Protokół Nr XXXIV/14

Protokół Nr XXXIV/14 obrad XXXIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja 2014 roku

Protokół Nr XXXIV/14

z obrad XXXIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady XXXIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 30 maja 2014 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

          Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.

 

Ad. 1.

Otwarcie obrad i powitanie gości

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 14 radnych:

         

1.    Burzyński Marian

2.    Chlebus Andrzej

3.    Dziatkowski Marek

4.    Kleszczewski Zbigniew

5.    Kowalewski Witold

6.    Łanczkowski Andrzej

7.    Łuniewski Artur

8.    Małachowski Sławomir

9.    Ołdakowski Szczepan

10.Putra Szymon

11.Rogowski Tomasz

12.Szwengier Stanisław

13.Truchan Anna Danuta

14.Wierzchowska Mirosława

 

Nieobecny:

1.    Mackiewicz Zbigniew

 

Przewodniczący Rady powitał: Pana Józefa Borkowskiego – Z-cę Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego - Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana płk Waldemara Siedleckiego – Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej w Suwałkach, Pana Janusza Radzewicza – w/z Naczelnika Urzędu Celnego             w Suwałkach, Pana płk Roberta Nawrockiego – Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Suwałkach, Pana Józefa Hańczuka – Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Panią Elżbietę Bednarko –w/z Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, Pana Mirosława Szczesnego - Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu  Ziemskiego Suwałki, Panią Wiesławę Blusiewicz – Kierownika Delegatury w Suwałkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku, Panią kpt. Izabelę Wasilewską - przedstawiciela Komendanta Placówki Straży Granicznej w Augustowie, Pana Edwarda Grzędzińskiego – Prezesa Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Rospuda w Filipowie, Pana Jarosława  Borejszo – przedstawiciela Dyrektora Wigierskiego Parku Narodowego, Pana Kowalewskiego – przedstawiciela Wojskowego Komendanta Uzupełnień, Pana Henryka Krzesickiego – Przewodniczącego Powiatowej Rady Zrzeszenia Ludowe Zespoły Sportowe.

Przewodniczący Rady powitał Wójtów Gmin w osobach: Pana Tomasza Naruszewicza – Wójta Gminy Bakałarzewo,   Pana Sławomira Renkiewicza – Wójta Gminy Przerośl.

Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Panią Teresę Dzienuć - Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. L.M. Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzoch – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską - Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku oraz Kierownika Zakładu Aktywności Zawodowej „SOWA” w Lipniaku, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów.  

Przewodniczący Rady powitał naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach:, Panią Jolantę Sawicką, Panią Ewę Kamińską, Pana Stanisława Żukowskiego oraz Pana Ryszarda Kalinowskiego. Powitał również zaproszonego na obrady Sesji Pana Tadeusza Protasiewicza – Radnego Rady Powiatu II Kadencji (Lista zaproszonych Gości załącznik nr 1).

Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych – załącznik nr 2)

Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do
podejmowania uchwał.

Przewodniczący Rady przed przystąpieniem do przyjęcia porządku obrad poprosił gości o uwagę. Przekazał, iż w dniu dzisiejszym jest na sali laureat wielu nagród i wyróżnień w dziedzinie rolnictwa, który w sposób znaczący promuje powiat suwalski. Chodzi tutaj o Pana Tadeusza Protasiewicza – radnego rady powiatu w Suwałkach II kadencji (2002 – 2006).

Przewodniczący Rady przekazał zgromadzonym, że Pan Protasiewicz otrzymał szereg nagród m.in.: brał w roku 2013 udział w XIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Sposób na Sukces” odbywającego się pod patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego oraz Ministra Rolnictwa
i Rozwoju Wsi (wówczas – Stanisława Kalemby), gdzie w Pałacu Prezydenckim otrzymał wyróżnienie za produkcję wędlin wg tradycyjnych receptur i metod              w ramach działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej. W roku bieżącym 10 maja w Janowie odbyły się krajowe uroczystości świętego Izydora Oracza, gdzie Pan Tadeusz otrzymał: grawerkę od Wojewody Podlaskiego za wzorowe prowadzenie gospodarstwa rolnego, dyplom uznania od Wicemarszałka Województwa Podlaskiego za wkład i zaangażowanie w kultywowanie tradycji rolniczych oraz dyplom od Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego                     w Szepietowie za wzorowe prowadzenie gospodarstwa rolnego.

