Protokół Nr VIII/11

Protokół Nr VIII/11 obrad VIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 sierpnia 2011 r.
Protokół Nr XXXIV/10

Protokół Nr VIII/11

 

z obrad VIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady VIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 25 sierpnia 2011 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1400.

 

Ad 1.

Otwarcie obrad.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 14 radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kleszczewski Zbigniew

5.     Kowalewski Witold

6.     Łanczkowski Andrzej

7.     Łuniewski Artur

8.     Mackiewicz Zbigniew

9.     Małachowski Sławomir

10. Ołdakowski Szczepan

11. Putra Szymon

12. Rogowski Tomasz

13. Szwengier Stanisław

14. Truchan Anna Danuta

 

Nieobecni:

1. Racis Daniel

 

         Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do podejmowania uchwał.

 

         Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Leszka Stanisława Cieślika – Posła na Sejm RP, Pana Andrzeja Bałazego – Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Bogdana Wierzchowskiego – Z-cę Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Panią Katarzynę Łuniewską – Kopacz – Z-cę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana Ryszarda Masłowskiego – Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, Pana Jarosława Niewińskiego – przedstawiciela Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak, Pana Adama Szymańskiego – Wójta Gminy Bakałarzewo, Pana Sylwestra Koncewicza – Wójta Gminy Filipów.

         Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Panią Teresą Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzocha – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, Pana Mirosława Szczesnego – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Teresę Zwolan, Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, oraz Panią Dorotę Szymańską – przedstawiciela Naczelnika Wydziału Geodezji, Katastru
i Gospodarki Nieruchomościami
(lista zaproszonych Gości załącznik Nr 1).

         Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (lista obecności Radnych – załącznik Nr 2).

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

 

         Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia prowadzenia zadania publicznego w zakresie zapewnienia mieszkańcom Gminy Wyszki całodobowego lub dziennego pobytu w Ośrodku Wsparcia w Lipniaku.

8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r.

9.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.

 

10. Informacja Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011 roku.

11. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

12. Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady wniósł o ujęcie w porządku obrad sesji punktu dotyczącego „rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego”. Dodał, iż podjęcie tejże uchwały jest wynikiem złożenia przez Radnego Daniela Racisa pisemnej rezygnacji z mandatu radnego. Przewodniczący Rady przekazał, iż Rada ma obowiązek wygasić mandat radnego w ciągu trzech miesięcy od zaistnienia przyczyny wygaśnięcia mandatu. Dodał, iż w związku z tym, że rezygnacja wpłynęła w dniu 18 sierpnia br. dlatego też postanowił na najbliższych obradach sesji wprowadzić powyższy punkt.

         Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje zmiany porządku obrad sesji.

         Uwag ani innych propozycji zmian porządku obrad sesji nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż proponuje, aby punkt dotyczący „rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego” stał się punktem 7 porządku obrad, natomiast pozostałe punkty przesunęłyby się
o jeden punkt niżej.

         Uwag ani pytań nie wniesiono.

 

         Zaproponowany porządek po wprowadzonej zmianie:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia prowadzenia zadania publicznego w zakresie zapewnienia mieszkańcom Gminy Wyszki całodobowego lub dziennego pobytu w Ośrodku Wsparcia w Lipniaku.

9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.

11. Informacja Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011 roku.

12. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

13. Zamknięcie obrad.

 

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 14 radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3.

Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

         Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo
był wyłożony w Biurze Rady Powiatu, zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z VII sesji Rady Powiatu:

 

za przyjęciem protokołu głosowało    - 14  Radnych

przeciwko                                         - 0

wstrzymało się od głosu                    - 0

 

Protokół z obrad VII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

         Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie miedzysesyjnym z posiedzeń w dniach  6, 12 i 28 lipca oraz z 2, 5 i 17 sierpnia br. Państwo Radni otrzymali wraz
z materiałami. Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

         Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 3).

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w dniu wczorajszym odbyło się posiedzenie Zarządu Powiatu i poprosił Pana Wicestarostę o przedstawienie sprawozdania z tego posiedzenia.

         Wicestarosta Witold Kowalewski przekazał, iż Zarząd Powiatu w dniu wczorajszym zaopiniował: projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego oraz rozpatrzył prośbę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach o wyrażenie zgody na udział w partnerstwie publiczno – społecznym w ramach projektu „Partnerstwo na rzecz rozwoju i promocji zielonych miejsc pracy” oraz udzielił Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach pełnomocnictwa do działania w ww. projekcie a także przyjął deklarację udziału Powiatu Suwalskiego w tym projekcie.  

