Uchwała Nr XXVI/143/09
uchwała nr xXVI/143/09
rady powiatu w suwałkach
z dnia 25 czerwca 2009 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, 2007 Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 i z 2009 r. Nr 92, poz. 753) uchwala się, co nastepuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Suwałkach stanowiącym załącznik do uchwały Nr X/51/99 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 grudnia 1999 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach wprowadza się następujące zmiany:
1) § 28 otrzymuje brzmienie:
„§28. Do podstawowych zadań Wydziału Programowania, Inwestycji i Rozwoju należy prowadzenie spraw:
1) z zakresu inwestycji i zamówień publicznych:
a) współpraca z Wydziałami i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych,
b) opracowywanie dokumentów dotyczących zamówień publicznych w Wydziale,
c) sporządzanie sprawozdań z zakresu zamówień publicznych realizowanych przez Starostwo,
d) prowadzenie zadań inwestycyjnych realizowanych przez Wydział,
2) z zakresu programowania i rozwoju:
a) monitorowanie strategii rozwoju powiatu i wnioskowanie o wprowadzanie zmian,
b) realizowanie zadań wynikających ze strategii rozwoju powiatu, dotyczących tworzenia powiatowego centrum edukacji,kultury, turystyki i sportu,
c) pozyskiwanie funduszy na realizację zadań określonych w
strategii rozwoju powiatu we współdziałaniu z gminami, sąsiadującymi powiatami,
samorządową administracją wojewódzką oraz organizacjami pozarządowymi i
funduszami i wdrażanie projektów
z zakresu zadań Wydziału,
d) udział w procedurze uzgadniania przez powiat zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego gmin w zakresie zadań Wydziału,
e) pozyskiwanie informacji o programach i funduszach pomocowych oraz dokonywanie bieżącej analizy możliwości udziału powiatu w tych programach,
f) opracowywanie i składanie wniosków związanych z programami i funduszami pomocowymi z zakresu zadań Wydziału,
g) inicjowanie i organizowanie szkoleń i seminariów na temat programów i funduszy pomocowych wspierających rozwój samorządu,
h) współdziałanie z podmiotami działającymi na rzecz rozwoju powiatu,
i) opracowywanie zbiorczych ocen i informacji o sytuacji społecznej i gospodarczej dla potrzeb organów Powiatu,
3) z zakresu współpracy zagranicznej i regionalnej:
a) tworzenie i obsługa baz danych o podmiotach współpracujących z powiatem,
b) poszukiwanie i nawiązywanie kontaktów z jednostkami samorządu
terytorialnego
i innymi podmiotami w regionie, kraju i za granicą,
c) organizowanie imprez (samodzielnie lub we współdziałaniu) oraz organizowanie udziału powiatu w imprezach obcych,
d) współpraca z partnerami regionalnymi i zagranicznymi na rzecz wzajemnego rozwoju,
4) z zakresu promocji powiatu:
a) organizowanie przedsięwzięć i imprez promocyjnych,
b) prowadzenie strony internetowej powiatu,
c) współpraca z mediami lokalnymi i regionalnymi,
d) pozyskiwanie sponsorów na działalność promocyjną powiatu.
e) współpraca przy tworzeniu publikacji i programów informacyjnych dotyczących powiatu.
f) nawiązywanie kontaktów z wydawcami i redagowanie tekstów promocyjnych.
5) z zakresu turystyki:
a) koordynowanie działań powiatu mających na celu rozwój turystyki w zakresie:
- popularyzacji walorów turystycznych i turystyki aktywnej,
- iniciowania i organizowania imprez turystyczno- rekreacyjnych,
- wspierania inicjatyw mających na celu rozwój turystyki i rekreacji,
b) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, organizatorami turystyki na rzecz rozwoju infrastruktury turystycznej na terenie powiatu oraz tworzenia oferty turystycznej,
c) nadzorowanie realizacji zadań z zakresu turystyki powierzonych podmiotom na podstawie umów i porozumień,
d) inicjowanie i współpraca z innymi podmiotami na rzecz szkoleń w zakresie działaności turystycznej,
e) tworzenie bazy danych dotyczącej infrastruktury turystycznej z terenu powiatu.”
2) załączniki Nr 1, 3, 5 i 8 otrzymują brzmienie ustalone w załącznikach Nr 1, 2, 3 i 4 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
PRZEWODNICZĄCY RADY
/-/ Sławomir Małachowski
Metryka strony