 1).

         Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (lista obecności Radnych – załącznik Nr 2).

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do podejmowania uchwał.

 

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

 

         Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, która składała się z 11 punktów.

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości. 

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad XXIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2013 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

8.     Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

9.     Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013 - 2023

10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

11. Zamknięcie obrad.

Chciałbym wnieść zmiany do porządku obrad i wnieść punkt „Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w  sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2013 r.”

Czy Państwo Radni chcą wnieść jeszcze jakieś zmiany do porządku obrad?  Nie zgłoszono propozycji zmian.

W związku z powyższym proponuję aby nowy punkt, który przed chwilą przedstawiłem dodać jako punkt 8. A pozostałe punkty przesunęłyby się o 1 w porządku, który został Państwu zaproponowany wcześniej przed sesją. Państwo otrzymali propozycję tej zmiany, ponieważ mogłem ją wcześniej przewidzieć i macie przed sobą.

Czy są jakieś uwagi do przedstawionego porządku obrad składającego się z 12 punktów z uwzględnieniem punktu 8 nowo wprowadzonego projektu uchwały?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

 

Zaproponowany porządek obrad sesji po wprowadzonej zmianie.

 

1. Otwarcie obrad i powitanie gości. 

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z obrad XXIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.   Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.   Interpelacje i zapytania radnych.

6.   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2013 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

8.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2013 r.

9.   Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013 - 2023

11. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

12. Zamknięcie obrad.

 

        

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad po wprowadzonej zmianie:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 15 Radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

         Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.3.

Przyjęcie protokołu z obrad XXIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo
był wyłożony w Biurze Rady Powiatu, zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

 

Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z XXIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach:

 

za przyjęciem protokołu głosowało    - 15  Radnych

przeciwko                                         - 0

wstrzymało się od głosu                    - 0

 

Protokół z obrad XXIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie między sesjami.

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poinformował, iż sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie między sesjami z posiedzeń w dniach  21 lutego i 6 marca br. Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami (załącznik Nr 3). Sprawozdanie z posiedzenia  w dniu 13 marca br. Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji (załącznik Nr 4).

Czy są pytania do przedłożonych sprawozdań?

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 15 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

         Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostały przyjęte jednogłośnie.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poinformował Radnych, że w dniu dzisiejszym Zarząd również obradował. Sprawozdanie z obrad zostanie przekazane wraz z materiałami przed kolejną sesją.

        

 

Ad.5.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poprosił o zgłaszanie w tym punkcie interpelacji lub zapytań.

Interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

 

Ad.6.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął punkt z uwagi na jego bezprzedmiotowość.

 

 

Ad.7.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2013 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zapytał, czy są pytania do Zarządu lub Pana Dyrektora Stanisława Dziemiana w związku z projektem uchwały?

         Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poinformował, że projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez trzy Komisje: Komisję Polityki Społecznej w dniu 20 marca br., Komisję Finansową w dniu 21 marca br. oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 20 marca br. Proszę Przewodniczących poszczególnych Komisji o przedstawienie stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 5).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 6).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 20 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 7).

Projekt uchwały był opiniowany również przez Społeczną Radę ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Suwalskim w dniu 18 marca 2013 r.która została zaopiniowania pozytywnie. (załącznik Nr 8)

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2013 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXIV/146/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2013 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych została podjęta jednogłośnie. (załącznik Nr 9).

 

 

 

 

 

Ad.8.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2013 r.

 

Projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji. Był on opiniowany przez trzy Komisje: Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 20 marca br., Komisję Polityki Społecznej w dniu 20 marca br. oraz Komisję Finansową w dniu 21 marca br.

Czy są pytania do przedłożonego projektu uchwały?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu - Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 20 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 10).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 11).

          Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował,  iż komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2013 r.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXIV/147/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2013 r. została podjęta jednogłośnie. (załącznik Nr 13).

Ad.9.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 r.

 

Projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji. Był on opiniowany przez trzy Komisje: Komisję Finansową w dniu 21 marca br., Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 20 marca r., Komisję Polityki Społecznej w dniu 20 marca br.

Czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu uchwały?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 21 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 14)

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 20 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15)

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja w dniu 20 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16)

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXIV/148/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok została podjęta jednogłośnie. (załącznik Nr 17).

        

Ad.10.

Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2023.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski, poinformował, iż projekt powyższej uchwały wraz z uzasadnieniem Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji. Do projektu została wprowadzona autopoprawka zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2023. W załączniku nr 1 do uchwały tj. Wieloletniej Prognozie Finansowej w kolumnie 11.2 wprowadza się zmianę polegającą na zwiększeniu wydatków związanych z funkcjonowaniem organów jednostek samorządu terytorialnego o wynagrodzenia wraz z pochodnymi pracowników Starostwa. Powyższa zmiana jest zmianą techniczną, wykazaną w danych uzupełniających i nie ma wpływu na wyliczenie wskaźnika spłaty zobowiązań. (załącznik Nr 30 )

Czy ta zmiana dla Państwa Radnych jest zrozumiała? Czy ktoś sobie życzy, aby Pani Skarbnik Elżbieta Olejnik zabrała głos?