Przewodniczący Rady przekazał serdeczne gratulacje zdobytych osiągnięć i dodał, iż Rada Powiatu wspólnie z Zarządem Powiatu postanowiła uhonorować Pana Tadeusza Protasiewicza pamiątkowym grawertonem, po czym nastąpiło jego wręczenie.

Przewodniczący Rady przekazał również w imieniu całej Rady  serdeczne gratulacje Panu Dariuszowi Siwickiemu Komendantowi Miejskiemu Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach osiągniętego sukcesu na szczeblu wojewódzkim. Mianowicie 28 maja br. w Suwałkach odbywały się XVI Mistrzostwa Województwa Podlaskiego w Sporcie Pożarniczym, gdzie drużyna reprezentująca Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej 
w Suwałkach „w klasyfikacji drużynowej” zajęła I miejsce. Panu Komendantowi oraz zwycięskiej drużynie serdecznie gratulujemy!

Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji porządku obrad Sesji.

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad XXXIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Zapoznanie się z „Oceną zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2013 r.”

8.     Rozpatrzenie „Informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2013 r.”.

9.     Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2013 r.”

10. Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii                             w Suwałkach z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2013”.

11. Rozpatrzenie „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 r. oraz informacji o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach               2011 – 2012”.

12. Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2013 r.”

13. Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa Miasta Suwałki i Powiatu Suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2013 roku”.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

15. Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 rok.

16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r.

17. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022.

18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Szypliszki.

19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013 r.  

20. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu                           w Suwałkach.

21. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

22. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zapytał, czy są propozycje lub uwagi do zmiany porządku obrad sesji.

Przewodniczący Rady przekazał, iż na wniosek Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej Pana Marka Dziatkowskiego wnosi o rozszerzenie i ujęcie w porządku obrad dzisiejszej sesji Rady punktu dotyczącego „rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego”. Dodał, iż Komisja Polityki Społecznej była inicjatorem projektu wskazanej wyżej uchwały i proponuje aby ten punkt wprowadzić po punkcie „14” przedstawionego wyżej porządku obrad.  

          Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne propozycje zmian do porządku obrad sesji.

          Innych propozycji zmian do porządku obrad sesji nie wniesiono.

 

Zaproponowany porządek obrad sesji po wprowadzonej zmianie:

1.    Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.    Przyjęcie porządku obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z obrad XXXIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.    Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.    Interpelacje i zapytania radnych.

6.    Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.    Zapoznanie się z „Oceną zasobów pomocy społecznej w oparciu                        o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2013 r.”

8.    Rozpatrzenie „Informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2013 r.”.

9.    Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2013 r.”

10.Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii                              w Suwałkach z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2013”.

11.Rozpatrzenie „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 r. oraz informacji o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach              2011 – 2012”.

12.Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2013 r.”

13.Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa Miasta Suwałki i Powiatu Suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2013 roku”.

14.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

15.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego.

16.Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 rok.

17.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r.

18.Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego                 na lata 2014 – 2022.

19.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Szypliszki.

20.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013 r.  

21.Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu                          w Suwałkach.

22.Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

23.Zamknięcie obrad.

 

Do grona Radnych dołączył Radny Zbigniew Mackiewicz. W obradach uczestniczy 15 Radnych uprawnionych do głosowania.

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało              - 15 Radnych

 przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Przyjęcie protokołu z obrad XXXIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo był  wyłożony w Biurze Rady Powiatu. Zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

Uwag nie wniesiono.

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z obrad XXXIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach:

 

 za przyjęciem porządku głosowało              - 15 Radnych

 przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                                - 0 Radnych

 

Protokół z obrad XXXIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym z posiedzeń w dniach 3, 9, 14, 16 i 23 kwietnia br. oraz 13 maja br. a także sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym z posiedzenia w dniu 22 maja br. Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach poszczególnych Komisji.

Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

          Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdań głosowało                      - 15 Radnych

przeciwko                                                       - 0

wstrzymało się od głosu                                 - 0

 

          Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostały przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 3 i 4).

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż w dniu dzisiejszym Zarząd Powiatu rozpoczął posiedzenie, jednakże nie zostało ono zakończone i sprawozdanie
z tego posiedzenia zostanie przedłożone Państwu Radnym na kolejnej sesji Rady.

 

Ad.5.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Nie wniesiono.

Ad.6.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

          Przewodniczący Rady zamknął punkt z uwagi na jego bezprzedmiotowość.

 

Ad.7.

Zapoznanie się z „Oceną zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2013 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że powyższą informację Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż z powyższą informacją zapoznała się w dniu 22 maja br. Komisja Polityki Społecznej. Zapytał, czy są pytania, uwagi do Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożoną informacją dotyczącą „Oceną zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2013 r.” Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag informacja dotycząca „Oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu                o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej w 2013 r.” została przyjęta (kserokopia pisma znak: PCPR I.120/3/2014 z dn. 25.04.2014 r. - załącznik Nr 5).

 

Ad.8.

Rozpatrzenie „Informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2013 r.”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że powyższą informację Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż z powyższą informacją zapoznała się w dniu 28 maja br. Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu. Zapytał, czy  są pytania, uwagi do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2013 r.” Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag „Informacja z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki w 2013 r.” została przyjęta (pismo znak: PNB.034.3.14 z dn. 28.03.2014 r. - załącznik Nr 6)

 

Ad.9.

Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2013 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że powyższą informację Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż z powyższą informacją zapoznała się      w dniu 22 maja br. Komisja Polityki Społecznej. Zapytał, czy są pytania, uwagi do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach     o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2013 r.” Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag „Informacja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach  o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2013 r.” została przyjęta (załącznik Nr 7).

 

Ad.10.

Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach
z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2013”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że powyższą informację Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż z powyższą informacją zapoznała się w dniu 22 maja br. Komisja Polityki Społecznej. Zapytał, czy są pytania, uwagi do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2013”.

Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag „Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach
z realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2013” została przyjęta (kserokopia pisma znak: PIW.Ad.035.2.1.2014(2) z dn. 17.02.2014 r. - załącznik Nr 8).

 

Ad.11.

Rozpatrzenie „Informacji Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 r. oraz informacji o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach 2011 – 2012”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż „Informację Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 roku, oraz informację o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach 2011 – 2012 (na płycie CD) Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Z informacją tą zapoznała się w dniu 22 maja br. Komisja Polityki Społecznej oraz w dniu 28 maja br. Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu.

Przewodniczący Rady zaznaczył, że powyższa informacja jest za rok 2012, natomiast informacja za rok 2013 będzie w okolicach IV kwartału 2014 r.

Do grona gości dołączyli Wójt Gminy Jeleniewo - Kazimierz Urynowicz, Wójt Gminy Rutka – Tartak - Jan Racis, oraz Wójt Gminy Wiżajny – Stanisław Jacek Pietrukiewicz.

Zapytał, czy są pytania, uwagi do Pani Kierownik Delegatury.

Pan Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż ma taką sugestię do Pani Kierownik Delegatury, aby przedkładaną informację na kolejne lata wzbogacić o dane dotyczące poziomu hałasu związanego z występowaniem w obszarze powiatu suwalskiego ferm wiatrowych, podobnie również jeśli chodzi o pole elektromagnetyczne. O ile jest to w ogóle możliwe, czy Inspektorat Ochrony Środowiska jest w stanie przeprowadzić takie badania i przedstawić wyniki                 z tych badań.

Kierownik Delegatury w Suwałkach Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku Wiesława Blusiewicz przekazała, że jeżeli chodzi o pole elektromagnetyczne to taka informacja jest  umieszczona w materiałach, natomiast jeżeli chodzi o wiatraki to temat jest bardzo trudny. W zakresie badania monitoringu środowiska nie ma objętych ferm wiatrowych, natomiast wyniki z badań kontrolnych w przyszłym roku ukażą się na pewno w informacji za 2013 r.

