Uchwała Nr XXX/181/05
uchwała nr xxx/ 181/05
rady powiatu w suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok
Na podstawie art. 12 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592, z 2002 roku Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 162, poz. 1568, z 2004 roku Nr 102, poz. 1055) oraz art. 109 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 roku Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 roku Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210 poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703) Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1. Zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 401.360 zł, w tym:
dz. 600 rozdz. 60014 § 0690 o kwotę 10.000 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 2446 o kwotę 78.000 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 2338 o kwotę 23.786 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 2339 o kwotę 7.950 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 2310 o kwotę 6.500 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 2708 o kwotę 154.577 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 2709 o kwotę 51.526 zł
dz. 853 rozdz. 85333 § 0750 o kwotę 780 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 2338 o kwotę 46.438 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 2339 o kwotę 21.803 zł
§ 2. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 1.147.000 zł, w tym:
dz. 600 rozdz. 60014 § 4210 o kwotę 80.000 zł
dz. 600 rozdz. 60014 § 4300 o kwotę 8.154 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4176 o kwotę 13.037 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4306 o kwotę 64.963 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 6050 o kwotę 180.000 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4170 o kwotę 1.500 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4175 o kwotę 27.011 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4215 o kwotę 3.727 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4300 o kwotę 10.000 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4305 o kwotę 50.442 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4415 o kwotę 905 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4536 o kwotę 4.000 zł
dz. 757 rozdz. 75702 § 8070 o kwotę 26.201 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 6050 o kwotę 103.700 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 3218 o kwotę 17.622 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 3219 o kwotę 5.875 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4118 o kwotę 632 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4119 o kwotę 211 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4128 o kwotę 90 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4129 o kwotę 31 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4178 o kwotę 3.670 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4179 o kwotę 1.223 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4218 o kwotę 1.148 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4219 o kwotę 382 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4308 o kwotę 624 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4309 o kwotę 228 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4010 o kwotę 5.409 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4110 o kwotę 960 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4120 o kwotę 131 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4018 o kwotę 17.296 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4019 o kwotę 5.766 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4118 o kwotę 8.268 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4119 o kwotę 2.756 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4128 o kwotę 1.150 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4129 o kwotę 383 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4178 o kwotę 29.595 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4179 o kwotę 9.865 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4218 o kwotę 16.855 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4219 o kwotę 5.619 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4308 o kwotę 23.919 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4309 o kwotę 7.973 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4418 o kwotę 9.872 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4419 o kwotę 3.290 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4428 o kwotę 47.256 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4429 o kwotę 15.752 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4448 o kwotę 366 zł
dz. 852 rozdz. 85295 § 4449 o kwotę 122 zł
dz. 853 rozdz. 85333 § 4210 o kwotę 780 zł
dz. 854 rozdz. 85410 § 6050 o kwotę 260.000 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 3248 o kwotę 32.665 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 3249 o kwotę 15.335 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4118 o kwotę 1.434 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4119 o kwotę 674 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4128 o kwotę 204 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4129 o kwotę 96 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4178 o kwotę 8.324 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4179 o kwotę 3.909 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4218 o kwotę 3.198 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4219 o kwotę 1.502 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4308 o kwotę 613 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4309 o kwotę 287 zł
§ 3. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 142.137 zł, w tym:
dz. 700 rozdz. 70005 § 4480 o kwotę 9 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4010 o kwotę 32.832 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4110 o kwotę 5.655 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4120 o kwotę 807 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4210 o kwotę 3.162 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4300 o kwotę 6.506 zł
dz. 750 rozdz. 75045 § 4210 o kwotę 170 zł
dz. 750 rozdz. 75045 § 4300 o kwotę 1.050 zł
dz. 750 rozdz. 75045 § 4410 o kwotę 100 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4175 o kwotę 20.000 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4215 o kwotę 38.342 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4305 o kwotę 33.504 zł
§ 4. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 142.137 zł, w tym:
dz. 600 rozdz. 60014 § 4300 o kwotę 91.846 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4016 o kwotę 24.509 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4116 o kwotę 4.221 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4126 o kwotę 603 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4216 o kwotę 2.004 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4306 o kwotę 2.004 zł
dz. 630 rozdz. 63095 § 4530 o kwotę 881 zł
dz. 700 rozdz. 70005 § 4500 o kwotę 9 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4440 o kwotę 1.502 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4610 o kwotę 3.000 zł
dz. 750 rozdz. 75045 § 4170 o kwotę 1.320 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4016 o kwotę 8.323 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4116 o kwotę 1.434 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4126 o kwotę 204 zł
dz. 750 rozdz. 75095 § 4216 o kwotę 277 zł
§ 5. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1. Dochody ogółem - 13.246.657 zł
2. Wydatki ogółem - 14.032.297 zł
3. Źródło pokrycia deficytu budżetowego powiatu w kwocie 785.640 zł stanowią:
- wolne środki na rachunku bieżącym powiatu pochodzące z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 525.640 zł,
- planowany do zaciągnięcia kredyt bankowy długoterminowy w kwocie 260.000 zł.
