Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowalnego Powiatu Ziemskiego Suwałki

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki

16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 45, lok. 45

telefon i fax: (+48 87) 563 10 00,

adres e-mail: pinbpz.suwalki@powiat.suwalski.pl

 

Inspektor Ochrony Danych:

Ewa Krzyżewska

telefon i fax: (+48 87) 563 10 00,

adres e-mail: pinbpz.suwalki@powiat.suwalski.pl

 

Koordynator ds. dostępności:

Katarzyna Oniśko-Zubowicz

telefon i fax: (+48 87) 563 10 00

adres e-mail: k.zubowicz.pinbpz@powiat.suwalski.pl

Oficjalna rządowa aplikacja do składania wniosków w procesie budowlanym e-Budownictwo – wypełnij i złóż wniosek elektronicznie: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl

Adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP), za pomocą której można doręczać dokumenty elektroniczne do urzędu:

ESP na platformie e-PUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/pinbpzsuwalki.

W celu złożenia wniosku do PINB konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP.

Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP).

Ø  Status prawny jednostki:

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego wchodzącym w skład powiatowej administracji zespolonej, realizującym zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu ziemskiego suwalskiego. Inspektorat powstał z dniem 1 stycznia 1999 r. na mocy art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872). Aktualnie działa na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późn. zm.).

 

Ø  Organizacja:

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego wchodzącym w skład powiatowej administracji zespolonej.

Funkcję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki pełni Pan Mirosław Szczesny.

 

Ø  Stan zatrudnienia w Inspektoracie:

1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki - Pan Mirosław Szczesny,

2. Inspektor nadzoru budowlanego - Pani Wiesława Arasimowicz,

3. Inspektor nadzoru budowlanego - Pani Katarzyna Oniśko-Zubowicz,

4. Główny Księgowy - Pani Emilia Kalinowska

 

Ø  Przyjmowanie interesantów:

poniedziałek
7:30 - 18:00

wtorek
7:30 - 15:30

środa
7:30 - 15:30

czwartek
7:30 - 15:30

piątek
7:30 - 15:30

 

Ø  Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw:

Sprawy załatwiane są zgodnie z:

- ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 267);

- ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. Nr 243 z dnia 23 grudnia 2010 r., poz. 1623 z późniejszymi zmianami);

- rozporządzeniami wykonawczymi.

Interesant składa pisemny lub ustny wniosek w siedzibie Inspektoratu, bądź przesyła listownie lub online. Prowadzony jest rejestr korespondencji wchodzącej. Rozdział korespondencji należy do PINB.

 

Ø  Zadania i kompetencje:

Zakres działalności i kompetencje Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki określa Regulamin organizacyjny zatwierdzony zarządzeniem nr 3/2009 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z dnia 9 listopada 2009 r.

Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu ziemskiego suwalskiego.

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wykonuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu ziemskiego suwalskiego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. Nr 243 z dnia 23 grudnia 2010 r., poz. 1623 z późn. zm.) i przepisy wykonawcze.

Do podstawowych zadań organu nadzoru budowlanego należą zadania i kompetencje zgodnie z art. 83 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. Nr 243 z dnia 23 grudnia 2010 r., poz. 1623 z późn. zm.):

·        przyjmowanie zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia budowy na podstawie uzyskanego pozwolenia na budowę - zawiadomienie należy złożyć na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót - zgodnie z art. 41 ust. 4;

·        przyjmowanie zawiadomień o zmianie kierownika budowy lub robót, inspektora nadzoru inwestorskiego - zgodnie z art. 44 ust. 1;

·        działalność kontrolno - inspekcyjna związana z prowadzeniem prac budowlanych na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia oraz działalność kontrolno - inspekcyjna związana z samowolnie wybudowanymi lub budowanymi obiektami budowlanymi - tj. realizowanymi bez wymaganego prawem pozwolenia na budowę lub zgłoszenia - zgodnie z art. 48; art. 49; art. 49a; art. 49b; art. 50; art. 50a; art. 51;

·        działalność kontrolno - inspekcyjna związana z przyjmowaniem do użytkowania obiektów budowlanych - zgodnie z art. 54; art. 55; art. 57 ust. 4, 7 i 8; art. 59; art. 59a; art. 59c ust.1; art. 59d ust. 1; art. 59g ust. 1;

·        działalność kontrolno inspekcyjna związana z utrzymaniem obiektów budowlanych - zgodnie z art. 62 ust.3; art. 65; art.66; art. 67 ust. 1 i 3; art. 68; art. 69; art. 70 ust.2; art. 71a;

·        prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawie katastrof budowlanych - zgodnie z art. 74; art. 75 ust.1 pkt 3a; art. 76; art. 78;

·        wszczynanie postępowań w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie- zgodnie z art. 97 ust 1.

