Protokół Nr II/10

Protokół Nr II/10 obrad II Sesji Rady Powiatu w Suwałkach w dniu 20 grudnia 2010 r.
Protokół Nr XXXIV/10

Protokół Nr II/10

 

z obrad II Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady II Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 20 grudnia 2010 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.

 

Ad 1.

Otwarcie obrad.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 14 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 14 radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kowalewski Witold

5.     Łanczkowski Andrzej

6.     Łuniewski Artur

7.     Mackiewicz Zbigniew

8.     Małachowski Sławomir

9.     Ołdakowski Szczepan

10. Putra Szymon

11. Racis Daniel

12. Rogowski Tomasz

13. Szwengier Stanisław

14. Truchan Anna Danuta

 

         Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do podejmowania uchwał.

 

         Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Sylwestra Symonowicza – Z- cę  Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego - Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Józefa Hańczuka – Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana kapitana Jarosława Kowalewskiego – z up. Komendanta Wojskowej Komendy Uzupełnień.

         Przewodniczący Rady powitał Wójtów Gmin: Pana Kazimierza Urynowicza – Wójta Gminy Jeleniewo, Pana Mariusza Gygieńća – Wójta Gminy Szypliszki, Pana Bogusława Brzostowskiego – Przewodniczącego Rady Gminy Jeleniewo.

         Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Panią Teresę Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzocha – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską Dyrektora Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku, Panią Wiesławę Arasimowicz – w/z Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w Suwałkach, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu,  Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, Pana Stanisława Żukowskiego, Pana Ryszarda Kalinowskiego
(lista zaproszonych Gości załącznik Nr 1).

         Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (lista obecności Radnych – załącznik Nr 2).

         Przewodniczący Rady powitał przybyłych na obrady Sesji Przedstawicieli Hufca Związku Harcerstwa Polskiego w Suwałkach na czele z Panią Komendant Lidią Żyniewicz, którzy tradycyjnie goszczą na obradach sesji grudniowej.

         Obrady sesji rozpoczęły się przekazaniem Światełka Betlejemskiego na ręce przedstawicieli Powiatu Suwalskiego przez harcerzy z Hufca Związku Harcerstwa Polskiego w Suwałkach. Światełko Betlejemskie tradycyjnie od wielu lat gości w Starostwie Powiatowym w Suwałkach.

         Pani Komendant Lidia Żyniewicz w imieniu Harcerzy Hufca Związku Harcerstwa Polskiego w Suwałkach przekazała na ręce Przewodniczącego Rady oraz Starosty Suwalskiego świąteczne życzenia (treść życzeń – załącznik Nr 3).

         Przewodniczący Rady Powiatu oraz Starosta Suwalski złożyli harcerzom podziękowania za Światełko Betlejemskie, które zostało im przekazane
i w podziękowaniu przekazali harcerzom koszyk słodyczy.  

         Przewodniczący Rady korzystając z okazji tego świątecznego nastroju, złożył wszystkim najlepsze życzenia, spokojnych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia i zaprosił zebranych gości do podzielenia się nawzajem opłatkiem.

         Starosta Suwalski w imieniu Zarządu Powiatu Suwalskiego złożył również wszystkim obecnym gościom, pracownikom jednostek, służb, inspekcji i straży serdeczne życzenia, zdrowych, wesołych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

 

 

Przewodniczący Rady powitał przybyłego na obrady sesji Pana Łukasza Morzuch - asystenta Pana Jarosława Zielińskiego Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polski,

         Zebrani goście oraz Radni przełamali się opłatkiem oraz złożyli sobie nawzajem życzenia świąteczne.

         Przewodniczący Rady oddał głos Panu Łukaszowi Morzuch – asystentowi Pana Posła Jarosława Zielińskiego.