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

         Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym (z posiedzenia w dniu 24.08.2011 r.) zostało przyjęte jednogłośnie.

 

Ad.5.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie w tym punkcie interpelacji lub zapytań.

Radny Zbigniew Mackiewicz wystąpił z interpelacją, niemalże prośbą o wystąpienie czy być może spowodowanie spotkania, ale sądzi, że raczej  
wystąpienie i zajęcia stanowiska może na następnej sesji ewentualnie przez Radę Powiatu czy też Zarząd Powiatu, lecz raczej przez Radę Powiatu w trzech kwestiach. Miedzy innymi w sprawie przebudowy skrzyżowania na drodze krajowej Nr 8 na odcinku Dubowo – Płociczno, dodał, iż wie, że Posłowie z naszego regionu występowali do Pana Doroszkiewicza w tej sprawie, jednakże ma nadzieję, że jeśli wszystkie samorządy, łącznie ze Starostwem włączą się w taką akcję, to może przyniesie to skutek. Druga rzecz dotyczy również krajowej „8” biegnącej w stronę Budziska. Dodał, iż jest to karygodne, aby taka droga istniała, przy obecnie panującym natężeniu ruchu, gdzie m.in. dużo turystów przebywa na naszym terenie. Świadczy to również po części o naszym regionie i naszym Powiecie, ponieważ nie każdy wie w jakim zarządzie jest ta droga i kto za nią odpowiada.

Radny Mackiewicz przekazał, iż trzecia sprawa odnosi się do rozmów przeprowadzonych na wczorajszym posiedzeniu Komisji i wniosku Radnego Zbigniewa Kleszczewskiego. Sprawa dotyczy spowodowania wystąpienia
i zajęcia stanowiska w sprawie byłego przejścia granicznego w Budzisku, dokładniej chodzi o przejazd samochodów osobowych i ciężarowych przez to przejście, które ulega ciągłemu zakorkowaniu i blokadzie, co w konsekwencji powoduje duże utrudnienia.

 

Innych interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

Ad.6.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

         Przewodniczący Rady oddał głos Staroście Panu Szczepanowi Ołdakowskiemu.

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż jeśli chodzi o pierwszą zgłoszoną interpelację to chce przypomnieć, iż pod koniec 2010 r. Powiat występował do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku w sprawie zmiany organizacji ruchu a także przebudowy skrzyżowania na drodze krajowej Nr 8 z drogami biegnącymi z Dubowa do Płociczna. Odpowiedź GDDKiA była miedzy innymi taka, jaką otrzymał Pan Poseł na Sejm RP Leszek Cieślik, tzn. że prowadzone są prace projektowe zaś w chwili obecnej Generalna Dyrekcja nie ma środków finansowych na przebudowę tego skrzyżowania, jednakże ma to na względzie i jeśli takie środki będzie miała to przystąpi do przebudowy.

         Starosta Szczepan Ołdakowski przypomniał również, że Powiat występował do GDDKiA w sprawie przebudowy innego skrzyżowania  z nowo wybudowaną drogą powiatową z Czerwonki do Szelmentu. Odpowiedź na ten apel Generalnej Dyrekcji był taki, iż stwierdza ona, że na wskazanym wyżej odcinku nie występują żadne zagrożenia, w tym wypadki drogowe, natomiast Generalna Dyrekcji podejmie działania w tej sprawie, jeżeli tego typu zdarzenia wystąpią. Starosta dodał, iż według niego jest to kuriozalna odpowiedź i wydaje się, że do tego problemu nie należy tak podchodzić, tym bardziej, że jest to miejsce „bardzo wrażliwe”, ponieważ w sezonie zimowym dużo jeździ turystów do Ośrodka Sportów Zimowych ze strony Litwy, a także z Suwałk. Jest tam zjazd ze wzgórza i dodatkowo jeszcze jest zakręt, co powoduje, iż widoczność tego miejsca jest naprawdę ograniczona. 