4. Na spłatę kredytów bankowych przeznacza się wolne środki na rachunku bieżącym budżetu powiatu pochodzące z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 163.354 zł.
§ 6. Uzasadnienie dokonanych zmian zawiera Załącznik Nr 1 do Uchwały.
§ 7. Ustala się limit wydatków na zadania inwestycyjne na 2005 rok zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Uchwały. Jednocześnie traci moc Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIX/171/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 24 lutego 2005 roku.
§ 8. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu powiatu zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do Uchwały. Jednocześnie traci moc Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXVII/165/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 roku.
§ 9. Prognozę kwoty długu na dzień 31 grudnia 2005 roku stanowi Załącznik Nr 4 do Uchwały. Jednocześnie traci moc Załącznik Nr 13 do Uchwały Nr XXVII/165/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 roku.
§ 10. Prognozowaną sytuację finansową powiatu suwalskiego na lata 2005-2014 wraz z prognozą budżetu powiatu i zobowiązań w okresie spłaty wnioskowanego do zaciągnięcia kredytu stanowi Załącznik Nr 5 do Uchwały.
§ 11. Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Suwałkach.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXX/ 181 /05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
uzasadnienie
do uchwały nr xxx/ 181 /05 rady powiatu w suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok
I. Zmiany w budżecie powiatu na 2005 rok zawarte w § 1 i § 2 Uchwały wynikają ze:
1. zwiększenia planu dochodów w dz. 600 rozdz. 60014 - "Drogi publiczne powiatowe" o kwotę 10.000 zł z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego z przeznaczeniem ich na zakup materiałów do bieżącego utrzymania dróg powiatowych,
2. zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 630 - "Turystyka" rozdz. 63095 - "Pozostała działalność" o kwotę 78.000 zł w związku z dotacjami z WFOŚiGW w Białymstoku na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją projektu: "Przez przyrodę i kulturę do rozwoju turystycznego i współpracy międzynarodowej",
3. zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 803 rozdz. 80309 - "Pomoc materialna dla studentów" o kwotę 31.736 zł z przeznaczeniem na wypłatę stypendiów ze środków ZPORR dla studentów pochodzących z terenu powiatu suwalskiego,
4. zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 852 rozdz. 85220 - "Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej" o kwotę 6.500 zł w związku z zawartymi porozumieniami z Gminą Bakałarzewo i Filipów na współfinansowanie działań z zakresu interwencji kryzysowej,
5. zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 852 - "Pomoc społeczna" rozdz. 85295 "Pozostała działalność" o kwotę 206.103 zł w związku z podpisaną umową Nr EQ/061/A/d1/2005 o dofinansowanie Działania 1 w ramach programu operacyjnego - Program Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL dla Polski 2004-2006 współfinansowanego z EFS, zawartą w dniu 23 marca 2005 roku z Fundacją "Fundusz Współpracy" a Powiatem Suwalskim działającym na rzecz Partnerstwa na Rzecz Rozwoju "Wchodzenie, utrzymanie, powrót na rynek pracy osób po chorobie psychicznej",
6. zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 853 rozdz. 85333 - "Powiatowe urzędy pracy" o kwotę 780 zł z tytułu opłat za wynajem lokalu z przeznaczeniem na wydatki bieżące w PUP w Suwałkach,
7. zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 854 rozdz. 85415 - "Pomoc materialna dla uczniów" o kwotę 68.241 zł z przeznaczeniem na stypendia wypłacone ze środków ZPORR dla młodzieży.