                Pan Morzuch odczytał treść życzeń przekazanych od Pana Posła Zielińskiego: „Szanowny Panie Przewodniczący!, Szanowny Panie Starosto! Szanowni Państwo Radni!, Szanowni Goście!  Pragnę serdecznie podziękować za zaproszenie do udziału w II Sesji Rady Powiatu w Suwałkach. Niestety
ze względu na inne obowiązki nie mogę być dzisiaj z Państwem, proszę więc
o przyjęcie moich życzeń i refleksji wyrażonych w tym liście. Przede wszystkim u progu nowej kadencji gratuluję Państwu Radnym na czele z Panem Przewodniczącym i wysokim Prezydium oraz Panu Staroście i członkom Zarządu Powiatu zaufania ze strony wyborców i uzyskania społecznego mandatu do działań na rzecz rozwoju Powiatu oraz poprawy jakości życia jego mieszkańców. Życzę spełnienia planów i programu wyborczego ku pożytkowi mieszkańców Suwalszczyzny i satysfakcji osobistej mającej swoje źródło
w przekonaniu, że warto podejmować trud pracy dla innych. Serdecznie życzę Państwu i Ich Bliskim jak najgłębszej radości świętego czasu Narodzenia Bożego oraz dobrego Nowego 2011 Roku. Mijający 2010 rok przyniósł Polsce
i nam wszystkim smutne wydarzenia. Wciąż boleśnie odczuwamy największą tragedię w powojennej historii Polski, jaką była katastrofa lotnicza
w Smoleńsku, na próżno, mimo upływu czasu, oczekując prawdy o jej rzeczywistych przyczynach. Nadal nie potrafimy też, choć jest to pierwsza
i oczywista potrzeba, przełamać społecznej niemocy wobec wymierzonej w nas manipulacji oraz kryzysu politycznego, gospodarczego i moralnego, którego doświadczamy w ciągu ostatnich lat. Powoduje to zacieranie granicy między rzeczywistością a medialną fikcją, między tym, czego na co dzień doświadczamy, a tym, co się nam wmawia. Oczekiwania Polaków na godne
i dostatnie życie w niepodległej i bezpiecznej Rzeczypospolitej stają się coraz trudniejsze do zrealizowania. Chcemy wierzyć jednak, że z obecnego wielkiego zamętu wyłoni się Prawda, a gdy mgła się rozwieje i opadnie, nasza wspólnotowa mądrość poprowadzi nas – jak mówi Jarosław Marek Rymkiewicz – do „Królestwa naprawdę wolnych Polaków”. W trosce o przyszłość Narodu
i Państwa powinniśmy zadbać, aby stało się to jak najszybciej. Niech cud Betlejemskiej nocy przywróci nadzieję oraz umocni wiarę, że nasze życie może mimo wszystko być bardziej radosne, bezpieczne i szczęśliwe. Z głębi serca życzę spełnienia w nadchodzącym w 2011 roku szlachetnych planów
i zamierzeń w życiu osobistym, rodzinnym i społecznym”.

 

         Przewodniczący Rady poprosił Pana Morzucha również o przekazanie świątecznych życzeń od całej Rady Powiatu Panu Posłowi Jarosławowi Zielińskiemu.

         Przewodniczący Rady poinformował, że jeden z pracowników Starostwa Powiatowego – Pan Cezary Grzegorz Zwoliński Sekretarz Powiatu został wyróżniony medalem i oddał głos Panu kapitanowi Jarosławowi Kowalewskiemu – przedstawicielowi Komendanta Wojskowej Komendy Uzupełnień.

         Pan kapitan Jarosław Kowalewski przekazał, iż w imieniu Ministra Obrony Narodowej z upoważnienia Komendanta Wojskowej Komendy Uzupełnień w Suwałkach ma zaszczyt wręczyć Cezaremu Grzegorzowi Zwoleńskiemu srebrny medal „Za zasługi dla obronności kraju”. Medal ten swoją decyzją Nr 1477 z 2010 r. w dniu 2 listopada przyznał Panu Zwolińskiemu Minister Obrony Narodowej Pan Klich. Pan Kapitan Kowalewski odznaczył Pana Cezarego Zwolińskiego nadanym mu medalem.

         Przewodniczący Rady oraz Starosta Suwalski w imieniu zgromadzonych gości złożyli Panu Sekretarzowi Powiatu gratulacje i symboliczne kwiaty.

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokołu z obrad I sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

4.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu właściwego do dokonywania czynności związanych z podróżami służbowymi w stosunku do Przewodniczącego Rady Powiatu.

9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Staroście Suwalskiemu.

10.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska) a Gminą Jieznas, Rejon Prienai oraz Centrum Wspólnotowym Gminy Jieznas (Republika Litewska).

12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu                     na 2010 r.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie procedury uchwalania budżetu powiatu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.

15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Suwalskiego na rok 2011 r.

16. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

17. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub propozycje zmiany porządku obrad sesji.

 

Zmian do porządku obrad sesji i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 14 radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 3.

Przyjęcie protokołu z obrad I sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

         Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo
był wyłożony w Biurze Rady Powiatu, zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

 

Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z I  sesji Rady Powiatu:

 

za przyjęciem protokołu głosowało    - 14  Radnych

przeciwko                                         - 0

wstrzymało się od głosu                    - 0

 

Protokół z obrad I Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

         Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie miedzysesyjnym z dnia
9 grudnia Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

        

Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 4).

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach obradował również w dniu  14 i 15 grudnia br. Państwo Radni powyższe sprawozdanie otrzymali przed sesją.

 

Pytań i uwag nie wniesiono. 

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 5).

 

         Przewodniczący Rady dodał, iż odbyło się jeszcze jedno posiedzenie Zarządu Powiatu w dniu dzisiejszym, Państwo Radni otrzymali tylko proponowany porządek posiedzenia Zarządu zaś sprawozdanie z tego posiedzenia przedstawione zostanie na następnej sesji.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

 

 

Ad.5.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie interpelacji.