Innych pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska          o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 r. oraz informacji o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach 2011 – 2012”. Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska          o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 r. oraz informacji o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach 2011 – 2012”. Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag „Informacja Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska          o stanie środowiska na terenie powiatów: suwalskiego grodzkiego i suwalskiego ziemskiego w 2012 r. oraz informacji o stanie środowiska województwa podlaskiego w latach 2011 – 2012” została przyjęta (pismo znak: DMS.7011.10.2014 z dn. 15.05.2014 r. - załącznik Nr 9).

 

Ad.12.

Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2013 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, że „Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2013 r. Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Z informacją tą zapoznała się na posiedzeniu w dniu                   22 maja br. Komisja Polityki Społecznej. Zapytał, czy są pytania, uwagi do Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach.

Pytań i uwag nie wniesiono

 

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożonym „Sprawozdaniem z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2013 r.”

Komisja nie wniosła uwag do sprawozdania.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonego sprawozdania.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag „Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2013 r.” została przyjęta (pismo z dn. 23.01.2014 r. - załącznik Nr 10).

 

Ad.13.

Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa Miasta Suwałki i Powiatu Suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2013 roku”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, że „Informację Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa Miasta Suwałki i Powiatu Suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2013 roku” Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Z informacją tą zapoznała się na posiedzeniu w dniu 22 maja br. Komisja Polityki Społecznej. Zapytał, czy są pytania, uwagi do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach.

          Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa Miasta Suwałki i Powiatu Suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2013 roku”. Komisja nie wniosła uwag do informacji.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do przedłożonej informacji. Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag „Informacja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej                       w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa Miasta Suwałki i Powiatu Suwalskiego               w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2013 roku” została przyjęta (pismo znak: MO.0761.12.2014.MŁ z dn. 4.04.2014 r. - załącznik Nr 11).   

 

Ad.14.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego

 

          Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 22 maja br.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do projektu powyższej uchwały.

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 15 Radnych

przeciwko                                                     - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXXIV/200/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja  
2014 r. w sprawie
oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego                                i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 13).

 

Ad.15.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Marszałek Województwa Podlaskiego ponownie przedstawił Radzie Powiatu w Suwałkach nowy projekt uchwały Sejmiku Województwa Podlaskiego w sprawie podziału województwa podlaskiego na okręgi wyborcze w wyborach do Sejmiku województwa, który zakłada obecnie podział województwa  na 4 okręgi wyborcze (dotychczas podział obejmował 5 okręgów wyborczych). Jak donosiły media w ostatnim czasie poprzedni projekt uchwały Sejmiku w sprawie podziału województwa podlaskiego na okręgi wyborcze w wyborach do Sejmiku województwa zachowujący podział na pięć okręgów otrzymał dwie negatywne opinie rad powiatów: białostockiego i hajnowskiego. Dodał, iż w związku z tym, Marszałek Województwa Podlaskiego skierował nowy projekt podziału województwa podlaskiego na okręgi wyborcze do konsultacji z samorządami.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w przypadku powiatu suwalskiego, który razem z Miastem Suwałki – miastem na prawach powiatu, Powiatem Sejneńskim i Powiatem Augustowskim tworzył dotychczas okręg wyborczy nr 2 i z liczbą radnych wybieranych w tym okręgu w ilości 5, propozycja Marszałka jest taka, aby przyłączyć dodatkowo do tego okręgu - Powiat Sokólski oraz Powiat Moniecki, co spowoduje zmianę istniejących granic dotychczasowego okręgu oraz liczbę radnych w nim wybieranych z 5 do 8.

          Ponieważ pismo Marszałka wpłynęło do Starostwa Powiatowego  w dniu 21 maja br. dlatego też jako pierwsza zapoznała się z proponowanym projektem podziału województwa podlaskiego na okręgi wyborcze Komisja Polityki Społecznej w dniu 22 maja br. i przygotowała  projekt uchwały Rady Powiatu    w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego.

          Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały jaki zaproponowała Komisja Polityki Społecznej (kserokopia projektu uchwały - załącznik Nr 14).

          Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt tejże uchwały oraz uzasadnienie zostało Państwu Radnym przedstawione na posiedzeniach pozostałych Komisji Rady i opiniowany był przez: Komisję Finansową
i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 28 maja br.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do projektu powyższej uchwały.

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15). Dodał, iż Komisja Finansowa w pełni popiera stanowisko Komisji Polityki Społecznej, dodał, iż członkowie Komisji zgadzają się, że obecnie zaproponowany przez Marszałka podział jest niezbyt trafnym rozwiązaniem.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).

          Przewodniczący Rady przekazał, iż w dniu dzisiejszym Zarząd Powiatu  w Suwałkach zajmował się tym projektem uchwały. Poprosił Pana Starostę                  o przedstawienie opinii Zarządu Powiatu w przedmiotowej sprawie.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż Zarząd Powiatu w dniu dzisiejszym pozytywnie zaopiniował projekt uchwał Rady Powiatu w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego             w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego.

 

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego
 w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego.

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 15 Radnych

 przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXXIV/201/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja
2014 r. w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów w celu utworzenia okręgu wyborczego w wyborach do Sejmiku Województwa Podlaskiego została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 17).

 

Ad.16.

Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 rok.

 

          Przewodniczący Rady przekazał, iż „Informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata             2013 – 2022 za 2013 r.”  Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Z informacją tą zapoznały się wszystkie Komisje Rady tj. Komisja Rewizyjna w dniu 5 maja 2014 r., Komisja Polityki Społecznej na posiedzeniu w dniu 22 maja br. oraz Komisja Finansowa i Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 28 maja br. Zapytał, czy są pytania, uwagi do powyższej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier poinformował, iż Komisja w dniu 5 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 r.”  Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja w dniu 22 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 r.”  Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja w dniu 28 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 r.”  Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja w dniu 28 maja br. zapoznała się z przedłożoną „Informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 r.”  Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag
„Informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 rok została przyjęta
(uchwała Nr CXXXII/328/14 Zarządu Powiatu w Suwałkach z dn. 6.03.2014 r. w sprawie przyjęcia informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2013 – 2022 za 2013 r. – załącznik Nr 18).  

 

Ad.17.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r.

 

          Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 22 maja br. oraz Komisję Finansową i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 28 maja br.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do projektu powyższej uchwały.

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 19).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 20).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 21).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r.

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 15 Radnych

 przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXXIV/202/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja
2014 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 22).

 

Ad.18.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata
2014 – 2022.

 

          Przewodniczący Rady powitał przybyłego na obrady sesji Przewodniczącego Rady Gminy Bakałarzewo Pana Grzegorza Kozłowskiego.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 22 maja br. oraz Komisję Finansową            i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 28 maja br.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do projektu powyższej uchwały.

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 23).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 24).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 25).

 

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022.

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 15 Radnych

 przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXXIV/203/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja
2014 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 26).

 

Ad.19.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Szypliszki.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Był on opiniowany przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 22 maja br. oraz Komisję Finansową            i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 28 maja br.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, iż chodzi o grupę dzieci Omni - Buzy ze Słobódki, gm. Szypliszki, która w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności  zdobyła tytuł Mistrza Polski i tym samym otrzymała prawo reprezentowania kraju podczas światowej olimpiady kreatywności, która odbyła się w Stanach Zjednoczonych w dniach 20 – 26 maja br. Był to bardzo drogi koszt wyjazdu 9 – osobowej drużyny wynosił 54.000 zł. Dlatego też w związku z taką możliwością prawną powiat mógł w ten sposób udzielić pomocy finansowej w wysokości 4.000 zł, była to dotacja celowa ze środków budżetu powiatu przekazana Gminie Szypliszki.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do projektu powyższej uchwały.

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja  w dniu 22 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 27).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 28).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja  w dniu 28 maja br. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 29).

         

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Szypliszki.

 

za przyjęciem uchwały głosowało                 - 15 Radnych

przeciwko                                                     - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0 Radnych

 

Uchwała Nr XXXIV/204/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja
2014 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Szypliszki została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 30).

 

Ad.20

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013 r.  