II. W § 2 Uchwały kwotę 485.640 zł pochodzącą z wolnych środków na rachunkach bieżących powiatu przeznacza się na:
- zwiększenia planu wydatków w dz. 600 rozdz. 60014 - "Drogi publiczne powiatowe" o kwotę 78.154 zł na wydatki związane z zimowym i bieżącym utrzymaniem dróg,
- zwiększenia planu wydatków w dz. 750 rozdz. 75020 - "Starostwa powiatowe" o kwotę 180.000 zł na zabezpieczenie środków na remont przyszłej siedziby Starostwa,
- zwiększenia planu wydatków w dz. 757 rozdz. 75702 - "Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego" w kwocie 26.201 zł z przeznaczeniem na odsetki od kredytu,
- zwiększenia planu wydatków w dz. 801 rozdz. 80130 - "Szkoły zawodowe" o kwotę 103.700 zł jako udział własny powiatu w ulokowaniu projektu "Centrum Obsługi Turysty - remont zabytkowej Kordegardy w Dowspudzie" do dofinansowania w EFRR w ramach INTERREG III A lub ZPORR,
- zwiększenia planu wydatków w dz. 750 rozdz. 75095 - "Pozostała działalność" o kwotę 97.585 zł z tytułu pozostałości środków Phare na rachunku bankowym oraz środków stanowiących udział własny w realizowanym projekcie: "Aktywizacja samorządów i środowisk społecznych Suwalszczyzny w poszukiwaniu źródeł finansowania rozwoju lokalnego",
Ponadto: zwiększa się plan w dz. 854 rozdz. 85410 - "Internaty i bursy szkolne" o kwotę 260.000 zł z planowanego do zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego z przeznaczeniem na termomodernizację internatu w Zespole Szkół w Dowspudzie.
III. Zmiany w budżecie powiatu na 2005 rok zawarte w § 3 i § 4 polegające na przeniesieniach pomiędzy poszczególnymi paragrafami klasyfikacji budżetowej wynikają z konieczności dostosowania planu wydatków do faktycznych wydatków w Starostwie Powiatowym.
Ponadto:
zmniejsza się plan wydatków w dz. 750 rozdz. 75095 - "Pozostała działalność" o kwotę 91.846 zł zapisanych do realizacji z dochodów powiatu. Niezrealizowane w 2004 roku wydatki z grantu winne być finansowane w 2005 roku z wolnych środków na rachunku bieżącym. Natomiast kwotę tę przeznacza się na zimowe utrzymanie dróg.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XXX/ 181/05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2005 roku
Nazwa zadania inwestycyjnego i jego lokalizacja |
Rok rozpocz.zakończ |
Wartość kosztorys. zadania |
Dotychczas poniesione wydatki (do końca ub.r.) |
Pozostałość środków na rachunku inwestycyj-nym
|
Środki wynikające z planów na 2005 r. ogółem w zł |
w tym: |
||||||
Środki własne budżetowe |
Środki z własnych funduszów celowych |
Wpłaty ludności |
Środki z budżetu państwa |
Dotacje bezzwrotne z funduszów celowych |
Kredyty i pożyczki |
Inne środki (np. partycypacja innych jednostek) |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
I. Zadanianoworozpoczynane |
|
6.187.311 |
104.044 |
- |
1.875.835
|
803.304 |
- |
- |
- |
- |
260.000 |
812.531 |
- modernizacja dróg |
|
1.406.417 |
- |
- |
1.164.135 |
351.604 |
- |
- |
- |
- |
- |
812.531 |
- dr.Nr 1130B Rutka Tartak - - Poszeszupie - Ejszeryszki |
2005 |
1.406.417 |
- |
- |
1.164.135 |
351.604 |
- |
- |
- |
- |
- |
812.531 |
- termomodernizacja budynku na potrzeby siedziby Starostwa Powiatowego |
2005 |
45.000 |
- |
- |
45.000 |
45.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- modernizacja przyszłej siedziby Starostwa Powiatowego |
2005 |