 

         Będąc przy głosie Przewodniczący Rady zwrócił się do Pana Starosty Suwalskiego jako Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Suwałkach
z prośbą o przedstawienie sytuacji dotyczącej problemu odśnieżania dróg
w obecnym sezonie zimowym.

 

Innych interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

Ad.6.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

         Przewodniczący Rady oddał głos Panu Staroście Suwalskiemu.

 

         Starosta Suwalski przekazał, iż z powodu trudnych warunków panujących obecnie na drogach zarówno, gminnych, powiatowych, wojewódzkich a nawet krajowych, prace, które są wykonywane na drogach powiatowych trzeba bardzo często powtarzać. Dodał, iż biorąc pod uwagę nadchodzące sygnały
od mieszkańców Powiatu, również od Państwa Radnych poprosił Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o przygotowanie na dzisiejszą sesję informacji jak zorganizowany jest i funkcjonuje system odśnieżania dróg powiatowych.

         Starosta Suwalski dodał, iż Pan Dyrektor Dziemian przygotował dla Państwa Radnych mapkę z ukazaniem firm i na jakim obszarze mają za zadanie odśnieżanie dróg powiatowych.

         Radni Rady Powiatu ww. mapki otrzymali podczas obrad sesji.

         Starosta Suwalski przekazał, iż poprosił również Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o przygotowanie informacji dotyczącej wykorzystania środków
na odśnieżanie dróg oraz informacji dotyczącej kategorii dróg w zakresie odśnieżania. Wiadomym jest, że drogi ekspresowe i krajowe odśnieża się
w innym standardzie, natomiast drogi te drugorzędne w innym standardzie. Dodał, iż środki finansowe będące w dyspozycji Powiatu również są ograniczone, co należy brać pod uwagę.

         Starosta Suwalski przekazał, iż odda głos Panu Dyrektorowi Dziemianowi, który przedstawi powyższe informacje oraz zaapelował do Radnych, aby po wysłuchaniu tychże informacji oraz na podstawie doświadczenia, które Państwo Radni wynoszą ze swoich Gmin, dalej współpracowali z Powiatem oraz swoimi uwagami i podpowiedziami pomogli Zarządowi Powiatu, aby w jak najlepszym stopniu te drogi powiatowe utrzymywać. Starosta Suwalski dodał, iż zimowe utrzymanie dróg powiatowych jest bardzo trudnym zadaniem i nie zawsze jest możliwość, aby w pełni sprostać oczekiwaniom mieszkańców. Na pewno nie w takim zakresie, jak próbuje utrzymać ulice Miasto Suwałki, chociaż i tam problemy są z poruszaniem, jednak Miasto Suwałki dysponuje znacznie większymi środkami finansowymi, które liczą się w mln złotych, w Powiecie zaś w tysiącach złotych.

         Pan Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach Marek Dziemian przekazał, iż ma pod sobą 564 km dróg powiatowych. Powiat Suwalski został podzielony na 10 zadań, w ramach przetargów zostali wyłonieni wykonawcy, którzy są odpowiedzialni m.in. poprzez nas za odśnieżanie i utrzymanie tych dróg. Dodał, iż Zarząd Dróg Powiatowych do dyspozycji ma 3 piaskarki, pługi średnie – 7 szt., pług ciężki – 1 szt., równiarka – 2 szt., ładowarka – 2 szt.

         Dyrektor Dziemian przekazał, iż Zarząd Dróg Powiatowych przyjął standard zimowego utrzymania dróg jako piąty. Oznacza to, iż jezdnia jest odśnieżona, w miejscach zasp odśnieżonych jest co najmniej jeden pas ruchu. Śnieg może zalegać do 16 – stu godzin po ustaniu opadów, a na 24 godziny można wstrzymać ruch. Jeśli chodzi zaś o zwalczanie śliskości to przy piątym standardzie posypywanie następuje na odcinkach decydujących o możliwości ruchu, czyli są to obiekty mostowe, skrzyżowania, zatoki autobusowe, przystanki autobusowe, niebezpieczne zakręty i pochylenia powyżej 4 stopni. Czas reakcji po wystąpieniu zjawiska tj. gołoledzi  wynosi 8 godzin, na zwalczenie tej śliskości.

         Dyrektor Dziemian przekazał, iż Zarząd Dróg Powiatowych dysponuje na utrzymanie dróg budżetem w wysokości 450.000 zł, z czego 400.000 zł przeznaczonych jest na I kwartał 2011 roku, zaś 50.000 na IV kwartał 2011 r. Dodał, iż na dzień dzisiejszy Zarząd Dróg Powiatowych poniósł koszty z tytułu odśnieżania w wysokości oscylujących przy kwocie 90.000 zł. Jednorazowy koszt wysłania pługów w chwili obecnej wacha się w granicach 20.000 zł. Dotychczas oscylowało to w granicach 15.000 zł ze względu na to, iż była mniejsza ilość śniegu i szybciej dane pługi poruszały się po terenie Powiatu.

