Zarządzenie Nr 61/07

Zarządzenie Nr 61/07 Starosty Suwalskiego z dnia 6 grudnia 2007 roku w sprawie zmiany zarządzenia dotyczącego ustalenia instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Suwałkach
Szablon

Zarządzenie Nr 61/07

 

Starosty Suwalskiego

z dnia 6 grudnia 2007 roku

 

w sprawie zmiany zarządzenia dotyczącego ustalenia instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Suwałkach

Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 roku Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) zarządza się co następuje:

§ 1

W Instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Suwałkach stanowiącej załącznik do Zarządzenia Nr 42/07 Starosty Suwalskiego z dnia 12 lipca 2007 roku, wprowadza się następujące zmiany:

 

1. W dziale V w § 5:

1)   ust. 4 otrzymuje brzmienie:

     „4. Inwentaryzacja w drodze spisu z natury polega na porównaniu stanu faktycznego stwierdzonego przez komisję inwentaryzacyjną ze stanem wynikającym z ewidencji księgowej z wyłączeniem przedmiotów o niskiej wartości podlegających ewidencji ilościowej, których stan faktyczny porównuje się z ewidencją pozaksięgową, a także wyjaśnieniu i rozliczeniu ewentualnych różnic.”

 

2)   ust. 5 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) wnioskowanie w sprawie zmian lub uzupełnień w składzie komisji. Do komisji inwentaryzacyjnej nie mogą być powołane: osoby odpowiedzialne za inwentaryzowane składniki, Skarbnik, osoby prowadzące ewidencję księgową inwentaryzowanych składników.”

 

2. W dziale VII w § 7:

1)   w ust. 4 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:

     „Kontroli przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i Skarbnika może być   poddany cały spis z natury względnie wybrane pozycje.”

 

2)   w ust. 4 po pkt 4 dodaje się zapis w brzmieniu:

     „Na arkuszu spisu osoby kontrolujące oznaczają swoim podpisem pozycje, które zostały skontrolowane.”

 

3)   w ust. 5 skreśla się zadanie:

„Sporządzający w arkuszu spisowym w rubryce „uwagi” odznacza sprawdzone pozycje.”

    

3. W dziale IX w § 9 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

     „4. Wyniki weryfikacji ujmuje się w protokołach o treści wynikającej z potrzeb jednostki. Protokół z dokonanej weryfikacji dokumentacji, który w odniesieniu do poszczególnych składników aktywów i pasywów powinien zawierać:

1)      opis metody weryfikacji,

2)      wyniki weryfikacji,

3)      wyjaśnienie ewentualnych różnic,

4)      wniosek w sprawie sposobu rozliczenia różnic,

5)      podpisy osób odpowiedzialnych za ewidencję księgową, osoby inwentaryzującej i zatwierdzającej.

W przypadku ujawnienia różnic protokół zatwierdza Starosta lub Wicestarosta.”

 

 

§ 2

 

     Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Powiatu.

 

§ 3

 

     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

S T A R O S T A

/-/ Szczepan Ołdakowski

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Elżbieta Nikonowicz

Wprowadzający: Elżbieta Nikonowicz

Data modyfikacji: 2007-12-07

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2007-12-07