         Starosta Szczepan Ołdakowski odnosząc się do sprawy dotyczącej byłego przejścia granicznego w Budzisku, o którym mówił wielokrotnie i problem ten poruszał na posiedzeniach Komisji Rady, przekazał, iż Powiat występował także i w tej sprawie do GDDKiA o zmianę decyzji, która ogranicza dostęp do budynków położonych w Budzisku będących w zarządzie Starosty Suwalskiego, na razie niestety bez efektów. Dodał, iż Generalna Dyrekcja wykazuje zrozumienie w tej kwestii, jednakże do dnia dzisiejszego w tej sprawie nie podjęła żadnych działań. Powiat złożył także protest do Wojewody Podlaskiego na decyzję jaką wydał, tj. zezwolenie na budowę w przypadku przebudowy drogi ekspresowej S8 na obszarze byłego przejścia granicznego w Budzisku. Jeśli dojdzie do tej przebudowy GDDKiA zakłada utrzymanie takiego stanu również po modernizacji tej drogi. Nie jest znany jeszcze efekt odwoławczy od decyzji Wojewody Podlaskiego w tej sprawie.

         Starosta Szczepan Ołdakowski zwrócił się z prośbą do Pana Posła Leszka Cieślika, z którym już wcześniej rozmawiał i przybliżał Panu Posłowi problem
z jakim boryka się
Powiat Suwalski, o pomoc w rozwiązaniu niezmiernie trudnych sytuacji, które znacznie utrudniają gospodarowanie i zarządzanie majątkiem po byłym przejściu granicznym w Budzisku. Dodał, iż dzierżawcy, którzy korzystają z pomieszczeń w Budzisku twierdzą, że prawdopodobnie będą musieli zrezygnować z dalszej działalności, m.in. z tego względu, iż jadący podróżni nie mają możliwości swobodnego dojazdu do obiektów, które znajdują się na byłym przejściu granicznym w Budzisku. Dodał, iż Powiat będzie nadal tą sprawę pilotował, i występował o zmianę tej decyzji.   

          Przewodniczący Rady przekazał, iż Pan Radny Zbigniew Mackiewicz został na sesji w dniu dzisiejszym zapoznany z dokumentacją, jaką Powiat wystosował w grudniu 2010 r. do GDDKiA i odpowiedzią, jaką udzieliła Generalna Dyrekcja. Dodał, iż nie zamyka to drogi, aby Powiat ponownie wystąpił do GDDKiA w tej sprawie. Może być to w formie uchwały Rady, albo inicjatywa właściwej Komisji Rady i na następnej sesji jeśli będzie przygotowane takie stanowisko to Rada może je podjąć. Dodał, iż jest to sprawa otwarta, ale sądzi iż Zarząd Powiatu to rozważy.

         Poseł na Sejm RP Leszek Cieślik przekazał, iż rzeczywiście takie pismo do GDDKiA zostało skierowane od władz Powiatu Suwalskiego. Na tamten moment Generalna Dyrekcja nie miała dokumentacji, była w trakcie jej realizacji. Dodał, iż z informacji jakie posiada na dzień dzisiejszy to GDDKiA ma już dokumentację na cały odcinek od granicy Miasta Suwałki do miejscowości Gatne. Koszt przebudowy tego odcinka opiewa na kwotę około
60 mln zł. W Generalnej Dyrekcji jest taka lista rankingowa inwestycji, które należy w pierwszej kolejności realizować. Przebudowa tego odcinka jest na bardzo wysokim miejscu 6 lub 5, czyli z ewentualną szansą realizacji w przyszłym roku. 

         Poseł na Sejm RP Leszek Cieślik przekazał, iż znalezienie kwoty 60 mln zł przy takim froncie robót inwestycyjnych drogowych jest sporym problemem. Dodał, iż zaproponował, aby ewentualnie podzielono to zadanie na odcinki, tzn. aby przebudowano w pierwszej kolejności najbardziej nefralgiczny punkt, tj.
to skrzyżowanie i tutaj byłaby to kwota po rozmowie z Panem Doroszkiewiczem rzędu około 5 mln zł którą prawdopodobnie udałoby się wygospodarować. Dodał, iż jeśli Państwo Radni z taką sugestią też wystąpią, że oczywiście całość, ale gdyby nie - to ewentualnie ten odcinek i to byłoby pomocne dla niego. Dodał, iż z takim pismem już wystąpił. Do tej pory nie ma jeszcze odpowiedzi, prawdopodobnie będzie rozmawiał na ten temat na początku przyszłego tygodnia, ponieważ w tym czasie jest posiedzenie Sejmu, na którym będą jednocześnie przedstawiciele Generalnej Dyrekcji
i Ministerstwa. Dodał, iż wystąpił w tej sprawie zarówno do Dyrektora Generalnego jak też do Ministra Infrastruktury.      