         Radny Andrzej Łanczkowski przekazał, iż nie widzi związku pomiędzy szybkością poruszania się po drodze pługu a ceną.

         Dyrektor Dziemian przekazał, iż jeżeli są to pierwsze opady śniegu
to pług nie musi aż tak szeroko rozsuwać śniegu, nie ma jeszcze wysokich burt ze śniegu, pług przejeżdża dwa razy i droga jest odśnieżona, natomiast jeśli tego śniegu jest nadmiar i nie ma go gdzie wyrzucić to odśnieżanie sprowadza się do czterech przejazdów pługu po jednej drodze, aby była ona w miarę szeroko odśnieżona i aby jak najdłużej utrzymała się i nadawała się do przejezdności.

         Radny Andrzej Łanczkowski zwrócił się z zapytaniem do Pana Marka Dziemiana czy jest nakreślony plan kolejności odśnieżania dróg w Powiecie, czy każdorazowo Pan Dyrektor sam dobrowolnie podejmuje decyzję odnośnie jakie drogi są w kolejności odśnieżane, czy jest to np. z wykonawcą umówione, że zaczyna się odśnieżanie od jednej drogi a kończy na drugiej.

         Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przekazał, iż kolejność odśnieżania jest ustalana na podstawie natężenia ruchu panującego na danych odcinkach dróg, poruszania się autobusów - tzw. gimbusów dowożących młodzież
do szkoły. Kolejność ta ustalana jest w porozumieniu z Wójtami Gmin z terenu Powiatu Suwalskiego, z Państwem Radnymi, którzy zgłaszają wnioski, wówczas Zarząd Dróg dostosowuje się do tego i stara się pilnować tej hierarchii. Wiadomym jest, że jeżeli drogi gruntowe prowadzą tylko np. do dwóch – pięciu  mieszkańców to przechodzą są na dalszy tor w kolejności odśnieżania.

         Radny Andrzej Łanczkowski zadał pytanie Dyrektorowi Dziemianowi, czy w związku z tym, iż panuje pewna kolejność odśnieżania dróg, to czy może on otrzymać taką kolejność odśnieżania dróg w Gminie Wiżajny.

         Dyrektor Dziemian udzielając odpowiedzi na zadane pytanie potwierdził, że Radny Łanczkowski taką informacje może otrzymać.

         Radny Daniel Racis zwrócił się do Dyrektora Dziemiana, dlaczego rozliczenie z wykonawcą liczone jest od godziny.

          Dyrektor Dziemian przekazał, iż można przyjąć dwa sposoby rozliczenia się z wykonawcami. Drugi sposób rozliczania jest według kilometra. Jeśli przyjąć drugi sposób rozliczenia tj. za kilometr, tak jak to robi Gmina Suwałki, gdzie odśnieżenie jednego kilometra drogi kosztuje około 120,00 zł, to przy ilości 564 km dróg powiatowych jednorazowe odśnieżenie tych dróg kosztowałoby  około 56.000 zł, zaś przy rozliczeniu od godziny jednorazowe odśnieżenie dróg w Powiecie wynosi około 20.000 zł. Dodał, iż czas odśnieżania liczony jest od godziny wezwania do godziny skończenia. Podczas godzin pracy Zarządu Dróg Powiatowych często udaje się sprawdzić wykonawców stwierdzając, czy te drogi, po których dany wykonawca powinien się poruszać rzeczywiście są odśnieżone. Dodał, iż Zarząd Dróg Powiatowych ma swoje sposoby, aby stwierdzić, czy wykonawca podając akurat te godziny do rozliczenia, czy są one adekwatne do tego co wykonał. Takim przykładem jest chociażby wyjazd w teren, wykonanie połączeń telefonicznych i sprawdzenie czy dany pług rzeczywiście poruszał się po tej trasie.

         Radny Daniel Racis zapytał, czy zdarzały się takie przypadki, że po wizycie w terenie stwierdził Pan Dyrektor, iż pług który dostał zlecenie na daną drogę miał ją odśnieżyć a w rzeczywistości zupełnie nie pojawił się na tej drodze.

         Dyrektor Dziemian przekazał, iż zdarzały się takie przypadki.
W bieżącym roku problem był z jednym z wykonawców, wynikało to z jego niewiedzy o odcinkach dróg, które miał odśnieżać. Dodał, iż dużą pomoc okazują mieszkańcy danych miejscowości, informując Zarząd Dróg, iż pług jeszcze nie był na danej drodze pomimo jego skierowania w tą trasę.