180.000 |
- |
- |
180.000 |
180.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- realizacja ostatniego etapu inwestycji w Ośrodku Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku |
2005 |
2.437.000 |
- |
- |
108.360 |
108.360 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- dokumentacja projektowa drogi 1159B Szołtany- Puńsk-Wojtokiemie |
2005 |
14.640 |
- |
- |
14.640 |
14.640 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- Centrum Obsługi Turysty - remont zabytkowej Kordegardy w Dowspudzie |
2004 |
1.777.500 |
46.970 |
- |
103.700 |
103.700 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- termomodernizacja internatu przy Zespole Szkół w Dowspudzie |
2004 |
326.754 |
57.074 |
- |
260.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
260.000 |
- |
II. Zakupy inwestycyjne |
|
349.935 |
- |
- |
349.935 |
28.407 |
- |
- |
4.000 |
- |
- |
317.528 |
- kserokopiarka |
|
4.148 |
- |
- |
4.148 |
148 |
- |
- |
4.000 |
- |
- |
- |
- zestaw komputerowy |
2005 |
5.052 |
- |
- |
5.052 |
- |
- |
- |
- |
|
- |
5.052 |
- zakup sprzętu do zabezpieczenia łączności radiowej i usprawnienia zarządzania informacyjne- go w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach |
2005 |
326.735 |
- |
- |
326.735 |
14.259 |
- |
- |
- |
- |
- |
312.476 |
- realizacja projektu "Budowa i wdrożenie w urzędach samorządu terytorialnego województwa podlaskiego platform elektronicznych dla rozwoju elektronicznych usług dla ludności" |
2005 |
14.000 |
- |
- |
14.000 |
14.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Ogółem: |
6.537.246 |
104.044 |
- |
2.225.770 |
831.711 |
- |
- |
4.000 |
- |
260.000 |
1.130.059 |
Przewodniczący Rady
Sławomir Małachowski
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr XXX/ 181/05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
Plan przychodów i rozchodów
na 2005 rok
Lp. |
Wyszczególnienie |
Kwota |
I. |
Przychody ogółem |
948.994 |
|
w tym: 1. nadwyżka z lat ubiegłych 2. wolne środki 3. kredyty długoterminowe 4. pożyczki 5. spłaty pożyczek udzielonych 6. przychody z prywatyzacji majątku gminy 7. sprzedaż papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę
|
- 688.994 260.000 - - - -
|
II. |
Rozchody ogółem |
163.354 |
|
w tym: 1. spłaty kredytów długoterminowych 2. spłaty pożyczek długoterminowych 3. pożyczki udzielone 4. wykup papierów wartościowych
|
163.354 - - - |
Informacje uzupełniające:
I. Pokrycie deficytu (niedoboru) budżetowego:
- kredytem - 260.000 zł
- nadwyżką budżetową - -
- wolne środki - 525.640 zł
Przewodniczący Rady
Sławomir Małachowski
Załącznik Nr 4
do Uchwały Nr XXX/181/05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
Prognoza kwoty długu
na dzień 31 grudnia 2005 roku
Lp. |
Wyszczególnienie |
Kwota zł |
I. |
Stan długu na dzień 31 grudnia 2004 rok |
1.727.845 |
1. |
Emisja papierów wartościowych |
- |
2. |
Zaciągnięte kredyty |
1.700.000 |
3. |
Zaciągnięte pożyczki |
- |
4. |
Przyjęte depozyty |
- |
5. |
Zobowiązania wymagalne |
27.845 |
|
a) z tytułu poręczeń i gwarancji |
- |
|
b) jednostek budżetowych |
- |
|
w tym z tytułu: - dostawy towarów i usług - składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy |
- |
|
c) pozostałych jedn. sektora finansów publicznych |
27.845 |
II. |
Planowane zwiększenie długu w 2005 r. |
260.000 |
1. |
Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterminowego |
260.000 |
2. |
Kwota planowana do zaciągnięcia pożyczki |
- |
3. |
Zobowiązania wymagalne na koniec 2005 r. |
- |
|
a) jednostek budżetowych |
- |
|
b) pozostałych jednostek sektora finansów publicznych |
- |
|
Wartość długu ogółem (I + II) |
1.987.845 |
III. |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2005 r. |
191.199 |
1. |
Kwoty spłaconych rat kredytów |
163.354 |
2. |
Kwoty spłaconych rat pożyczek |
- |
3. |
Kwoty zwróconych (rozliczonych) depozytów |
- |
4. |
Kwoty spłaconych zobowiązań wymagalnych |
27.845 |
IV. |
Ogółem dług na 31 grudnia 2005 r. I + II - III |
1.796.646 |
V. |
Planowane dochody na 2005 r. |
13.246.657 |
|
% (IV : V) |
13,56 |
Kredyt bankowy długoterminowy zaciągnięty w Banku Pocztowym do spłaty w 2005 roku w kwocie 100.000 zł, kredyt bankowy długoterminowy zaciągnięty w Banku Gospodarstwa Krajowego do spłaty po okresie karencji od 30.09.2005 r. w kwocie 44.444 zł oraz planowany do zaciągnięcia kredyt do spłaty od 15.09.2005 r. w kwocie 18.910 zł, spłacane będą z wolnych środków pochodzących z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych. Zobowiązania wymagalne zaplanowane zostały w planie wydatków gospodarstwa pomocniczego na 2005 rok, sklasyfikowane w dz. 801 rozdz. 80197.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXX/181 /05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 31 marca 2005 roku
Prognoza budżetu powiatu i zobowiązań |
|||||||||||
w okresie spłaty wnioskowanego do zaciągnięcia kredytu (pożyczki) |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lp |
Wyszczególnienie |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
A |
Dochody ogółem |
13.246.657 |
13.500.000 |
14.000.000 |
14.100.000 |
14.500.000 |
14.600.000 |
14.800.000 |
15.000.000 |
15.100.000 |
15.300.000 |
B |
Wydatki ogółem z kredytem i pożyczką |
14.195.651 |
13.209.941 |
13.709.941 |
13.809.941 |
14.209.941 |
14.452.486 |
14.666.668 |
14.866.668 |
14.966.668 |
15.210.100 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- wydatki bieżące |
11.969.881 |
12.869.941 |
13.552.536 |
13.509.941 |
13.709.941 |
13.752.486 |
13.766.668 |
13.766.668 |
13.766.668 |
13.910.100 |
|
- wydatki inwestycyjne |
2.225.770 |
340.000 |
157.405 |
300.000 |
500.000 |
700.000 |
900.000 |
1.100.000 |
1.200.000 |
1.300.000 |
C |
Wynik finansowy (A - B) /+/ |
- 948.994 |
+290.059 |
+290.059 |
+290.059 |
+290.059 |
+147.514 |
+133.332 |
+133.332 |
+133.332 |
+89.900 |
D |
Kredyty i pożyczki |
309.645 |
402.477 |
383.048 |
363.343 |
343.628 |
185.441 |
162.619 |
153.810 |
141.628 |
92.483 |
|
1/ spłata kredytu |
146.747 |
123.458 |
116.965 |
110.202 |
103.595 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- spłata rat kredytu |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- spłata odsetek |
46.747 |
23.458 |
16.965 |
10.202 |
3.595 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
2/ spłata kredytu |
129.317 |
204.913 |
196.425 |
188.086 |
179.542 |
171.011 |
162.619 |
153.810 |
141.628 |
92.483 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- spłata rat kredytu |
44.444 |
133.332 |
133.332 |
133.332 |
133.332 |
133.332 |
133.332 |
133.332 |
133.332 |
88.900 |
|
- spłata odsetek |
84.873 |
71.581 |
63.093 |
54.754 |
46.210 |