         Poseł na Sejm RP Leszek Cieślik przekazał, iż ten odcinek z Suwałk do Budziska nie był planowany, udało się nie na cały odcinek lecz na kawałek pozyskać środków finansowych. Prawdopodobnie w tym roku część zostanie zrobiona, może uda się w przyszłym roku dokończyć całość.

         Dodał również iż zna sprawę związaną z byłym przejściem granicznym w Budzisku, rozmawia o tym z Panem Wojewoda i przypomina mu co chwilę, aby zwołał takie posiedzenie, ponieważ uważa, iż popełniono błąd pierwotny przy przekazywaniu, że wówczas nie ustalono takich zasad, za wiele popchnięto w stronę służb celnych i teraz próba tego odkręcenia jest trudna, ale sądzi, iż to tak naprawdę leży w gestii tylko Wojewody, Służby Celnej. Dodał, iż będzie zachęcał Pana Wojewodę do przeprowadzenia spotkania, aby zostały zmienione zasady organizacji ruchu na tym terenie.

         Przewodniczący Rady podziękował Panu Posłowi za wystąpienie. Dodał, iż sprawa została poruszona i Zarząd Powiatu zajmie jakieś stanowisko.

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał Panu Posłowi jeszcze kilka informacji dotyczących Budziska. Mianowicie, iż oprócz tej trudnej organizacji ruchu na przejściu granicznym pojawił się również problem finansowy.

Dodał, iż od 16 maja br. Starosta przejął administrowanie majątkiem po byłym przejściu granicznym w Budzisku. Powiat ubiegał się o dotacje z budżetu państwa. Obietnica była taka, iż Powiat Suwalski niezwłocznie otrzyma z rezerwy budżetowej środki finansowe na utrzymanie tego majątku. Decyzja o przyznaniu dotacji dotarła po trzech miesiącach od daty przejęcia majątku. W chwili obecnej trwają wyjaśnienia dotyczące możliwości skorzystania z tej dotacji. Pojawiają się takie interpretacje, iż nie można chociażby z tej dotacji pokrywać kosztów zatrudnienia pracowników, którzy obsługują teren w Budzisku, nie można zakupić paliwa do sprzętu, który jest tam używany. Więc po co taka dotacja, z której w zasadzie nie można utrzymywać tego przejścia. Tam bez zatrudnienia ludzi nie da się właściwie gospodarować tym majątkiem, jest tam oczyszczalnia ścieków, która wymaga ciągłej obsługi, jest agregat prądotwórczy, jest kotłownia olejowa. Otoczenie wymaga ciągłego sprzątania i utrzymania należytego porządku. Zatrudnienie jest niewielkie, w tej chwili jest pięć osób i to nie na pełnych etatach, przy minimalnym wynagrodzeniu jest jak najbardziej niezbędne. W Starostwie musiał zostać zwiększony zakres obowiązków dotyczących podpisywania umów, prowadzenia finansowego tej gospodarki, są to koszty, które Powiat ciągle ponosi. Teraz nie uwzględnienie tego w przyznanych Powiatowi środkach jest chyba jakimś nieporozumieniem. Dodał, iż Powiat próbuje to wyjaśniać z Urzędem Wojewódzkim jednakże idzie to bardzo opornie. Urząd Wojewódzki również nie udziela odpowiedzi, tylko występuje z zapytaniem do Ministerstwa Finansów. Ciągle trwa niewiadoma, a Powiat ponosi koszty, być może okaże się tak, iż na koniec roku Powiat zostanie zobowiązany do zwrotu przyznanej dotacji i zostanie z poniesionymi wydatkami. Niewiadomą jest również jak będzie w przyszłym roku, ponieważ stopień wynajęcia wszystkich pomieszczeń i uzyskiwanie dochodów z wynajęcia nie pokrywa kosztów ponoszonych przez Powiat. Powiat odprowadza całą kwotę natomiast Urząd Wojewódzki ma obowiązek przekazać Powiatowi tylko 25 % uzyskanych przychodów. Są to środki niewielkie i nie wystarczają na utrzymanie tak dużego majątku.