         Radny Daniel Racis zapytał, co dzieje się wówczas kiedy pługu na danej drodze nie było, a wykonawca twierdzi, że był.

         Dyrektor Dziemian przekazał, iż w takich przypadkach stosowane są kary w postaci obcięcia godzin dla wykonawcy, dochodzi również do takich sytuacji jak w roku bieżącym, gdzie jeden z wykonawców został cofnięty z jednego zadania.

         Dyrektor Zarządu Dróg przekazał, iż pod nr telefonu 087 565 70 85 pełnione są dyżury od godziny 5.00 do 13.00 przez pracownika Zarządu Dróg Powiatowych, od godziny 13.00 do 15.00 przyjmowane są zgłoszenia, od godz. 15.00 zgłoszenia przyjmuje dozorca, który pilnuje bazy i przekazuje uwagi bezpośrednio Dyrektorowi Zarządu Dróg lub jego Zastępcy, ponieważ Dyrektor i jego Zastępca pełnią dyżury na zmianę co drugi dzień. Wówczas zapada decyzja, czy pług ma zostać wysłany. Dodał, że jeśli pada śnieg i osoba telefonująca twierdzi, że droga jest nie przejezdna pług zostaje wysłany
w „ciemno”, natomiast jeśli nie ma opadów, a osoba telefonująca mówi, że ma problem z dojazdem wówczas jedziemy w teren i sprawdzamy, czy jest podstawa do tego, aby wysłać w daną okolicę pług. 

         Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do Dyrektora Dziemiana, kto przyjął piąty stopień odśnieżania dróg Powiatowych.

         Dyrektor Marek Dziemian przekazał, iż takie kryterium odśnieżania dróg na terenie Powiatu Suwalskiego zostało ustalone w porozumieniu z Zarządem Powiatu w Suwałkach. Takie stopnie odśnieżania dróg w głównej mierze zależą od tego jakimi środkami dysponuje Zarząd Dróg Powiatowych, jeżeli te środki są wyższe, to wyższy jest standard odśnieżania.  

         Radny Zbigniew Mackiewicz zapytał, czy wszystkie drogi powiatowe są o piątym standardzie odśnieżania.

          Dyrektor Marek Dziemian udzielił twierdzącej odpowiedzi. Dodał, iż są takie drogi gruntowe, które są dość wąskie i tych dróg zbyt szeroko nie ma możliwości odśnieżyć, stąd też mogą one odbiegać od dróg asfaltowych, aczkolwiek Zarząd Dróg Powiatowych stara się jednakowo traktować wszystkie drogi.    

         Radny Zbigniew Mackiewicz zapytał, czy wszystek sprzęt jakim dysponuje Zarząd Dróg Powiatowych w Suwałkach jest zimą uruchamiany.

         Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przekazał, iż dysponuje on dwoma pługami, oba są lekkie, jeden dodatkowo jest gumowy, jeden pług założony jest na ciągniku URSUS C360 i wysyłany jest w głównej mierze na Małą Hutę, natomiast drugi pług nie jest z przodu, tylko jest ciągniony z tyłu za ciągnikiem
i przeważnie wysyłany jest w kierunku Płociczna, gdyż miejscowość biegnie przez las, nie ma zasp śnieżnych 

         Radny Zbigniew Mackiewicz zapytał, czy taniej jest odśnieżać swoim sprzętem czy wynajmować z zewnątrz.

         Dyrektor Dziemian odpowiedział, że zdecydowanie mniej ponosi się kosztów odśnieżając drogi własnym sprzętem.

         Radny Zbigniew Mackiewicz przekazał, iż w takim wypadku może warto byłoby uruchomić np. równiarkę, aby zwiększyć ten sprzęt.

         Dyrektor Dziemian przekazał, iż równiarka, przy takich warunkach atmosferycznych jakie panują w roku bieżącym praktycznie nie nadaje się, służy jedynie do zrywania naboju powstałego wskutek najeżdżenia, aby samochód nie zawisł w powstających koleinach.

         Radny Marek Dziatkowski zwrócił się z zapytaniem ile godzin pracuje wynajęty sprzęt z zewnątrz a ile pracuje sprzęt, który jest własnością Zarządu Dróg Powiatowych.

         Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przekazał, iż w ostatnim czasie dwa odśnieżania były pominięte ze sprzętem Zarządu Dróg Powiatowych, dokładnie chodzi o Płociczno. Mała Huta jest przez cały czas odśnieżana przez sprzęt, który jest własnością Zarządu Dróg. Jeśli jest potrzeba sypania piaskarką, to pozostać musi na bazie duży ciągnik, gdyż ma ładowacz czołowy „tur” służący do ładowania mieszanki do piaskarki. Zdarzają się takie sytuacje, że po nocy opady ustają, ciągnik pozostać musi na bazie, a piaskarka musi wyruszyć w teren, wówczas jest dyskusja czy wysłać piaskarkę z wynajmu, czy własną. Dyrektor dodał, iż koszt jednej godziny pracy piaskarki tj. 160 zł, zaś tona mieszkanki – 150 zł. Własny sprzęt będący w posiadaniu Zarządu Dróg Powiatowych wysypał 140 ton mieszanki piaskowosolnej, zaś z wynajmu Zarząd Dróg Powiatowych skorzystał z ilości 40 ton mieszanki.