37.679 |
29.287 |
20.478 |
8.296 |
3.583 |
|
1/ spłata wnioskowanego kredytu |
33.581 |
74.106 |
69.658 |
65.055 |
60.491 |
14.430 |
- |
- |
- |
- |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- spłata rat kredytu |
18.910 |
56.727 |
56.727 |
56.727 |
56.727 |
14.182 |
- |
- |
- |
- |
|
- spłata odsetek |
14.671 |
17.379 |
12.931 |
8.328 |
3.764 |
248 |
- |
- |
- |
- |
E |
Kwota udzielonych poręczeń |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
F |
Razem D + E |
309.645 |
402.477 |
383.048 |
363.343 |
343.628 |
185.441 |
162.619 |
153.810 |
141.628 |
92.483 |
G |
(F : A) % |
2,33 |
2,98 |
2,74 |
2,58 |
2,37 |
1,27 |
1,10 |
1,02 |
0,94 |
0,60 |
Załącznik Nr 5
do Uchwały Nr XXX/ 181 /05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 31 marca 2005 roku
Prognozowana sytuacja finansowa
Powiatu Suwalskiego na lata 2005 - 2014
1. Zadłużenie powiatu na 31.12.2005 r. z tytułu zaciągniętego kredytu - 500.000 zł
- cel kredytu - modernizacja dróg powiatowych
- nazwa banku - Bank Pocztowy SA O/Białystok
- kwota kredytu - 500.000 zł
- kwota odsetek - 118.375 zł
- kwota spłaconych odsetek na dzień 31.12.2004 r. - 17.408 zł
- pozostaje do spłaty (zgodnie z zawartą umową) - 500.000 zł
2005 rok - kwota kredytu - 100.000 zł
- kwota odsetek - 46.747 zł
Razem: - 146.747 zł
2006 rok - kwota kredytu - 100.000 zł
- kwota odsetek - 23.458 zł
Razem: - 123.458 zł
2007 rok - kwota kredytu - 100.000 zł
- kwota odsetek - 16.965 zł
Razem: - 116.965 zł
2008 rok - kwota kredytu - 100.000 zł
- kwota odsetek - 10.202 zł
Razem: - 110.202 zł
2009 rok - kwota kredytu - 100.000 zł
- kwota odsetek - 3.595 zł
Razem: - 103.595 zł
2. Przedłużenie na 31.12.2005 r. z tytułu zaciągniętego kredytu - 1.200.000 zł
- cel kredytu:
- modernizacja dróg powiatowych - 778.000 zł
- realizacja ostatniego etapu Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami
Psychicznymi w Lipniaku - 137.000 zł
- opracowanie dokumentacji na temat Kordegardy - 45.000 zł
- wyposażenie Stacji Kontroli Pojazdów - 10.000 zł
- odnowa drogi powiatowej - 190.000 zł
- przebudowa drogi gruntowej - 40.000 zł
- nazwa banku - Bank Gospodarstwa Krajowego O/Białystok
- kwota kredytu - 1.200.000 zł
- kwota odsetek - 419.834 zł
- okres spłaty w latach 2005 - 2014:
w tym: kwota kredytu odsetki razem
2005 rok 44.444 zł 84.873 zł 129.317 zł
2006 rok 133.332 zł 71.581 zł 204.913 zł
2007 rok 133.332 zł 63.093 zł 196.425 zł
2008 rok 133.332 zł 54.754 zł 188.086 zł
2009 rok 133.332 zł 46.210 zł 179.542 zł
2010 rok 133.332 zł 37.679 zł 171.011 zł
2011 rok 133.332 zł 29.287 zł 162.619 zł
2012 rok 133.332 zł 20.478 zł 153.810 zł
2013 rok 133.332 zł 8.296 zł 141.628 zł
2014 rok 88.900 zł 3.583 zł 92.483 zł
1.200.000 zł 419.834 zł 1.619.834 zł
3. Wnioskowany kredyt:
- cel kredytu: termomodernizacja internatu przy Zespole Szkół w Dowspudzie
- nazwa banku -
- kwota kredytu - 260.000 zł
- kwota odsetek
- przewidywany okres spłaty w latach 2005 - 2010
w tym: kwota kredytu odsetki razem
2005 rok 18.910 zł 14.671 zł 33.581 zł
2006 rok 56.727 zł 17.379 zł 74.106 zł
2007 rok 56.727 zł 12.931 zł 69.658 zł
2008 rok 56.727 zł 8.328 zł 65.055 zł
2009 rok 56.727 zł 3.764 zł 60.491 zł
2010 rok 14.182 zł 248 zł 14.430 zł
260.000 zł 57.231 zł 317.231 zł
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski
Metryka strony