Zarządzenie Nr 18/06
zarządzenie nr 18/06
starosty suwalskiego
z dnia 26 kwietnia 2006 r.
w sprawie regulaminu przeprowadzania naboru na stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Suwałkach
Na podstawie art. 3a ust. 2 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ilekroć mowa w nieniejszym zarządzeniu o:
1) Komisji - należy przez to rozumieć Komisję Konkursową powołaną odrębnym zarządzeniem, w celu przeprowadzenia postepowania konkursowego w sprawie naboru na stanowisko urzędnicze,
2) naborze na stanowisko urzędnicze - należy przez to rozumieć również nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze,
3) członku Komisji - należe przez to rozumieć również Przewodniczącego Komisji, Zastępcę Przewodniczącego Komisji oraz Sekretarza Komisji
§ 2. 1. Postępowanie w sprawie naboru na stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Suwałkach przeprowadza Komisja.
2. Skład Komisji winien być, co najmniej trzyosobowy składający się z m.in.:
1) Sekretarza Powiatu jako Przewodniczącego Komisji,
2) Wicestarosty Suwalskiego jako Zastępcy Przewodniczącego Komisji - w przypadku naboru na kierownicze staonwisko urzędnicze oraz w przypadku naboru na samodzielne stanowiska urzędnicze,
3) pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. osobowych jako Sekretarza Komisji,
4) kierownika komórki organizacyjnej jako członka Komisji - w przypadku naboru na stanowisko urzędnicze wchodzące w skład komórki organizacyjnej podległej kierownikowi,
5) kierowników komórek organizacyjnych lub innych stanowisk pracy współpracujących ze stanowiskiem urzędniczym.
§ 3. 1. Osoby powołane do składu Komisji składają pisemne oświadczenie, że:
1) nie są małżonkiem, krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia włącznie żadnego kandydata,
2) nie pozostają wobec żadnego kandydata w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, w czasie trwania konkursu, Przewodniczący Komisji niezwłocznie informuje o tym Starostę.
3. Wzór oświadczenia stanowi załacznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. 1. Harmonogram postępowania w sprawie naoboru na stanowisko urzędnicze ustala Starosta.
2. Przewodniczący Komisji, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może zwołać dodatkowe posiedzenia Komisji.
§ 5. 1. Warunkiem prawomocności obrad Komisji jest udział w nich wszystkich członków.
2. W przypadku braku quorum Starosta w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji ustala nowy termin posiedzenia Komisji.
§ 6. 1. Każdej osobie wchodzącej w skład Komisji przysługuje jeden głos.
2. Komisja podejmuje rozstrzygnięcie w głosowaniu jawnym.
3. Starosta Suwalski zastrzega sobie:
1) możliwość uczestnictwa w posiedzeniach Komisji,
2) prawo do wglądu w dokumentację i zadawania pytań kandydatom na każdym etapie postępowania konkursowego.
§ 7. 1. Przeprowadzenie konkursu obejmuje:
1) postępowanie wstępne polegające na sporządzeniu wykazu kandydatów i nadaniu numeru identyfikacyjnego każdemu kandydatowi, stosownie do kolejności zgłoszeń,
2) etap pierwszy polegający na sprawdzeniu spełniania przez kandydatów wymagań formalnych, określonych w ogłoszeniu o konkursie,
3) etap drugi obejmujący rozmowę kwalifikacyjną oraz ewentualnie test pisemny.
§ 8. 1. W pierwszym etapie konkursu komisja sprawdza:
1) czy złożone przez kandydatów oferty zawierają wskazane w ogłoszeniu o naborze dokumenty i oświadczenia,
2) czy kandydaci spełniają przesłanki określone w ogłoszeniu o naborze.
2. Oferty nie spełniające warunków określonych w ogłoszeniu o naborze Komisja odrzuca.
§ 9. Do rozmów kwalifikacyjnych Komisja wybierze nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
§ 10. Zasady powiadamiania kandydatów określane będą w ogłoszeniu Starosty o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 11. 1. Etap drugi konkursu polega na:
1) przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej w ten sposób, że każdemu kandydatowi zadaje się pytania dotyczące znajomości przepisów wskazanych w ogłoszeniu oraz niezbędnych do ustaleń przydatności na stanowisko objęte naborem, z tym że:
a) Przewodniczący Komisji i Zastępca Przewodniczącego Komisji mogą zadać nie więcej niż pięć pytań,
b) Sekretarz Komisji i Członkowie Komisji mogą zadać nie więcej niż trzy pytania;
2) wypełnieniu testu pisemnego potwierdzającego w szczególności stopień znajomości języka obcego, o ile taka znajomość była wymagana w ogłoszeniu o naborze.
2. Odpowiedź na każde pytanie indywidualnie ocenia zadający pytanie, posługując się punktową skalą ocen od 0 do 10.
3. Ocenę zadanych pytań członek komisji przekazuje Sekretarzowi Komisji bezpośrednio po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej z danym kandydatem.
4. Zasady oceniania testu pisemnego ustala Komisja po zapoznaniu się z formą i treścią testu.
5. Członkowie Komisji mogą zadawać pytania dodatkowe.
6. Przewodniczący Komisji ma prawo:
1) uchylić pytanie nie będące przedmiotem naboru,
2) zażądać uzasadnienia dokonanej przez członka komisji oceny zadanego pytania.
7. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Komisja może umozliwić kandydatom zaprezentowanie motywów, które skłoniły ich do przystąpienia do konkursu.
§ 12. Po rozmowie z kandydatami Komisja może odbyć dyskusję we własnym gronie.
§ 13. 1. Po przeprowadzeniu konkursu komisja podejmuje uchwałę o wynikach konkursu, zawierającą listę kandydtatów wraz z oceną punktową każdego kandydata, sporządzoną w kolejności otrzymanych ocen punktowych.
2. Uchwałę podpisuje Przewodniczący Komisji.
§ 14. 1. Ze swoich czynności Komisja konkursowa sporządza protokół przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.
2. Protokół postępowania konkursowego udostępnia się do wglądu kandydatom biorącym udział w konkursie, na ich żądanie.
§ 15. 1. Przewodniczący Komisji przekazuje niezwłocznie Staroście dokumentację konkursu.
2. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, zawiera uchwały komisji oraz protokół, a także dokumenty złożone przez kandydatów
§ 16. 1. Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem zatrudnienia kandydata na stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Suwałkach.
S T A R O S T A
/-/ Szczepan Ołdakowski
Metryka strony