         Radny Marek Dziatkowski zwrócił się z zapytaniem, czy przy piaskarkach są pługi, które odśnieżają jednocześnie.

         Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych przekazał, iż piaskarka Zarządu Dróg nie posiada pługu, natomiast u jednego z wykonawców na piaskarce jest pług podczepiony.

         Radny Marek Dziadkowski zapytał, dlaczego na piaskarce Zarządu Dróg Powiatowych nie może być pługu, który by jednocześnie odśnieżał drogi.

         Dyrektor Marek Dziemian przekazał, iż Zarząd Dróg Powiatowych będzie skłaniał się do tego, aby kamaza, na którym jest piaskarka wyposażyć w pług.

         Radny Szymon Putra mając na względzie drogi w gminie Raczki, zapytał Dyrektora Dziemiana, czy wykonawca, który porusza się po drogach w tej gminie jest kontrolowany, gdyż mieszkańcy niejednokrotnie skarżyli się na to, iż samochody przejeżdżają po tych drogach z podniesionymi pługami, oraz że nie było widać nigdzie, aby drogi posypane były piaskiem lub jakąkolwiek mieszanką.

         Dyrektor Marek Dziemian przekazał, iż takie uwagi że wykonawca jedzie z podniesionym pługiem uważa za niezasadne, ponieważ odśnieżane są również drogi gminne, przez innych wykonawców i być może to ich sprzęt porusza się po drogach powiatowych.

         Radny Szymon Putra przekazał, iż ten pług poruszał się po drodze powiatowej, dojeżdżając tylko do połowy wsi i ten fragment drogi odśnieżając, natomiast przejeżdżając dalej podnosi pług i odjeżdża, nie kończąc swojej drogi.

         Dyrektor Marek Dziemian przekazał, iż jeśli Pan Radny Putra zauważy przy następnym odśnieżaniu ponownie taką sytuację to należy ją zgłosić do Zarządu Dróg Powiatowych, a Zarząd Dróg wyjedzie w teren, aby naocznie skontrolować zaistniałe zdarzenie. Dodał, iż na IV kwartał 2010 r. Zarząd Dróg Powiatowych dysponuje kwotą 30.000 zł, tj. z tych 90.000 zł, które wydatkował, to 30.000 zł pokrywa w tym roku, zaś 60.000 zł przeniesione zostaje na przyszły rok. Wobec tego z 400.000 zł zaplanowanych na I kwartał 2011 r. musi zdjąć kwotę 60.000 zł,  zatem pozostaje na I kwartał 340.000 zł.

         Starosta Suwalski zwrócił się do zgromadzonych o bieżące informowanie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o problemach panujących na drogach powiatowych, albo Zarządu Powiatu, wówczas Zarząd będzie interweniował wraz z Panem Dziemianem. Dodał, iż na pewno wykonawcy nie są tak solidni
i trzeba ich pilnować. Sam Zarząd Dróg Powiatowych i jego pracownicy jednak nie mają możliwości skontrolowania każdego z wykonawców na trasie, wobec tego sygnały jakie Państwo zgłaszają są jak najbardziej wskazane. 

         Wójt Gminy Szypliszki Mariusz Grygieńć przekazał, iż z Panem Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych współpracuje, jeśli są jakieś problemy to są szybko rozwiązywane.

 

Ad.7.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Polityki Społecznej.

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 14 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 6).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 7).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 8).

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/11/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 9).

 

Ad.8.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu właściwego do dokonywania czynności związanych z podróżami służbowymi w stosunku
do Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Polityki Społecznej.

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 14 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 10).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 11).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu właściwego do dokonywania czynności związanych z podróżami służbowymi w stosunku do Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/12/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu właściwego do dokonywania czynności związanych z podróżami służbowymi w stosunku do Przewodniczącego Rady Powiatu została podjęta jednogłośnie (załącznik
Nr 13).

 

Ad.9.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Staroście Suwalskiemu.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż zaproponował, aby wynagrodzenie Staroście Suwalskiemu pozostawić na dotychczasowym poziomie. Radni do tej propozycji ustosunkowali się pozytywnie.  

         Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Polityki Społecznej.

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 14 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 14).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia wynagrodzenia Staroście Suwalskiemu:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 13 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 1

 

Uchwała Nr II/13/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w sprawie ustalenia wynagrodzenia Staroście Suwalskiemu została podjęta większością głosów (załącznik Nr 17).