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Projekt oraz uzasadnienie powyższej uchwały Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji. Był on opiniowany przez trzy Komisje: Komisję Finansową w dniu 21 marca br., Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 20 marca br., Komisję Polityki Społecznej w dniu 20 marca br.

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski poinformował, że nie prosił przewodniczących Komisji o zwołanie dodatkowo posiedzeń Komisji, ponieważ ta autopoprawka nie wnosiła żadnych skutków finansowych. Uznałem, że Państwo ewentualnie swój pogląd wyrazicie przed głosowaniem. Projekt powyższej uchwały Państwo Radni już raz analizowaliście.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie. Komisja Finansowa uwzględniała już autopoprawkę.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 21 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 18)

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie, która nie uwzględnia autopoprawki.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 20 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu bez uwzględnienia autopoprawki (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 19)

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie, która nie uwzględnia autopoprawki.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja w dniu 20 marca br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 20)

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego projektu?

Pytań i uwag nie wniesiono.

        

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2023.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXIV/149/13 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 21 marca 2013 r. zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2013-2023 została podjęta jednogłośnie. (załącznik Nr 21).

 

 

 

Ad.16.

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

Będąc przy głosie przypomnę, że Państwo Radni wraz z materiałami otrzymali:

 

Przed posiedzeniami Komisji Państwo Radni otrzymali:

Ø    Odpowiedź Pana Andrzeja Massela, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelację poselską Poseł Bożeny Kamińskiej w sprawie zapowiadanej likwidacji linii kolejowej na trasie Suwałki – Augustów – Sokółka (załącznik Nr 22),

Ø    Treść odpowiedzi Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zapowiadanej likwidacji linii kolejowej od Posła Damiana Raczkowskiego (załącznik Nr 23), od Posła Roberta Tyszkiewicza( załącznik Nr 24), od Posła Jarosława Zielińskiego (załącznik Nr 25),

Ø    Informację od Teresy Werner Dyrektor Biura ds. Rozwoju Produktów i Usług Przewozy Regionalne odnośnie zapowiadanej likwidacji linii kolejowej (załącznik Nr 26),

Ø    Uchwałę Nr XC/221/13 Zarządu Powiatu w Suwałkach z dnia 6 marca 2013 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za 2012 rok  i uchwałę Nr XC/222/13 Zarządu Powiatu w Suwałkach z dnia 6 marca 2013 roku w sprawie przyjęcia informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2012-2022 za 2012 rok (załącznik Nr 27).

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski przekazał, że Państwo otrzymaliście najpierw uchwały zarządu w jednej małej książeczce, która zaczynała się od Wieloletniej Prognozy, a w dalszej części było wykonanie budżetu. W związku z tym, że czytelniejsze są dwie oddzielne książeczki, dlatego poleciłem, aby Biuro Rady Powiatu przygotowało oddzielne książeczki tylko z wykonania budżetu. Nie mogłem przewidzieć, że nastąpią zmiany, i techniczne, i uzupełniające, i takie zmiany mogą jeszcze się pojawić. W związku z powyższym już wiem, że Zarząd dzisiaj już pewnych korekt dokonał w związku z uwagami Regionalnej Izby Obrachunkowej. Jeżeli coś można jeszcze przed uchwaleniem uwzględnić to my staramy się to robić i chodzi to o czysto techniczne sprawozdawcze rzeczy, ponieważ finansów już nie zmienimy bo wydatki zostały poniesione, dochody zostały przyjęte. Natomiast szykujemy to tak, żeby przyjąć już bez żadnych uwag. Dlatego Państwo otrzymacie drugą wersję. Więc jeżeli będziemy mieli potwierdzenie z Regionalnej Izby Obrachunkowej, że jest to przyjęte bez uwag technicznych to wtedy zdecyduję o skserowaniu  jeszcze raz tych materiałów i Państwu prześlemy tę wersję oryginalną. Dokonamy wysyłki w ciągu dwóch, trzech tygodni.

 

Dodatkowo Państwo Radni otrzymali przed posiedzeniami Komisji:

Ø    Prośbę Szpitala Wojewódzkiego im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach o wsparcie finansowe na zakup niezbędnego sprzętu medycznego na potrzeby Oddziału Chorób Zakaźnych (załącznik Nr 28).

Ø    Odpowiedź Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Departamentu Transportu Kolejowego w sprawie zapowiadanej likwidacji linii kolejowej (załącznik Nr 29).

 

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania do naszych gości? Może ktoś z Gości chce nas o czymś poinformować?

Radny Stanisław Szwengier zapytał Pana mł. insp. mgr Andrzeja Bałazy Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, czy to prawda, że policja ma dziś wolne, bo bakałarzewski asfalt jest zawalony tirami, a tam jest zakaz jazdy? Czy to jest związane z blokadą augustowską? Bo jedzie tir za tirem na zakazie.