 

 

STATUT

POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO

POWIATU ZIEMSKIEGO SUWAŁKI (wyciąg)

 

§1.

Jednostką organizacyjną obsługującą Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, zwanego dalej „Powiatowym Inspektorem” jest Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, zwany dalej „Powiatowym Inspektoratem”.

§2.

Powiatowy Inspektorat realizuje zadania z zakresu nadzoru budowlanego określone w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. Nr 156 z 01 września 2006 r., poz. 1118 z późn. zm.) oraz w innych przepisach.

§3.

Powiatowy Inspektorat jest jednostką budżetową w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240).

§4.

Siedzibą Powiatowego Inspektoratu jest miasto Suwałki.

§5.

Powiatowy Inspektorat działa pod kierownictwem Powiatowego Inspektora.

§6.

Powiatowy Inspektor może upoważnić pracowników Powiatowego Inspektoratu zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i samodzielnych, do podpisywania decyzji w jego imieniu w określonych przez niego sprawach.

§7.

W skład powiatowego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1. Powiatowy Inspektor

2. ds. nadzoru budowlanego

3. ds. budżetu

§8.

Szczegółową organizację Powiatowego Inspektoratu określa Regulamin Organizacyjny ustalony przez Powiatowego Inspektora, zgodnie z art. 86 ust. 4 ustawy Prawo budowlane.

§9.

Zmiana statutu następuje w trybie przewidzianym do jego nadania.

 

 

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO

POWIATU ZIEMSKIEGO SUWAŁKI (wyciąg)

 

zatwierdzony zarządzeniem nr 3/2009 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z dnia 9 listopada 2009 r.

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne.

 

§ 1.

 

1. Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady działania Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki.

 

2.  Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

     1) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki.

     2) Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki.

 

§ 2.

 

Inspektorat działa na podstawie aktów prawnych:

     1) ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. Nr 156 z 1 września 2006r., poz. 1118 z późn. zm.),

     2) ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną ( Dz. U. Nr 133 z 1998 r., poz. 872),

     3) niniejszego regulaminu.

 

§ 3.

 

1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego wchodzącym w skład powiatowej administracji publicznej.

2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu ziemskiego suwalskiego.

 

§ 4.

 

Zadania nadzoru budowlanego na terenie powiatu ziemskiego suwalskiego wykonuje Powiatowy Inspektor.

§ 5.

 

1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, jako Kierownik Inspektoratu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników Inspektoratu.

2. Powiatowy Inspektor, kierując pracą Inspektoratu, zapewnia warunki do jego sprawnej organizacji oraz praworządnego i efektywnego działania.

 

 

Rozdział II

Zasady kierowania pracą Inspektoratu.

 

§ 6.

 

Pracą Inspektoratu kieruje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki.

§ 7.

 

Powiatowy Inspektor jest odpowiedzialny za:

     1) działalność inspekcyjną w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

     2) prowadzenie postępowań administracyjnych i egzekucyjnych,

     3) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,

     4) prawidłowe współdziałanie z organami administracji architektoniczno - budowlanej i organami kontroli państwowej,

    5) kontrolę wewnętrzną w Inspektoracie,

    6) zapewnienie przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,

    7) przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

    8) gospodarowanie mieniem Inspektoratu,

    9) obsługę prawną Inspektoratu.

 

§ 8.

 

Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:

    1) ustalanie zakresu obowiązków dla stanowisk w Inspektoracie,

    2) zatwierdzanie planów kontroli,

    3) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,

    4) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji w terenie,

    5) wyłączenie pracownika z postępowania administracyjnego,

    6) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji i postanowień administracyjnych,

   7) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,

   8) występowanie do organu samorządu zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,

   9) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikiem Inspektoratu,

  10) dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników,

  11) ustalanie wysokości nagród pracownikom Inspektoratu.

 

§ 9.

 

Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu, który działa z jego upoważnienia we wszystkich sprawach z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 8.

 

§ 10.

Powiatowy Inspektor wydaje:

1) akty prawa wewnętrznego,

2) polecenia służbowe.

Zarządzenia i polecenia służbowe wydawane są w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Inspektoratu.

 

§ 11.

 

Powiatowy Inspektor podpisuje:

1) decyzje administracyjne i postanowienia oraz wszelkie pisma wychodzące,

2) akty prawa miejscowego,

3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,

4) wystąpienia kierowane do organów administracji publicznej oraz posłów i senatorów,

5) odpowiedzi na skargi i wnioski.

 

 

Rozdział III

Kontrola wewnętrzna.

 

§ 12.