 

Ad.10.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt tejże uchwały przygotowała Komisja Polityki Społecznej na posiedzeniu w dniu 16 grudnia 2010 r. Przewodniczący Rady przekazał, iż zwrócił się do Komisji Polityki Społecznej o delegowanie Radnych do składu tejże Komisji. Dodał, iż Komisja Polityki Społecznej zaproponowała objęcie tejże funkcji Radnemu Marianowi Burzyńskiemu oraz Radnemu Stanisławowi Szwengier. Zapytał Radnych czy są inne propozycje kandydatur do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

         Innych kandydatur nie zgłoszono.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

          

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 12 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 2

 

Uchwała Nr II/14/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku została podjęta większością głosów (załącznik Nr 18).

 

Ad.11.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska)
a Gminą Jieznas, Rejon Prienai oraz Centrum Wspólnotowym Gminy Jieznas (Republika Litewska).

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu i poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 19).

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska) a Gminą Jieznas, Rejon Prienai oraz Centrum Wspólnotowym Gminy Jieznas (Republika Litewska):

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/15/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska) a Gminą Jieznas, Rejon Prienai oraz Centrum Wspólnotowym Gminy Jieznas (Republika Litewska) została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 20).

 

Ad.12.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu
na 2010 r.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 15 grudnia 2010 r. Zarząd przyjął nowy projekt uchwały w tejże sprawie. Państwo Radni byli zapoznawani z nowym projektem uchwały na posiedzeniach właściwych Komisji Rady. Ostateczny projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 16 grudnia br. oraz przez Komisję Finansową  w dniu dzisiejszym.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr  21).

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 20 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 22).

        

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2010 r.:

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/16/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 10 listopada 2010 r.
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2010 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 23).

 

Ad.13.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie procedury uchwalania budżetu powiatu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

         Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, Komisję Polityki Społecznej oraz Komisję Rewizyjną.

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 14 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 24).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 25).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 26).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 27).

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie procedury uchwalania budżetu powiatu oraz rodzaju  
 i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/17/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie procedury uchwalania budżetu powiatu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 28).

 

Ad.14.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

         Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, Komisję Polityki Społecznej oraz Komisję Rewizyjną.

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 14 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 29).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 30).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 31).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 32).

         Przewodniczący Rady odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu w Suwałkach na lata 2011 - 2018 (kserokopia uchwały Nr RIO.V.-0031-15/10 z dn. 14.12.2010 r. - załącznik
Nr 33).

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/18/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 34).

 

Ad.15.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Suwalskiego na rok 2011 r.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt budżetu powiatu suwalskiego na 2011 r. został Państwu Radnym przekazany wraz z materiałami. Dodał,
iż projekt budżetu powiatu opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, Komisje Polityki Społecznej oraz Komisję Rewizyjną. Dnia 15 grudnia wpłynęła opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o projekcie budżetu powiatu suwalskiego na 2011 r. którą Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach Komisji.

         Przewodniczący Rady poprosił Starostę Suwalskiego o przedstawienie projektu budżetu powiatu. 

         Starosta Suwalski przekazał, iż dochody jak i wydatki w projekcie budżetu są nieco wyższe od kwoty ok. 2.000.000 zł w stosunku do uchwalanego budżetu w roku bieżącym. Natomiast jeśli chodzi o wykonanie, to budżet ten jest niższy. Dodał, iż ma nadzieję, że nie są to ostateczne kwoty, Powiat będzie starał się szukać dodatkowych środków. Rysują się już pewne kwoty
w niektórych pozycjach w związku z deklaracjami Panów Wójtów Gmin
o wspólnym finansowaniu niektórych projektów drogowych i zostaną wprowadzone do budżetu po stronie dochodów i wydatków.