Komendant Miejski Policji w  Suwałkach Andrzej Bałazy zadał pytanie Radnemu Stanisławowi Szwengier, na czym opiera Pan informację, że jest tam zakaz dla tirów?

Radny Stanisław Szwengier odpowiedział, na znakach drogowych  zakazu.

Komendant Miejski Policji w Suwałkach Andrzej Bałazy przekazał: ja Państwa informuję, że ta droga jest dopuszczona i zgodnie z tonażem tiry się poruszają. To jest objazd przygotowany wcześniej. Uzgodniony przez Komendę Wojewódzką z Zarządem Dróg Wojewódzkich i tiry zgodnie z decyzją zarządcy na takie wykorzystanie objazdu.

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski podziękował za odpowiedź Panu Komendantowi Miejskiemu Policji w Suwałkach Andrzejowi Bałazy. Korzystając z okazji chciałem zapytać, w związku z tym, że były różne informacje medialne odnośnie zagrożeń związane z tą małą reformą, jaką Pan przedstawił dotyczącą poprawy bezpieczeństwa, dotyczące łączenia małych posterunków. Pierwsze refleksje jakimi Pan chciałby się podzielić jak to funkcjonuje? Tak dla naszej informacji.

Komendant Miejski Policji w Suwałkach Andrzej Bałazy przekazał, że wracając to pytania o Bakałarzewo. Protesty są organizowane zgodnie z ustawą. My jako policja szanujemy prawo obywateli mieszkańców gminy do protestowania. Z tym, że obowiązkiem policji nie tylko w Suwałkach, bo akcja jest organizowana szerzej jest informowanie mieszkańców. Przedsiębiorcy zwracali się do Komendy Wojewódzkiej z zapytaniami co z nimi, bo wiadomo godzina przestoju, czy dzień przestoju zestawu ciężarowego też kosztuje. Takie rozwiązania były zaproponowane i z tego jak to było zobowiązane. Żeby była pełna jasność do pytania Pana Radnego Stanisława Szwengier. To nie jest objazd, gdzie myśmy kierowali wszystkich, ale kierowcy byli informowani o tym, jaka jest sytuacja na drodze. Przewoźnicy taką informację otrzymali wcześniej, dzisiaj każdy kierowca, który jechał był informowany. Jeżeli podejmował taką decyzję, były parkingi i tam zjeżdżały samochody. Przez ten objazd nie pojechał żaden samochód z ładunkiem niebezpiecznym tzw. ADR, gdzie jest zakaz, który jest rygorystycznie przestrzegany po naszej stronie. W Jesionowie ostatnie parkingi, gdzie takie pojazdy były wyłapywane. Tak gwoli uzupełnienia.

Jeżeli chodzi o zmiany organizacyjne jak Pan Przewodniczący się pyta to jeszcze raz chciałem podkreślić rzecz taką, zmiany w funkcjonowaniu policji na terenie powiatu są z naszej strony typowo logistyczne. Zmieniliśmy siedzibę i organizację funkcjonowania posterunków policji. Natomiast jeszcze raz chcę podkreślić, że jeżeli chodzi o dzielnicowych, o liczbę policjantów w terenie ona  jest taka sama. W poszczególnych gminach są ci sami dzielnicowi i tam, gdzie zmienili się kierownicy czy osoby, które prowadzą postępowania tam też już na sesjach kierownicy byli  i poinformowali jak to będzie przebiegało. Do gmin zostały przesłane telefony kontaktowe jeżeli się zmieniły. Ja myślę, że ta  współpraca się ułoży i będzie bez zmian. Z mojego punktu widzenia zagrożeń nie widzę. Jeżeli są jakieś pytania, czy uwagi to chętnie na nie odpowiem.

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski przekazał, że jego pytanie nie wynikało z tego, że ktoś zgłaszał jakieś uwagi tylko wynikało z czysto ciekawości społecznej. Były sygnały niepokoju i chodziło mi o to czy te sygnały się potwierdziły, czy to funkcjonuje stabilnie.

Komendant Miejski Policji w Suwałkach Andrzej Bałazy przekazał, że do niego sygnały niepokoju nie docierają. Staramy się być ja i kierownicy w kontakcie z Panami Wójtami, z samorządem. Na dzień dzisiejszy zgłoszeń o problemach ja nie mam. Jeżeli takie będą to na bieżąco będziemy reagować.

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski podziękował za odpowiedzi. Czy może ktoś z Państwa Radnych czy Gości chce zabrać głos?

Nie zgłoszono chęci zabrania głosu.

 

 

Ad.17.

Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady XXIV sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1510.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

/-/Sławomir Małachowski

 

Protokołowała:                                 

/-/Kinga Pietrzak                     

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Kinga Pietrzak

Wprowadzający: Kinga Pietrzak

Data modyfikacji: 2013-04-19

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2013-04-19