W związku z tym Starosta Szczepan Ołdakowski zwrócił się do Posła Leszka Cieślika, aby w imieniu władz Powiatu również tą sprawę poruszyć.

Poseł na Sejm Leszek Cieślik poprosił o komplet dokumentacji dotyczącej wystąpień Powiatu w sprawie byłego przejścia granicznego w Budzisku.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż przekaże Panu Posłowi wszystkie wystąpienia jakie Powiat składał.

Przewodniczący Rady przekazał, iż są to bieżące problemy, które wszystkich interesują, i sądzi, że Powiat może liczyć na interwencję Pana Posła w tej sprawie.   

 

Ad. 7

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w związku z tym, że Radny Daniel Racis złożył w dniu 18 sierpnia 2011 r. pisemną rezygnację z mandatu radnego Rady Powiatu w Suwałkach, Rada Powiatu w oparciu o przepisy wynikające
z Ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw stwierdza wygaśnięcie mandatu radnego w drodze uchwały, najpóźniej
w 3 miesiące od wystąpienia przyczyny jego wygaśnięcia.  Dodał, iż zgodnie z zapisem art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – przepisy wprowadzające ustawę – Kodeks wyborczy, do wyborów zarządzonych przed dniem wejścia w życie w/w ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w związku z pisemnym zrzeczeniem się mandatu radnego został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego. Projekt tejże uchwały wraz z uzasadnieniem został przedstawiony Radnym na posiedzeniach poszczególnych Komisji w dniu 24 sierpnia br.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, iż Radni otrzymali projekt uchwały Rady  w powyższej sprawie na posiedzeniach Komisji, ponieważ rezygnacja z mandatu radnego wpłynęła po terminie przygotowania i wysłania do Radnych materiałów na sesję.   

Dodał, iż projekt powyższej uchwały opiniowany był przez wszystkie Komisje Rady.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 4).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 5).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 6).       

                Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego:

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr VIII/62/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 sierpnia 2011 r.
w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 7).

 

 

 

Ad.8.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia prowadzenia zadania publicznego w zakresie zapewnienia mieszkańcom Gminy Wyszki całodobowego lub dziennego pobytu w Ośrodku Wsparcia w Lipniaku.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez wszystkie Komisje Rady.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 8).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 9).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 10).   

                Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie przyjęcia prowadzenia zadania publicznego w zakresie zapewnienia mieszkańcom Gminy Wyszki całodobowego lub dziennego pobytu w Ośrodku Wsparcia w Lipniaku:

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr VIII/63/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 sierpnia 2011 r.
w sprawie przyjęcia prowadzenia zadania publicznego w zakresie zapewnienia mieszkańcom Gminy Wyszki całodobowego lub dziennego pobytu w Ośrodku Wsparcia w Lipniaku została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 11).

 

Ad.9.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu.   

                Pytań i uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 13).

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r.

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr VIII/64/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 sierpnia 2011 r.
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 14).

 

Ad.10.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).           

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

        

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018:

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr VIII/65/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 sierpnia 2011 r.  zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 17).

               

Ad.11

Informacja Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011 roku.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż „Informację Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011” roku Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami (pismo znak: ORG.300.2.2011.EK z dn. 29.07.2011 r. – załącznik Nr 18). 

Dodał, iż Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 24 sierpnia br. opracowała opinię o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011 r. i zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej z prośbą o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier odczytał opinię Komisji Rewizyjnej (załącznik Nr 19).

Przewodniczący Rady przekazał, iż Komisje stałe Rady Powiatu również zapoznały się z informacją Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011 r.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011” i nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011” i nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 sierpnia 2011 r. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011” i nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Przewodniczący Rady odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Zespół w Suwałkach w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Zarząd Powiatu w Suwałkach informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2011 r.  (kserokopia uchwały Nr RIO.V.00320-2/11 z dn. 5.08.2011  r. - załącznik Nr 20)

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedstawionej „Informacji Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011”

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do przedłożonej informacji uważa „Informację Zarządu Powiatu w Suwałkach o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za I półrocze 2011” za przyjętą.

