Wydział Geodezji, Katastru, Gospodarki Nieruchomościami i Architektury

Wydział Geodzezji, Katastru, Gospodarki Nieruchomościami i Architektury
Wydział Geodezji, Katastru, Gospodarki Nieruchomościami i Architektury

Wydział Geodezji, Katastru, Gospodarki Nieruchomościami i Architektury

GEODETA POWIATOWY

Naczelnik Wydziału - mgr inż. Ryszard Jan Kalinowski

pok. nr 304, telfax. (087) 566 39 25

Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:  

I. W zakresie geodezji, kartografii, ewidencji gruntów i budynków:

  • Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz dysponowanie środkami powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

  • Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:

  • Zakładanie osnów szczegółowych

  • Zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej

  • Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości

  • Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych

  • Prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie

II. W zakresie gospodarki nieruchomościami:

  • Gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa oraz mienia powiatu:

    • sporządzanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, oddania w użytkowanie, najem lub dzierżawę i podanie takiego wykazu do wiadomości publicznej,

    • ustalanie ceny nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży,

    • naliczanie pierwszej opłaty, opłat rocznych oraz aktualizacja opłat rocznych za nieruchomości Skarbu Państwa oddane w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd,

    • sprzedaż i oddawanie w użytkowanie wieczyste, oddawanie w użytkowanie, najem lub dzierżawę nieruchomości Skarbu Państwa,

    • zbywanie nieruchomości w formie przetargu lub w drodze bezprzetargowej,

  • Sprzedaż, nieodpłatne obciążenie ograniczonymi prawami rzeczowymi, zamiana, oddawanie w użytkowanie wieczyste, zamiana prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów Skarbu Państwa.

  • Tworzenie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz mienia powiatu.

  • Oddawanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd oraz orzekanie o wygaśnięciu tego prawa.

  • Przekazywanie nieruchomości na cele szczególne

  • Zamiana prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

  • Udzielanie bonifikat osobom fizycznym od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa

  • Windykacja należności za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użytkowanie, najem lub dzierżawę gruntów Skarbu Państwa.

  • Orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania wieczystego.

  • Wywłaszczanie nieruchomości na cele publiczne i ustalenie odszkodowania za wywłaszczenie.

  • Orzekanie o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości przez udzielanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz ustalanie odszkodowania z tytułu tego ograniczenia.

  • Orzekanie o zezwoleniu na czasowe zajęcie nieruchomości na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy.

  • Zwroty wywłaszczonych nieruchomości.

  • Orzekanie o odszkodowaniu za grunty przejęte pod drogi publiczne.

  • Orzekanie o zwrocie działek zabudowanych i będących w dożywotnim użytkowaniu (gm. Raczki, Suwałki, Szypliszki).

  • Przekazywanie gruntów Polskiemu Związkowi Działkowców.

  • Przekazywanie Lasom Państwowym gruntów zalesionych Skarbu Państwa.

III. W zakresie gospodarki nieruchomościami oraz ochrony gruntów rolnych:

  • Scalanie i wymiana gruntów

  • Orzekanie o wyłączaniu gruntów rolnych z produkcji rolnej na cele nierolnicze i nieleśne

  • Orzekanie o rekultywacji gruntów rolnych i leśnych.

  • Orzekanie o zmianie w rodzaju użytkowania gruntów.

IV. W zakresie architektoniczno-budowlanym:

  • Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:

    • zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,

    • warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych,

    • zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,

    • właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,

    • wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie,

  • Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126 z późn. zm.)

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Ryszard Jan Kalinowski

Wprowadzający: Ryszard Jan Kalinowski

Data modyfikacji: 2005-08-10

Opublikował: Magdalena Sienkiewicz

Data publikacji: 2005-08-10