Statut Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach

Statut Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach
GGSSS SGS

STATUT

POWIATOWEGO CENTRUM RODZINY W SUWAŁKACH

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, zwane dalej Centrum, działa na podstawie:

1) uchwały Nr IV/16/99 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 stycznia 1999 roku w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach;

2) ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64,  poz.593 z póź. zm.)

3) ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z póź. zm.);

4) ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104);

5) niniejszego statutu.

§ 2. Statut określa obszar oraz zakres działania Centrum.

§ 3. 1. Siedziba Centrum mieści się w Suwałkach.

2. Centrum jest jednostką budżetową Powiatu Suwalskiego, podporządkowaną bezpośrednio Zarządowi Powiatu.

3. Terenem działania Centrum jest obszar Powiatu Suwalskiego, w skład którego wchodzą gminy: Bakałarzewo, Filipów, Jeleniewo, Przerośl, Raczki, Rutka Tartak, Suwałki, Szypliszki, Wiżajny.

Rozdział II

Zakres działania

§ 4. 1. Centrum realizuje zadania wynikające w szczególności z:

1) ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z póź. zm.);

2) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełosprawnych (Dz. U. 123, poz. 776 z póż. zm.);

3) ustawy z dnia 24 stycznia 1991r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2002r. Nr 42 poz. 371 z póź. zm.);

4) ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 493);

5) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001 z póź. zm.);

6) innych przepisow.

2. Centrum powołane jest do wykonywania zadań własnych powiatu z zakresu pomocy społecznej oraz rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, zadań administracji rządowej z zakresu pomocy społecznej realizowanych przez powiat jak również zadań powiatu wynikających z ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.

3. Centrum sprawuje nadzór nad działalnością powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

4. W celu realizacji zadań Centrum współpracuje z organami administracji rządowej, organizacjami społecznymi, Kościołem Katolickim, innymi Kościołami, związkami wyznaniowymi, stowarzyszeniami, fundacjami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.

5. Centrum wykonuje również inne zadania określone w ustawach lub wskazane przez organy Powiatu Suwalskiego.

Rozdział III

Organizacja wewnętrzna

§ 5. 1. Pracą Centrum kieruje Dyrektor zatrudniany przez Zarząd Powiatu w Suwałkach

2. Pracowników Centrum zatrudnia Dyrektor.

3. W czasie nieobecności Dyrektora Centrum, jego czynności wykonuje w zastępstwie osoba wyznaczona przez Dyrektora.

4. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie czynności należące do Dyrektora Centrum, za wyjątkiem rozstrzygnięć z zakresu spraw zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Dyrektora, w tym wydawania decyzji administracyjnych i zawierania umów wykonywanych przez Dyrektora z upoważnienia Starosty.

§ 6. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczegolności:

1) organizowanie pracy Centrum;

2) kierowanie podległymi pracownikami;

3) składanie w terminach ustalonych przez Radę Powiatu w Suwałkach rocznych sprawozdań oraz przedkładanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;

4) reprezentowanie Centrum wobec organów administracji rządowej i samorządowej w zakresie powierzonych mu uprawnień;

5) prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej;

6) sprawowanie nadzoru i kontroli nad wykonywaniem zadań przez podległe jednostki organizacyje pomocy społecznej;

7) zapewnienie bezpiecznych warunków pracy.

§ 7. Szczegółową organizację wewnętrzną i funkcjonowani Centrum określa Regulamin Organizacyjny podlegający zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu.

§ 8. Nadzór merytoryczny nad działalnością Centrum sprawuje Zarząd Powiatu.

Rozdział IV

Gospodarka finansowa

§ 9. Centrum jako jednostka budżetowa prowadzi gospodarkę finansową według zasad okreslonych w przepisch prawa.

§ 10. Centrum wyposażone jest w majatek przekazany w zarząd.

§ 11. Podstawę gospodarki finansowej Centrum stanowi plan dochodów i wydatków zwany planem finansowym.

§ 12. Centrum w całości pokrywa swoje wydatki z budżetu, a uzyskane dochody odprowadza do budżetu Powiatu.

Rozdział V

Postanowienia końcowe

§ 13. Zmian statutu dokonuje się w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

 

 

 

  

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Stanisław Dziemian

Wprowadzający: Stanisław Dziemian

Data modyfikacji: 2007-07-16

Opublikował: Anna Bogumiła Kuryło

Data publikacji: 2007-07-16