 

1. Celem kontroli wewnętrznej jest sprawdzenie prawidłowości działania Inspektoratu.

2. Kontrolę działalności poszczególnych stanowisk wykonuje Powiatowy Inspektor.

 

§ 13.

 

Wyniki kontroli wykorzystywane są do:

1) oceny pracowników,

2) doskonalenia organizacji pracy Inspektoratu.

 

§ 14.

 

Dokumentację z przeprowadzonych czynności kontrolnych przechowuje Powiatowy Inspektor.

 

 

Rozdział IV

Struktura organizacyjna Inspektoratu

i zakres działania poszczególnych stanowisk.

 

§ 15.

 

W skład Inspektoratu wchodzą następujące stanowiska pracy:

1. Wieloosobowe stanowisko pracy ds. nadzoru budowlanego.

2. Jednoosobowe stanowisko pracy ds. księgowości.

 

§ 16.

 

Do zakresu działania wieloosobowego stanowiska pracy ds. nadzoru budowlanego należą w szczególności:

1) prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

2) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,

3) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,

4) prowadzenie postępowań egzekucyjnych,

5) obsługa prawna,

6) zapewnienie właściwego przygotowania i obsługi dokumentów oraz korespondencji,

7) prowadzenie kancelarii ogólnej i zakładowego zbioru dokumentacji,

8) prowadzenie ksiąg ewidencyjnych wymaganych ustawą Prawo budowlane,

9) prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,

10) prowadzenie sprawozdawczości GUS,

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 17.

 

Do zakresu działania stanowiska pracy ds. księgowości należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z obsługą finansową Inspektoratu,

2) prowadzenie sprawozdawczości finansowej,

3) gospodarka sprzętowa,

4) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 18.

 

Szczegółowe zadania poszczególnym pracownikom Inspektoratu określane są w zakresach czynności.

 

 

Rozdział V

Uprawnienia i obowiązki pracowników.

 

§ 19.

 

Pracownicy Inspektoratu załatwiający bądź przygotowujący określone sprawy są zobowiązani i ponoszą odpowiedzialność za:

1) dokładną znajomość przepisów prawa, właściwe stosowanie przepisów prawa proceduralnego i materialnego oraz instrukcji kancelaryjnej,

2) prawidłowe i terminowe załatwianie spraw,

3) właściwe ewidencjonowanie i przechowywanie akt,

4) zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej,

5) przestrzeganie innych przepisów obowiązujących powszechnie w miejscu pracy.

 

§ 20.

 

Do pracowników Inspektoratu maja zastosowanie przepisy:

1) o pracownikach urzędów państwowych,

2) o służbie cywilnej,

3) Kodeks pracy,

4) Regulamin Organizacyjny Inspektoratu,

5) Instrukcja kancelaryjna

 

Rozdział VI

Tryb pracy.

 

§ 21.

 

Pracownicy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki wykonują pracę w godzinach:

1) od poniedziałku do piątku od 730 do 1530.

 

Rozdział VII

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.

 

§ 22.

 

1. W sprawie skarg i wniosków interesanci przyjmowani są przez pracowników codziennie w godzinach pracy Inspektoratu oraz przez Powiatowego Inspektora w każdy poniedziałek w godzinach od 730 do 1530.

2. Informacja o godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków kierowanych do Powiatowego Inspektora powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie

    Inspektoratu.

3. Skargi i wnioski zgłaszane ustnie przyjmowane są do protokołu.

4. Skargi i wnioski są rejestrowane w księdze skarg i wniosków.

5. W Inspektoracie prowadzony jest rejestr przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków.

6. Rozpatrywanie skarg i wniosków należy do poszczególnych stanowisk właściwych ze względu na przedmiot sprawy, na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego.

 

 

Rozdział VIII

Postanowienia końcowe.

 

§ 23.

 

Wszelkie zmiany regulaminu następują w formie zarządzenia.

 

§ 24.

 

Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki ustalony w dniu 1 października 1999 r. przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu ziemskiego Suwałki, zatwierdzony przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Białymstoku Zarządzeniem Nr 19/99 z dnia 7 grudnia 1999 r.

 

§ 25.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

Ø  Majątek PINB PZ Suwałki:

 

1. Środek transportu: samochód osobowy Fiat Panda rok produkcji 2003 r.

2. Zestawy komputerowe, drukarki, kserokopiarka, sprzęt elektroniczny.

3. Wyposażenie biura.

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Krzyżewska

Data wytworzenia: 2011-06-18

Wprowadzający: Szymon Grzędziński

Data modyfikacji: 2023-12-04

Opublikował: Szymon Grzędziński

Data publikacji: 2005-08-25