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach w dniu 7 marca br. przedłożył Radzie Powiatu sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2013 r.  oraz  informację o stanie mienia komunalnego powiatu (pismo znak: ORG.300.1.2014.EK z dn. 7.03.2014 r.  - załącznik Nr 31), zaś w dniu 28 kwietnia br. sprawozdanie finansowe obejmujące dwa bilanse, sporządzone na dzień 31.12.2013 r. (pismo znak: WFB.3035.18.2014 z dn. 28.04.2014 r. - załącznik Nr 32). Powyższe dokumenty Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Przewodniczący Rady poprosił Pana Starostę o kilka słów wprowadzenia.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż Radni mieli okazję, niektórzy nawet dwukrotną słyszeć informację dotyczącą wykonania budżetu powiatu za 2013 r. Dodał, iż może bardziej gościom niż Państwu Radnym przedstawi kilka ważnych według Zarządu Powiatu danych dotyczących tego budżetu i jego realizacji. Był to dość trudny budżet, gdzie w niektórych momentach wspólnie z Panią Skarbnik zastanawialiśmy się jak dobrnąć do końca roku. Było trochę zagrożeń związanych z realizacją dochodów budżetu w 2013r. Niemniej jednak wszystko zakończyło się szczęśliwie. Co prawda planowany był podczas uchwalania budżetu deficyt w wysokości 789.000 zł, zaś udało się uzyskać nadwyżkę budżetową w wysokości 2.500.000 zł. Główna zasługa tutaj Pani Skarbnik, że potrafiła tak gospodarować środkami oraz Zarządu Powiatu, że ten budżet został zrealizowany i wszystkie wydatki, które mieliśmy pokryć i zobowiązania zostały pokryte. Budżet po stronie dochodów, w stosunku do planowanego,  uchwalanego  w grudniu 2012 r.  uległ zwiększeniu w trakcie roku ponad ok. 1,5 mln zł i wyniósł na zakończenie roku prawie 37 mln zł, z czego po raz pierwszy pokaźną sumę stanowiły dochody własne powiatu bo ponad 20 %, ale głównie dla tego, że powiat uzyskał środki z przekazanych pod budowę obwodnicy Augustowa gruntów, w miejscowości Dowspuda z zasobów tych gruntów, którymi szkoła w Dowspudzie dysponowała. Wydatki co prawda również planowane były na poziomie 36.500.000 zł natomiast zrealizowano je w wysokości 34.294.000 zł. Były one niższe z tego względu, że niektóre zadania zostały przesunięte na rok 2014, chodzi tutaj głównie o inwestycje w Dowspudzie, tj. remont zabytkowej kordegardy, ze względu na trudności z wykonawcą, którego Zarząd Powiatu musiał odwołać z tego zadania i ogłosić ponownie przetarg.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż wśród wydatków na uwagę zasługują wydatki związane z inwestycjami, stanowiły one ponad 5,5 mln zł, co stanowi ponad 16 %  budżetu powiatu w ubiegłym roku, a z tego 4.000.358 zł wyniosły koszty związane z przebudową dróg powiatowych. Jest to znaczna kwota i sporo udało się zrealizować tych zadań. Jednak coraz więcej problemów mamy z wypłatą odszkodowań za grunty przejęte pod pas drogowy. W ubiegłym roku prawie 200.000 zł powiat musiał wypłacić właścicielom działek, którzy je przekazali. Były też takie sytuacje, że w wyniku opracowania planu zagospodarowania przestrzennego gminy automatycznie część działek właścicieli przechodziło pod drogę powiatową i była to dla powiatu sytuacja podbramkowa, obligatoryjna, gdzie powiat musiał wypłacać odszkodowania bez względu na to, czy właściciele podpisali oświadczenia czy też nie, po prostu z mocy  prawa  mieli taką możliwość odzyskania odszkodowań.