 

Ad.12

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż wraz z materiałami Państwo Radni  otrzymali

- treść interwencji poselskiej jaką skierował do P. Lecha Witeckiego Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie Poseł na Sejm RP Pan Leszek Stanisław Cieślik w sprawie rozważenia realizacji inwestycji na skrzyżowaniu drogi S8 i drogi powiatowej nr P1148B Płociczno – Dubowo (pismo z dn. 2.08.2011 r. – załącznik Nr 21)

- treść podziękowań skierowanych do Starostów Powiatowych oraz Przewodniczących Rad Powiatów przez P. Jarosława Wojtowicza – Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące m.in. zaangażowania w trwającą obecnie na forum Unii Europejskiej debatę na temat reformy Wspólnej Polityki Rolnej oraz włączenie się w proces formułowania priorytetów polskiej prezydencji (kserokopia pisma znak: UEM-wpr-075-3/11(515-ml) z dn. 29.07.2011 r. – załącznik Nr 22).

- zaproszenie od Wicemarszałka woj. podlaskiego P. Mieczysława Kazimierza Baszko do zgłaszania kandydatów do kolejnej XI edycji konkursu „Kryształowa Koniczyna” organizowanego przez Fundację Edukacyjną 4H
w Polsce (kserokopia pisma znak: ROR-I.043.62.2011 z dn.2.08.2011 r. – załącznik Nr 23).

Przewodniczący Rady poinformował, iż w dniach 21 – 22 września br. w Ośrodku Wsparcia w Lipniaku odbędzie się dwudniowa konferencja podsumowująca projekt „Na dobry początek własnego biznesu” realizowany w ramach Działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, na którą serdecznie zaprasza wszystkich Radnych (Radnym została przekazana treść w/w zaproszenia).

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż w imieniu Zarządu Powiatu w Suwałkach oraz Przewodniczącego Rady serdecznie zaprasza na coroczne dożynki powiatowe w Dowspudzie w dniu 4 września 2011 r. Dodał, iż w bieżącym roku zakończenie żniw w powiecie suwalskim będzie organizowane pod hasłem „Spiżarnia Hrabiego Paca”. Hasło tegorocznych dożynek wynika również z projektu, jaki Powiat złożył i otrzymał dofinansowanie z programu obszarów wiejskich. Jego celem jest promocja regionalnej kuchni, rękodzieła, rzemiosła. Program dożynek przewiduje m.in. pokazy z tego zakresu jak również degustację potraw i napitków, wystawę maszyn rolniczych, wystawę i konkurs koni hodowlanych.   

         Starosta Szczepan Ołdakowski poinformował, iż jest kolejna edycja Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Dodał, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zmieniło zasady drugiej edycji tego Programu, są one bardziej niekorzystne dla samorządów lokalnych takich jak gminy i Powiat Suwalski. Bardzo niekorzystna jest propozycja dotycząca wielkości dotacji z budżetu Państwa, tzn. w wysokości 30 % inwestycji. Dofinansowanie to w zasadzie pokrywać będzie tylko VAT, jaki musi zostać odprowadzony do budżetu Państwa. Dlatego też wszystkie korporacje samorządowe samorządów lokalnych, zarówno Związek Powiatów Polskich, Związek Gmin Wiejskich a także małych miasteczek zgłosili swoje postulaty do Ministerstwa w ramach konsultacji. Na dzień dzisiejszy złożone propozycje zostały jakby odrzucone. Kolejna propozycja - druga już wersja tego Programu jest w zasadzie w tym zakresie taka sama – takie są informacje ze Związku Powiatów Polskich. 

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż jeśli Pan Poseł Cieślik ma bardziej optymistyczne wieści to bardzo prosi o podzielenie się nimi. Jednocześnie zwrócił się Starosta Szczepan Ołdakowski do Pana Posła Leszka Cieślika z prośbą o wsparcie działań lokalnych dotyczących przywrócenia przynajmniej takich zasad, jakie obowiązywały w poprzedniej edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.    

         Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Leszek Cieślik przekazał, iż rzeczywiście w projekcie budżetu Państwa zapisane jest około 268 mln zł, co stanowiłoby 30 % dofinansowania. Dodał, iż jak wiadomo było z przekazów medialnych projekt budżetu Państwa w zasadzie miał być przyjęty przed wyborami. Z uwagi jednak na to, iż instytucje, które ustawowo muszą opiniować projekt budżetu Państwa, m.in. Związki Zawodowe, które wykorzystały maksymalny czas do złożenia swoich opinii. Niestety, jeżeli wyczerpały ścieżkę maksymalnego czasu, dlatego też tego projektu budżetu Państwa nie udało się uchwalić przed wyborami. Dodał, iż na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych była taka propozycja, aby: albo zabrać środki finansowe z tzw. orlików, ponieważ tyle ich powstało, że na dzień dzisiejszy zapotrzebowania tak wielkiego jak w pierwszym roku na nie nie ma. Była tam pełna kwota, i żeby ich nie powtarzać i nie wprowadzać poprawek to tylko zabrać może Komisja Finansów Publicznych, tzn. może przegłosować, że stamtąd zabiera daną kwotę wskazując na Narodowy Program Budowy Dróg Lokalnych i miała być ta kwota zwiększona, ale czy do 1 mld zł – raczej nie. Natomiast gdzieś w granicach 700 – 800 mln zł taka kwota byłaby realna i jest realna do dołożenia.

         Dodał, iż druga propozycja jest taka, aby te 30 % o których była mowa, ponieważ ustawa o dofinansowaniu Narodowego Programu Dróg Lokalnych daje możliwość samorządom wojewódzkim i niektóre samorządy wojewódzkie w Polsce korzystają, że dokładają do tego programu 30 – 35 %, miedzy innym samorząd mazowiecki. Była propozycja, aby ewentualnie zmienić ustawę  i nałożyć obowiązek obligatoryjny na samorząd województwa i zostanie skonstruowane dofinansowanie w ten sam sposób jak jest przy tzw. orlikach, tzn. 33 % - Gmina, 33 % - Skarb Państwa i 33 % - samorząd województwa. Wymagałoby to w tej chwili zmiany ustawy, w której jest obecnie tak, iż samorząd wojewódzki może dołożyć, ale nie musi. Dodał, iż namawia Zarząd Województwa, aby kwotą 300 mln zł, która pozostała z lotniska – podzielił się nią z samorządami, jednak na dzień dzisiejszy chce zabrać całość. Dodał, iż w tym momencie byłby za takim rozwiązaniem, aby na Zarząd Województwa nałożyć te 33 % dofinansowania, i wówczas ten układ byłby korzystny.

         Poseł Cieślik przekazał, iż mija jego kadencja poselska dlatego też chce podziękować za życzliwą współpracę, wierząc, że jeszcze będzie ona kontynuowana z Powiatem w następnej kadencji. Dodał, iż wydaje się, że rozwiązała się sprawa obwodnicy Augustowa, która rozstrzygała o tym przebiegu. Podpisana została umowa w marcu br. i obwodnica zostanie wybudowana do 2014 roku. Jest zapewnienie finansowania 659 mln zł – taka jest umowa z firmą Budimex. W tej chwili trwają prace związane z projektowaniem. Dodał, iż jest w porozumieniu z Dyrekcją Oddziału północno – wschodniego, że w trakcie jak zostanie ukończona analiza przez Dyrekcję to będzie także konsultacja związana m.in. z zajętością terenu. Dodał, iż jemu osobiście udało się wykorzystać ten moment, było to w jakiś sposób kosztem przesunięcia terminu realizacji. Stało się, iż do pięciu gmin trafiły środki w wysokości 100 mln zł na modernizację, oczyszczalnię, wodociągi, itp. – jest to m.in. Gmina Bakałarzewo, Raczki, Filipów, bo one składały wnioski.

         Dodał, iż wspierał wiele inicjatyw samorządowych, jeżeli uda się mu przejść do Parlamentu to na pewno nadal będzie wspierał samorządy.

         Przewodniczący Rady złożył podziękowanie Panu Posłowi Cieślikowi za wystąpienie, życząc zostania Posłem i reprezentowania naszego regionu w Sejmie.  

Radny Zbigniew Mackiewicz w imieniu Radnych  złożył podziękowania za imienne zaproszenia na dożynki powiatowe, tym samym zaprosił zgromadzonych na gminne dożynki, które odbędą się w najbliższą niedzielę w Przebrodzie.

Przewodniczący Rady przekazał, iż następna sesja planowana jest
w ostatni czwartek września na godz. 14.00.

 

         Innych wolnych wniosków nie wniesiono.

 

 

 

 

 

Ad.13.

Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady VIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1450.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

  

PRZEWODNICZĄCY RADY

/-/ Sławomir Małachowski

 

 

 

Protokołowała:

/-/ M. Radziszewska

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Radziszewska

Wprowadzający: Monika Radziszewska

Data modyfikacji: 2011-10-03

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2011-10-03