         Starosta Suwalski przekazał, iż ten budżet różni się od poprzedniego, tym że przewidywany jest deficyt w wysokości 1.678.000 zł, który pokryty ma zostać z wolnych środków, ponieważ część środków w roku bieżącym przewidzianych do pokrycia wydatków, niestety nie zostanie skonsumowana,
z tego względu, iż zadania te przechodzą na rok następny, a także z tego powodu iż część zadań wypadła z realizacji. Dodał, iż sądzi że nie ma żadnych zagrożeń, że ten deficyt nie zostanie pokryty. Również w tych środkach służących
do pokrycia deficytu jest zaciągnięty kredyt w wysokości 1.300.000 zł na modernizację dróg powiatowych, który przejdzie na następny rok z tego względu, iż bodowy dróg również przechodzą na rok następny. Kredyt ten znajdzie się w budżecie w przyszłym roku po stronie środków własnych. W tym przypadku nie ma żadnych zagrożeń, poziom wydatków dotyczących działań obligatoryjnych jest na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku. Wynagrodzenia przewidywane są bez uwzględnienia podwyżek, jedynie tylko w tych przypadkach, gdzie przewiduje to ustawodawca, tj. wynagrodzenia nauczycieli, oraz oczywiście przy uwzględnieniu wskaźnika inflacji. Jeżeli chodzi o zadania inwestycyjne to ujęte są w załączniku inwestycyjnym do projektu budżetu powiatu tylko te zadania, które na 100% znajdą się w realizacji, czyli wszystkie drogi powiatowe, które rozpoczęte są w bieżącym roku i ze względu na warunki zimowe przechodzą na rok następny. Jest to 6 odcinków dróg powiatowych
w różnych gminach. Są również drobne zadania dotyczące projektowania czy sporządzania dokumentacji oraz drobne zakupy inwestycyjne. Dodał, iż co roku po sporządzeniu bilansu Pani Skarbnik określa tzw. wolne środki. Jest szansa, że te wolne środki pojawią się w przyszłorocznym budżecie, oprócz tych, które są niezbędne do pokrycia deficytu budżetowego. Dodał, iż ma nadzieję, że
w związku z tym następne zadania inwestycyjne będzie można przyjąć do budżetu powiatu, tak jak to miało miejsce i w roku bieżącym i poprzednim.  

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, Komisję Polityki Społecznej oraz Komisję Rewizyjną.

          

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt budżetu powiatu na 2011 r. (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 35).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt budżetu powiatu na 2011 r. (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 36).

         Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Wiceprzewodniczący Komisji Finansowej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 14 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt budżetu powiatu na 2011 r. (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 37).

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
o przedstawienie ostatecznej opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier poinformował, iż komisja w dniu 16 grudnia 2010 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt budżetu powiatu na 2011 r. (uchwała Komisji stanowi załącznik
Nr 38).

         Przewodniczący Rady poprosił Starostę Suwalskiego o przedstawienie opinii Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w przedmiotowej sprawie.

         Starosta Suwalski przekazał, iż Komisja Bezpieczeństwa i Porządku nie wnosi uwag w stosunku do przedłożonego projektu budżetu powiatu w zakresie zagrożeń porządku publicznego i opiniuje przedłożony projekt budżetu powiatu na 2011 r. pozytywnie. 

         Przewodniczący Rady odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o projekcie budżetu Powiatu
w Suwałkach na 2011 r. (kserokopia uchwały Nr RIO. V.-00310-15/10 z dn. 14.12.2010 r. - załącznik Nr39).

        

 

Pytań i uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia budżetu powiatu suwalskiego na 2011 r.

 

za podjęciem uchwały głosowało                - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr II/19/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 grudnia 2010 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Suwalskiego na 2011 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 40).

 

         Przewodniczący Rady złożył podziękowania wszystkim Radnym
za jednogłośne uchwalenie budżetu, pogratulował również Staroście Suwalskiemu, Zarządowi Powiatu w Suwałkach, Skarbnik Powiatu.

         Starosta Suwalski w imieniu Zarządu Powiatu w Suwałkach złożył podziękowania szanownej Radzie za uchwalenie budżetu powiatu suwalskiego na 2011 r.  

 

Ad.16.

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

         Przewodniczący Rady oddał głos Panu Kazimierzowi Urynowicz Wójtowi Gminy Jeleniewo. 

         Wójt Gminy Jeleniewo przekazał, iż serdecznie dziękuje Szanownej Radzie za współpracę, chociaż faktem jest, że była ona bardzo krótka w obecnej kadencji, nie mniej jednak przez poprzednie cztery lata z większością radnych współpracował i chwali sobie bardzo ten okres, który wniósł wiele doświadczeń do jego życia. Złożył również podziękowania wszystkim przybyłym, zwłaszcza Naczelnikom Wydziałów za dobrą współpracę licząc, że pozostanie ona na dotychczasowym poziomie. Dodał, iż stąd jego obecność oraz Przewodniczącego Rady Gminy Jeleniewo na dzisiejszej sesji, jest wyrazem że liczą na dobrą współpracę, są do dyspozycji, a budżet powiatu, który został dzisiaj uchwalony będzie owocny również dla Gminy Jeleniewo. 

         Starosta Suwalski złożył podziękowania Skarbnik Powiatu Pani Elżbiecie Olejnik za pracę przy opracowywaniu projektu budżetu powiatu na 2011r.

         Przewodniczący Rady poinformował, iż termin najbliższej sesji rady Powiatu planowany jest na 27 stycznia 2011 r. godz. 14.00.

 

 

 

 

Ad.17.

Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady II sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1630.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

/-/ Sławomir Małachowski

 

 

 

 

Protokołowała:

/-/ M. Radziszewska

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Radziszewska

Wprowadzający: Monika Radziszewska

Data modyfikacji: 2011-02-15

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2011-02-15