Jeśli chodzi o wydatki związane z pomocą społeczną to rosną one z roku na rok i w budżecie powiatu już stanowią ponad 22,5 % tj. 7.700.000 zł gdzie powiat musi wydawać na wszystkie zadania związane z realizacją zadań z zakresu pomocy społecznej, a więc funkcjonowania Domu Dziecka w Pawłówce, Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, funkcjonowaniem i organizowaniem działalności rodzin zastępczych, jest to kwota przekraczająca już 1,5 mln zł, zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, również środki przeznaczone na pomoc osobom niepełnosprawnym i inne zadania z tym związane. Część tych zadań wynika po prostu z tego, że jednostki organizacyjne powiatu, które realizują te zadania pomocy społecznej pisały projekty i zdobywały środki zarówno unijne jak i te z budżetu państwa.

Starosta Szczepan Ołdakowski jeszcze raz podkreślił tutaj rolę służb finansowych, które ten budżet musiały wielokrotnie korygować, a Zarząd Powiatu występował do Rady Powiatu o przyjęcie tych propozycji zmian, za co Szanownej Radzie dziękuje.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania, uwagi do sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2013 r.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu                z wykonania budżetu za 2013 r. wpłynęła 26 marca br., którą Państwo Radni również otrzymali z materiałami (kserokopia uchwały Nr RIO.V-00321-8/14z dn. 24.03.2014 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2013 r. – załącznik Nr 33).

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2013 r.

Dodał, iż Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w dniu 5 maja br. rozpatrywała sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2013 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu a także informację                o stanie mienia komunalnego powiatu i zatwierdziła powyższe sprawozdania oraz informację o stanie mienia. Z uchwałami Komisji Rewizyjnej w tej sprawie Państwo Radni zostali zapoznani na posiedzeniach Komisji Rady  (uchwały Komisji Rewizyjnej Nr 22/29/14, Nr 22/30/14 oraz Nr 22/31/14 z dn. 5.05.2014 r. – załącznik Nr 34, Nr 35, oraz Nr 36).

Przewodniczący Rady przekazał, iż w związku z tym, iż ustawa o finansach publicznych nałożyła na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek łącznego rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za 2013 r. został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013 r., który Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej  w dniu 22 maja br. oraz Komisję Finansową i Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu  w dniu 28 maja br. Dodał, iż wszyscy Radni mogli brać udział w dyskusji nad powyższym sprawozdaniem.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2014 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 37).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 28 maja 2014 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 38).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 28 maja 2014 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 39).

          Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013 r.

 

za podjęciem uchwały głosowało                  - 15 Radnych

przeciwko                                                     - 0

wstrzymało się od głosu                                - 0

 

Uchwała Nr XXXIV/205/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja 2014 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2013 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 40).

 

Ad.21

Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu                             w Suwałkach.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Komisja Rewizyjna na posiedzeniu       w dniu 5 maja br. po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania                z wykonania budżetu powiatu za 2013 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego powiatu, opracowała opinię Komisji z wykonania budżetu powiatu za 2013 r. oraz wniosek w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu  w Suwałkach z tego tytułu i przedłożyła je Radzie Powiatu w dniu 5 maja br., które Państwo Radni otrzymali wraz                z materiałami (pismo z dn. 5.05.2014 r. – załącznik Nr 41).  

Dodał, iż uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2013 r. wpłynęła w dniu 20 maja br.                    i Państwo Radni również tą opinię otrzymali (uchwała Nr RIO.V-00322-16/14 z dn. 16.05.2014 r. – załącznik Nr 42). 

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2013 r. Dodał, iż jest błąd w uchwale RIO, chodzi o ustawę o samorządzie powiatowym, nie zaś jak wskazano                               o samorządzie gminnym.

Przewodniczący Rady przekazał, iż przygotowany został projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach, który opiniowany był przez poszczególne komisje rady: Komisję Polityki Społecznej
w dniu 22 maja br., Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 28 maja br.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2014 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 43).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 28 maja 2014 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 44).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

          Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 28 maja 2014 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 45).

 

          Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach:

 

 za podjęciem uchwały głosowało                 - 15 Radnych

przeciwko                                                     - 0

wstrzymało się od głosu                                - 0

 

Uchwała Nr XXXIV/206/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 maja 2014 r.
w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 46).

 

          Przewodniczący Rady przekazał serdeczne gratulacje dla Zarządu Powiatu z tytułu uzyskanego absolutorium.

          Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał serdeczne podziękowania Radzie za ten gest zaufania w stosunku do Zarządu Powiatu, jaki został wyrażony poprzez głosowanie za powyższą uchwałą. To wspólne działania doprowadziły do tego, że można było zrealizować szereg zadań i to w takim powiecie nie najbogatszym jak nasz można było podjąć pewne wyzwania dotyczące także rozwoju, nie tylko dotyczące realizacji tych podstawowych zadań ustawowych, jakie wynikają z administrowania.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał także podziękowania służbom finansowym tj. Pani Skarbnik Powiatu Elżbiecie Olejnik, Pani Głównej księgowej Ewie Kamińskiej za to, że zawsze potrafiły znaleźć wyjście                         z sytuacji, kiedy było ciężko spiąć ten budżet i znaleźć środki na nie przewidziane zadania, które też miały miejsce. Podziękowania złożył również wszystkim Naczelnikom i pracownikom Starostwa oraz Kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu, które ten budżet realizowały.   

Ad.22

Wolne wnioski.

          Przewodniczący Rady będąc przy głosie przekazał, iż Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami:

- odpowiedź GDDKiA Oddział w Białymstoku na stanowisko Rady Powiatu w Suwałkach dot. odszkodowań za wywłaszczone grunty pod budowę obwodnicy Augustowa (pismo znak: GDDKiA- O/Bi-ZI-I3-kz-220-6-14/2014 z dn. 1.04.2014 r. znajduje się w teczce oznaczone Nr BRP.0004.2014)

- analizę działalności uchwałodawczej organów gmin, związków międzygminnych, powiatów oraz samorządu województwa podlaskiego za
2013 r. (pismo znak: NK-II.40.33.2014 z dn. 8.05.2014 r. – załącznik Nr 47).

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż przebywał w ostatnim czasie na dość długim zwolnieniu lekarskim, i pod jego nieobecność zastępstwo pełnił Wicestarosta Witold Kowalewski, za co serdecznie mu dziękuje.

Radny Zbigniew Kleszczewski przekazał również słowa podziękowania   w imieniu rodziców dzieci ze szkoły w Słobódce za wsparcie finansowe, które zostało udzielone dzieciom, aby mogły spełnić marzenie i polecieć do Stanów Zjednoczonych. Być może dzięki takiej możliwości gdzieś, ktoś usłyszy o Powiecie Suwalskim. Przy takim skromnym budżecie powiatu znalezienie dodatkowych środków finansowych było nie lada wyczynem, dlatego też słowa podziękowania dla Zarządu Powiatu.  

W związku z przypadającym w maju świętem samorządu i samorządowców przedstawiciele służb mundurowych złożyli
na ręce Starosty Suwalskiego oraz Przewodniczącego Rady Powiatu
w Suwałkach, a za ich pośrednictwem wszystkim Radnym Rady Powiatu
w Suwałkach serdeczne gratulacje oraz życzenia satysfakcji z wykonywanych obowiązków służbowych, zdrowia i zadowolenia oraz wszelkiej pomyślności
w pracy zawodowej i życiu osobistym.

Przewodniczący Powiatowego Zrzeszenia Ludowe Zespoły Sportowe Pan Henryk Krzesicki przekazał, że Powiatowe Zrzeszenie LZS od lat ściśle współpracuje ze Starostwem Powiatowym, i jest to współpraca wzorowa. Złożył również serdeczne podziękowania i gratulacje na dzień samorządowca przekazując okolicznościową statuetkę. 

Przewodniczący Rady serdecznie podziękował za złożone życzenia, przekazał, iż następna sesja planowana jest  pomimo wcześniejszych zapowiedzi w ostatni czwartek czerwca.  

Ad.23.

Zamknięcie posiedzenia.

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XXXIV sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1620.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

                                                                        Przewodniczący Rady

                                                                    /-/Sławomir Małachowski

 

Protokołowała:

/-/ Monika Szczerbowska

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Szczerbowska

Wprowadzający: Monika Szczerbowska

Data modyfikacji: 2014-06-27

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2014-06-27